Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Den där nidbilden har man ju kört med ganska länge nu och även 2016. Det har vi ju sett hur väl det stämmer. Min egen erfarenhet är att folk som stödjer Trump i Sverige är ganska vanliga människor med både gymnasie och högskoleutbildning. Den gemensamma faktorn verkar vara en avsky för elitism, korruption, censur, vanstyre och överstatlighet.
Let's face it. Dom som vill ha ärliga samtal om diverse ämnen som klimatet, invandring, rasism, könsskillnader, covid-19, är oftast SD röstare, Trumpröstare, Le Pen röstare. Vänsterväljare är mer rigida, skriker ned motståndare och vill censurera.
Dom som vågar gå emot strömmen och säga sin mening trots konsekvenser från mobben är oftast typen som röstar på Trump. Jag vet vilken sida jag vill stå på i den ekvationen iallf.
Jag är mer pro Trump än Biden och har en högutbildning samt frugan som är läkare.
Ser knappast skillnad på folk med eller utan utbildning. Städare är oftast invandrare som är outbildade och dom är stört sköna att fika med på jobbet och är oftast med pro sd och trump.
Vänster/liberaler är mer folk föraktare än någon annan. Dom avskyr folk som inte gillar som dom.