2020-11-02, 19:43
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Håller med.
Men tittar man på rosarosas posthistorik kan man ganska snabbt bedömma att hon tillhör den värsta och extremaste arten av vänstern. Extrefeminist, vänsterblivrn (FI), globalist, zionist och icke-vit.

OnT, undrar vad som kan rädda Biden här i detta valet, som innan sagt så hänger mycket på just Pennsylvania. Florida och Texas kan han nog glömma, förlorar han Pennsylvania och ÄNDÅ vinner kan vi definitivt konstatera att det handlar om extrem valfusk.
Hehe jo jag vet, jag vill minnas att jag haft några bataljer med hen förut och antingen så är det ett troll eller en hopplös vänsterbliven

Som jag ser det så kommer jag anta att valfusk skett om Biden vinner med stor marginal, för det ska inte kunna hända med en sådan groteskt katastrofal kanditat. Alternativt att media har lyckats med att föra folk bakom ljuset helt enkelt. Oavsett ser jag en Biden vinst som ett stort nederlag, men det kan också vara någonting bra eftersom det kommer blottlägga stridslinjerna tydligare än någonsin förut och det kommer inte råda något tvivel om vad eller vilka det är som ställer till med elände här i världen.

Det skulle vara mycket intressant att följa i realtid hur extremvänstern i USA plöjer igenom allt dom kan ifall Biden vinner. För han kommer lägga sig platt. Han har Kamala Harris som VP för guds skull, och han är dement, OCH korrupt
Bannlyst
Bara misantroper som hoppas på Biden, ni vet ju att världen blir en sämre plats med honom som president.
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jag är mer pro Trump än Biden och har en högutbildning samt frugan som är läkare.

Ser knappast skillnad på folk med eller utan utbildning. Städare är oftast invandrare som är outbildade och dom är stört sköna att fika med på jobbet och är oftast med pro sd och trump.

Vänster/liberaler är mer folk föraktare än någon annan. Dom avskyr folk som inte gillar som dom.

Din svenska tyder inte på någon "högutbildning" direkt.
2020-11-02, 19:45
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Och dessa har alltså inga familjer eller närstående som också lever på denna inkomst? Tar du inte med arbetarnas nära och kära så blir din uträkning helt missvisande.

Ja det är klart. Men det visar att det är nästan lika många + familjer som skulle gynnas av mer satsning på grön energiteknik. Dessutom vill ju inte ens Biden förbjuda befintlig fracking. Bara uppstart av nya verksamheter.
2020-11-02, 19:45
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det bor 12 miljoner människor i Pennsylvania. Ungefär 100 000 jobbar inom fracking-industrin. Ungefär 80 000 jobba inom grön energisektor. Det är ett önsketänkande att fracking är frågan som avgör PA

Tyskland har skaffat mycket grön energi senaste åren = beroende av Putin.

Att USA är egenförsörjande av energi är viktigt för fred och stabilitet i världen.

Kan USA inte erbjuda företagen stabil energi, då drar dom till Kina, för dom har sett till att ha det.

Parisavtalet!

Kineserna skall bygga ut kolkraftverk de kommande tio åren som motsvarar USAs hela kolkraftoroduktion!

De vänsterradikalas plan? (De som håller i trådarna på Joe Biden)
2020-11-02, 19:46
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jag är mer pro Trump än Biden och har en högutbildning samt frugan som är läkare.

Ser knappast skillnad på folk med eller utan utbildning. Städare är oftast invandrare som är outbildade och dom är stört sköna att fika med på jobbet och är oftast med pro sd och trump.

Vänster/liberaler är mer folk föraktare än någon annan. Dom avskyr folk som inte gillar som dom.

Godhetskomplexet. De tror på fullt allvar att de är bättre och smartare än alla andra. Helt moraliskt överlägsna. Lite som nazisterna på 40-talet.
2020-11-02, 19:48
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu föll för en stund sedan North Carolina i Trump-milisens händer. Insider Advantage visar 48% mot 44% för China-Joe.

Det innebär också att sammanvägningen ger Trump bättre siffror än China-Joe. För varje timme går fler och fler över till dom röda.

Försök följa dom sista strömningarna.

Siffrorna från insideradvantage menar du....från igår? . Republikansk agendastyrd byrå.
Medlem
Citat:
Ja det är klart. Men det visar att det är nästan lika många + familjer som skulle gynnas av mer satsning på grön energiteknik. Dessutom vill ju inte ens Biden förbjuda befintlig fracking. Bara uppstart av nya verksamheter.

Det reglerar sig självt och behöver inga extra satsningar. Du säger ju själv att det finns en grön sektor redan NU när Trump har styrt.

Det behövs företagsamhet och låga skatter. Dom som vill sälja grön el får göra det om folk vill betala priset. Det finns väl alltid dom som vill, det går att välja i Sverige fast här skall det styras i all oändlighet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Din svenska tyder inte på någon "högutbildning" direkt.

Skriver från luren samtidigt som jag lagar käk till familje. Så ta det lugnt med dömandet.

Jag har två kids, jobbar 9 timmar om dagen. Har knappast tid att endast sitta o skriva här eller rättstava för att folk som dig ska störa sig. Du fattar vad jag menar.

Frågar mig hur man avyttrar och värderar en verksamhet i ett bolag som är noterat så kan jag det i sömnen.
2020-11-02, 19:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/michigan/
+8,1 upp för Biden mot Trump
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/minnesota/
+9,3 upp för Biden mot Trump
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/north-carolina/
+1,9 upp för Biden mot Trump
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/wisconsin/
+8,2 upp för Biden mot Trump
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/national/
+8,5 upp för Biden mot Trump
Tja dem där 2000:- du bettat kunde du använt på bättre saker.....

Jo, rent ekonomiskt så är det en förlustaffär att betta på Trump. Enligt statistiskerna har han en 10% chans att vinna, men man får ändå "bara" 2.5-2.7 ggr pengarna. Det är väldigt dåligt för något med 10% chans till utfall.

Orsak? Det vi ser här i tråden, att många Pro-Trumpers sätter en slant på Trump och lägger till en "skål"-smiley. Detta sänker givetvis oddsen vilket gör det till en dålig bet.
2020-11-02, 19:50
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Tyskland har skaffat mycket grön energi senaste åren = beroende av Putin.

Att USA är egenförsörjande av energi är viktigt för fred och stabilitet i världen.

Kan USA inte erbjuda företagen stabil energi, då drar dom till Kina, för dom har sett till att ha det.

Parisavtalet!

Kineserna skall bygga ut kolkraftverk de kommande tio åren som motsvarar USAs hela kolkraftoroduktion!

De vänsterradikalas plan? (De som håller i trådarna på Joe Biden)

Folk röstar inte efter storpolitiska generalplaner. Visst är det säkert så att familjer som är beroende av fracking förmodligen lägger sin röst på Trump, men det blir ju fel att säga att den frågan avgör staten då nästan lika många är sysselsatta inom grön energi.
2020-11-02, 19:50
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Siffrorna från insideradvantage menar du....från igår? . Republikansk agendastyrd byrå.

Hoppas att alla som har argumenterat för en Trumpseger håller sig kvar i tråden på onsdag, så att man får lite matchanalys

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in