2020-11-02, 19:34
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Med ca 10% generellt som bestämmer sig sista dagarna och många människor som börjar betänka de realistiska effekterna av en röst på Anti-frackin-Biden eller Trump-oil kommer ger nu en smått otrolig effekt för Trump, vi ser det nu. Man spikar nu igen alla större Demokratiska städer, det är inte för att högerextrema skall ut på gatorna... https://mobile.twitter.com/Nigel_Farage/status/1323298891962503168

...Att Biden medgav att han vill lägga ned olja och fracking på sista debatten var hans absolut största miss. Alla ruststates samt bla New Mexico drabbas. Även stater som New Hampshire är mycket illa ute då de boende haft en lång och detaljerad debatt hela 2018-2020 att om fracking försvinner kan deras kostnader till att värma villan och bensin till bilen öka med 300%. Dessutom kommer alla familjer i USA få 5000USD mindre att röra sig med då detta behövs för att kompensera intäkten av energibortfallet.

Ju närmare valet vi rör oss desto mer pratar Plånboken när du lägger rösten i lådan för alla med familj, vovve, villa eller arbete inom energisektorn.

Det bor 12 miljoner människor i Pennsylvania. Ungefär 100 000 jobbar inom fracking-industrin. Ungefär 80 000 jobba inom grön energisektor. Det är ett önsketänkande att fracking är frågan som avgör PA
2020-11-02, 19:34
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bishti
Åh nej faaan, hade missat att kolla upp alla korrupta missvisande polls
Korrupta är dem inte även när Rasmussen har Biden före Trump så är det dags förstå game over!
2020-11-02, 19:37
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hoppas slow Joe nu vinner så slipper vi 4 år till med Trumps twittrande.

Haha, ska bli intressant att se vad som händer med hans twittermani om han ryker. Ska han sitta och gnälla om fusk i ett par år framöver, månntro?
2020-11-02, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är också bra för oss svenskar om Biden vinner. Trump är bäst för amerikaner, därav America first.

Hoppas slow Joe nu vinner så slipper vi 4 år till med Trumps twittrande. Det är bäst att sluta när man är på topp och därför måste Trump nu förlora.

Du kan väl inte mena att du vill ha mer krig i mellanöstern, som genererar till invandring till Sverige. Republikanerna och demokraterna är båda kålsupare i frågan, men Trump tillhör inte någon av dom. Han vill rensa ut träsket av republikaner och demokrater. Han säger det i alla fall...
2020-11-02, 19:38
Medlem
Nu föll för en stund sedan North Carolina i Trump-milisens händer. Insider Advantage visar 48% mot 44% för China-Joe.

Det innebär också att sammanvägningen ger Trump bättre siffror än China-Joe. För varje timme går fler och fler över till dom röda.

Försök följa dom sista strömningarna.
2020-11-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Till skillnad från imbecilla Trumpofiler så skulle jag aldrig till 100 % tro att en kandidat vinner. Dessutom är jag smart nog att inte göda de enda säkra vinnarna i spel; spelindustrin.
Du verkar inte förstå att folk inte kan ha fullständig information. Det betyder att även de som sätter oddsen inte har fullständig information, och det betyder att de kan sätta oddsen helt fel. Själv satsade jag 20000 på Trump några dagar innan förra valet, det blev en bra hacka. Jag kände mig mer och mer säker på att insatsen var korrekt ju mer vänsterpropagandan skruvades upp. Jag minns att en tidnings modell gav Hillary Clinton 98% vinstchans dagen innan valet ägde rum, helt barockt. Det betyder att det var idioter som hade gjort modellerna. Grejen är att det är samma idioter som gör modellerna idag som då, de förlitar sig helt på opinionsundersökningar.
2020-11-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Och om Biden vinner Kalifornien med några extra miljoner röster jämfört med förra valet så skulle det ändå inte ge fler elektorsröster.

Självklart, det vet ju alla. Men vad har det med saken att göra?
2020-11-02, 19:40
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det bor 12 miljoner människor i Pennsylvania. Ungefär 100 000 jobbar inom fracking-industrin. Ungefär 80 000 jobba inom grön energisektor. Det är ett önsketänkande att fracking är frågan som avgör PA
Och dessa har alltså inga familjer eller närstående som också lever på denna inkomst? Tar du inte med arbetarnas nära och kära så blir din uträkning helt missvisande.
2020-11-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Den där nidbilden har man ju kört med ganska länge nu och även 2016. Det har vi ju sett hur väl det stämmer. Min egen erfarenhet är att folk som stödjer Trump i Sverige är ganska vanliga människor med både gymnasie och högskoleutbildning. Den gemensamma faktorn verkar vara en avsky för elitism, korruption, censur, vanstyre och överstatlighet.

Let's face it. Dom som vill ha ärliga samtal om diverse ämnen som klimatet, invandring, rasism, könsskillnader, covid-19, är oftast SD röstare, Trumpröstare, Le Pen röstare. Vänsterväljare är mer rigida, skriker ned motståndare och vill censurera.

Dom som vågar gå emot strömmen och säga sin mening trots konsekvenser från mobben är oftast typen som röstar på Trump. Jag vet vilken sida jag vill stå på i den ekvationen iallf.

Jag är mer pro Trump än Biden och har en högutbildning samt frugan som är läkare.

Ser knappast skillnad på folk med eller utan utbildning. Städare är oftast invandrare som är outbildade och dom är stört sköna att fika med på jobbet och är oftast med pro sd och trump.

Vänster/liberaler är mer folk föraktare än någon annan. Dom avskyr folk som inte gillar som dom.
2020-11-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Korrupta är dem inte även när Rasmussen har Biden före Trump så är det dags förstå game over!

Rasmussen har jämnat ut siffrorna till 48% mot 47% så det är ganska jämnt. Vi bör titta mer på trender än polls anser jag.

Men glappet kommer vi inte åt, vilka som verkligen går till vallokalerna i sista stund.
2020-11-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Hoppas du förlorar. Allt talar för det.

Novus har för övrigt gjort en undersökning av vilka de som stödjer Trump i Sverige typiskt sett är.

”En man som sympatiserar med SD, är ensamstående, boende i hyreslägenhet, eller inneboende, med gymnasieutbildning som högsta utbildning, boende i södra Sverige”.

En loser med andra ord.

https://www.affarsvarlden.se/artikel/har-ar-svenskarna-som-skulle-rosta-pa-trump-i-usa-valet

Jösses vad du generaliserar du verkar rätt obegåvad.
2020-11-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Haha, ska bli intressant att se vad som händer med hans twittermani om han ryker. Ska han sitta och gnälla om fusk i ett par år framöver, månntro?

Hoppas han sitter o gnäller i 4 år som demokraterna gjorde.

Jag hoppas det finns tillräckligt med skit för att visa upp på biden om han vinner som gör att han inte kan sväras in.

Ska hunter biden få topp jobb? 😂😂😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in