2020-11-02, 20:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Blev det några pengar på Biden idag? Nej visst nej, du är ju en av alla dom som trots att du är övertygad om att Biden kommer vinna inte törs sätta en spänn på det vilket förstås innebär att du egentligen inte alls är övertygad om att Biden kommer vinna eftersom om du vore det skulle du sätta en slant på det.

Man spelar om man tror sig få en bra deal, samt om man är lagt åt hållet att ta det risktagandet. Man ska inte spela för att man känner ett "måste" att göra det, som ett sug.

Att placera pengar på en Trump-seger, som har 10% chans att inträffa men bara ger 2.7 ggr pengarna tillbaka tyder på ett okontrollerbart spelberoende.
2020-11-02, 20:25
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det här är ju för fan det mest bisarra jag har sett: https://twitter.com/realDonaldTrump/...34544272084998

Faaan vad bra!!!

Måste skaffa häst och båt.
2020-11-02, 20:26
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det blir för flummigt för de som inte förstår att man monterar ner fracking och beroendet av olja genom att göra det rent långsiktigt, fokusera på att forska fram bättre förnyelsebar energi och sakta men säkert byta ut olja mot vind, våg och solkraft
Men lilla vännen. Det är ju det Donald Trump säger att man ska göra. Han tycker solkraft är jättebra men det räcker inte till med dagens teknik och kapacitet för att USA ska vara självförsörjande av el.
China Joe vill lägga ner fracking direkt och köpa el och olja från utlandet.
2020-11-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
En ansenlig del av Trumps väljare tror att jorden skapades för 6000 år sedan. I Kentucky finns ett stort museum där människor har sadlat dinosaurier.

Dom försöker inte hjärntvätta hela världen med sina teorier iaf.

Ni vänster orienterade människor kommer ångra att biden blev vald. Bättre att trump blivit vald då hade sanders väljar bas växt än mer.

Blir 4 spännande år med biden och kamala - jag gissar att många kommer ångra sitt val.
2020-11-02, 20:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Men lilla vännen. Det är ju det Donald Trump säger att man ska göra. Han tycker solkraft är jättebra men det räcker inte till med dagens teknik och kapacitet för att USA ska vara självförsörjande av el.
China Joe vill lägga ner fracking direkt och köpa el och olja från utlandet.

Trump kör dock stenhårt på att subventionera kolindustrin.

Sedan så har du hans historia om vindkraftverk och cancer
2020-11-02, 20:32
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Det blir för flummigt för de som inte förstår att man monterar ner fracking och beroendet av olja genom att göra det rent långsiktigt, fokusera på att forska fram bättre förnyelsebar energi och sakta men säkert byta ut olja mot vind, våg och solkraft
Jag har hyfsat bra koll på Amerikansk politik och jag ser inte många demokrater som på ett vettigt sätt argumenterat för en långsiktig, ren och hållbar nedmontering av olja och fracking utan att köra ekonomin i botten. Det jag ser är Joe Biden som babblar om det utan att veta vad han pratar om samt AOC och hennes gelikar som skriker om Green New Deal och en tidsram på 10 år, som för varje tänkande människa är ett absurt ihopskrap av galna utopiska idéer som mer platsar i en Monty Python sketch.

Det hela blir ju ännu märkligare att demokraterna skriker sig hesa om fracking när det visat sig vara en enoooorm källa till energi och nya jobb tack vare ny teknik och de facto bidrar till lägre CO2 utsläpp.

Det är som att ni vägrar acceptera att motståndaren har gjort schack-matt hur uppenbart det än är
2020-11-02, 20:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Trump vinner på valdagen. Det är glasklart nu efter att Hillary skriver på twitter att alla röster måste räknas klart innan man utropar en vinnare. De vet att de kommer förlora det är därför dom med Kinas hjälp släppt ut Covid viruset för att både förstöra Trump-ekonomin och kunna fuska på USA valet.

De når sina två största politiska mål med detta kaoset. Så det är en väl planerad pandemi. Och ni alla ärthjärnor som ni är hade inte känt igen en kommunistisk revolution om så Stalin och Mao reste sig ur sina gravar.

Ni får åskåda det första försöket av den kriminella globala eliten att förstöra den amerikanska republiken och införa deras totalitära och kommunistiska styre, som vi alla sett av i länder som Sovjet, Venezuela, Nordkorea etc...

Ni hejar på Biden, men hoppas ni blir glada sen när han förstör USAs konstitution, USAs ekonomi och världshandeln samtidigt som Kina och andra totalitära länder blir stenrika. Och NI blir fattiga.

Hur dum kan man vara när man seriöst hejar på Biden, när idioten har förtjänat avrättning för landsförräderi och konspirerar tillsammans med Clinton, Obama och hel DC träsket att provocera fram ett inbördeskrig? Det är en militär plan de har på att förstöra USA och sedan mörda miljontals amerikaner i koncentrationsläger.

Så dumma åsnor ni är. Fyffaaan vad blåsta folk kan vara.
Jag slogs precis av samma tanke nyss när jag gick hem i ett sommarkvällsvarmt Stockholm. Vilka är det som röstar på den barnhårsniffande landsförrädaren Biden som är ägd av Kina? Som dessutom vill lägga ner en industri med 60 miljoner anställda? Det gör mig ganska orolig över hur det står till med USA:s befolkning när man väljer att lägga sin röst på en sån.

Jag skulle bli väldigt förvånad om Biden vann.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-11-02 kl. 20:35.
2020-11-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det här är ju för fan det mest bisarra jag har sett: https://twitter.com/realDonaldTrump/...34544272084998

Åhh, gud! Gåshud rakt igenom. Fy fan vad jag ser fram emot de nästkommande fyra åren. Arbeg 22 och en flaska dompa i kylen redo för valvakan! WE LOVE YOU!
2020-11-02, 20:36
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Idag har oddset på seger för DONALD TRUMP gått från 2.75 ner till 2.50 hos Unibet. Snart nere under 2.0

Antingen har du sett fel, eller så ha det rört sig uppåt igen.

Unibet
Biden 1,50
Trump 2,60

Dessutom, också just nu:

Betfair
Biden 1,44
Trump 2,88

Svenska Spel
Biden 1,47
Trump 2,73

Betsson
Biden 1,50
Trump 2,65

Oddsen snarare försämras för Trump, än vad du hoppas, att de förbättras. Spelbolagen är överens, Trump är en förlorare.

Till skillnad från OI så förlorar ju Spelbolagen omgående på att sätta fel odds, varför de omedelbart är en viktigare indikator än OI. Även OI förlorar naturligtvis, men mer på sikt, om deras prognoser slår fel.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-11-02, 20:37
Medlem
Davys avatar
Avvecklar man fossila bränslen fort så blir man dessutom beroende av olja från Mellanöstern, vilket genast ökar riskerna för ett nytt krig.

Så Biden vill ha och kommer få:
-Sämre ekonomi
-Högre arbetslöshet
-Större klyftor
-Nytt krig

Men visst, han är duktig på social distansering och använder sitt munskydd föredömligt. Nu kör vi!
2020-11-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Trump vinner på valdagen. Det är glasklart nu efter att Hillary skriver på twitter att alla röster måste räknas klart innan man utropar en vinnare. De vet att de kommer förlora det är därför dom med Kinas hjälp släppt ut Covid viruset för att både förstöra Trump-ekonomin och kunna fuska på USA valet.

De når sina två största politiska mål med detta kaoset. Så det är en väl planerad pandemi. Och ni alla ärthjärnor som ni är hade inte känt igen en kommunistisk revolution om så Stalin och Mao reste sig ur sina gravar.

Ni får åskåda det första försöket av den kriminella globala eliten att förstöra den amerikanska republiken och införa deras totalitära och kommunistiska styre, som vi alla sett av i länder som Sovjet, Venezuela, Nordkorea etc...

Ni hejar på Biden, men hoppas ni blir glada sen när han förstör USAs konstitution, USAs ekonomi och världshandeln samtidigt som Kina och andra totalitära länder blir stenrika. Och NI blir fattiga.

Hur dum kan man vara när man seriöst hejar på Biden, när idioten har förtjänat avrättning för landsförräderi och konspirerar tillsammans med Clinton, Obama och hel DC träsket att provocera fram ett inbördeskrig? Det är en militär plan de har på att förstöra USA och sedan mörda miljontals amerikaner i koncentrationsläger.

Så dumma åsnor ni är. Fyffaaan vad blåsta folk kan vara.
Jag håller med om varenda ord. Folk förstår inte att det är ett marxistiskt övertagande som håller på att ske, och som kommer att påverka resten av västvärlden om det lyckas. Covid-19, protesterna över George Floyd, är strategier från kommunisternas sida att förstöra för Trump.
2020-11-02, 20:39
Medlem
Citat:

Men samtidigt är det viktigt, anser jag, att en "världsmakt" producerar sin egen olja och energi. Frackingen är ju självreglerande, stiger oljepriset så lönar sig fracking, sänks oljepriset så blir det ingen fracking.

Europa är ju mycket illa ute och i händerna på Putin "förbaskade gasledningar" hur kunde ens Sverige tillåta skiten, men OK ursäkta mig, det är off topic.

Jag har inget emot att man utnyttjar vind och sol, jag ville ha mycket mer kärnkraft men även det är off topic. Ren kärnkraft.
Biden kan förlora Pennsylvania, vi får se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in