Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-02, 19:10
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Intressant att alla tre skriver detta samtidigt. Det är nästan så man misstänker att de konspirerar tillsammans!

De är alla ägda av Bonniers. Ja SVT också tydligen. Skattebetalaren kan känna sig blåst och här har vi beviset.
2020-11-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bönder som bokstaverar Trump med sina höbalar.

Folk som flockades till en TRAFIKKORSNING bara för att se Trump-"tåget" tuffa förbi.
Det är mer än vad de gjorde när Påven var på besök i USS.

Rallies där fem gånger mer än förväntat kommer.
Samtidigt fick Biden's rallies tiotalet besökare.

Helt klart har han extremt hängivna fans. Men det är inte 50 000 trumpfantaster som vinner ett val, det är några miljoner måttligt engagerade mittenväljare som ska övertygas.
2020-11-02, 19:11
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Vilka ”fakta” är det du efterfrågar när det handlar om bedömning av valutgång? Valresultatet?

Jag har hänvisat till opinionsundersökningar och trend över tid, men du är väl inkapabel att själv finns det. Du är gymnasialt tendentiös, lite naivt gulligt faktiskt om det inte vore ett sådant viktigt val som hobbytyckare på extremhögerkanten borde överlåta till de som faktiskt har förmågan att göra en analys.

Och där kom de personliga påhoppen så klart typiskt vänsterbeteende.

Du känner inte ens mig men mycket har du att säga om min bakgrund 😊

Självklart har du inget som backar upp dina små töntiga påståenden, allt du skrev är bara rappakalja. "Jag har analyserat" och "jag har gjort bedömningen utifrån opinionsundersökningar" osv osv

Take a chill pill willya
2020-11-02, 19:12
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Fast det här är något han borde ha börjat med för en månad sen. Ytterligare ett bevis på att han inte förstår varför han vann 2016.

Det är ju så klart inte han själv som håller på med det här. Han har ett team som gör detta.
2020-11-02, 19:15
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred85
Vilken tid börjar dem räkna rösterna tänkte kolla valet på cnn
För att se deras tårar? 😀

https://youtu.be/jf05-0Uotj4
2020-11-02, 19:17
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Det är ju så klart inte han själv som håller på med det här. Han har ett team som gör detta.

Självfallet syftar jag på teamet
2020-11-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Helt klart har han extremt hängivna fans. Men det är inte 50 000 trumpfantaster som vinner ett val, det är några miljoner måttligt engagerade mittenväljare som ska övertygas.

Och om Biden vinner Kalifornien med några extra miljoner röster jämfört med förra valet så skulle det ändå inte ge fler elektorsröster.
2020-11-02, 19:20
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Hoppas du förlorar. Allt talar för det.

Novus har för övrigt gjort en undersökning av vilka de som stödjer Trump i Sverige typiskt sett är.

”En man som sympatiserar med SD, är ensamstående, boende i hyreslägenhet, eller inneboende, med gymnasieutbildning som högsta utbildning, boende i södra Sverige”.

En loser med andra ord.

https://www.affarsvarlden.se/artikel/har-ar-svenskarna-som-skulle-rosta-pa-trump-i-usa-valet
En undersökning säger ju inget alls, lika mycke som när aftonbladet göra sina undersökningar där dom frågat 5000 pers vad dom tycker. Och helt plötsligt så står dessa för hela Sveriges befolkning vad dom tycker.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det vi skall titta på är dom sista strömningarna och mätningarna, att komma släpandes med gamla mätningar gäller inte nu.

Jag såg en helt ny, avser 1 nov---2nov, men jag kan inte tänka mig dom fått med dagens siffror men hur som helst anger Susquehanna Polling att Trump tagit ledningen i Pennsylvania med 49% mot 48%.

Research Co anger att i Ohio är läget jämnt, 47% för Trump och 47% för China-Joe. Jag tror vi kan se många fler intressanta mätningar i morgon för då får man med den 2 november.

Det blir ett glapp så klart vad som händer den 3:e, då stormas ju vallokalerna senare under dagen. Trumpanhängarna bryter sig igenom blockerade ingångar.

Med ca 10% generellt som bestämmer sig sista dagarna och många människor som börjar betänka de realistiska effekterna av en röst på Anti-frackin-Biden eller Trump-oil kommer ger nu en smått otrolig effekt för Trump, vi ser det nu. Man spikar nu igen alla större Demokratiska städer, det är inte för att högerextrema skall ut på gatorna... https://mobile.twitter.com/Nigel_Farage/status/1323298891962503168

...Att Biden medgav att han vill lägga ned olja och fracking på sista debatten var hans absolut största miss. Alla ruststates samt bla New Mexico drabbas. Även stater som New Hampshire är mycket illa ute då de boende haft en lång och detaljerad debatt hela 2018-2020 att om fracking försvinner kan deras kostnader till att värma villan och bensin till bilen öka med 300%. Dessutom kommer alla familjer i USA få 5000USD mindre att röra sig med då detta behövs för att kompensera intäkten av energibortfallet.

Ju närmare valet vi rör oss desto mer pratar Plånboken när du lägger rösten i lådan för alla med familj, vovve, villa eller arbete inom energisektorn.
Senast redigerad av Nixter 2020-11-02 kl. 19:23.
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Nu gillar jag varken Biden eller Trump men vad har folkmängden på deras kampanjmöten att göra? Där är ju Biden`s supportrar smarta att stanna hemma pga corona som härjar. Och Trump supportrar är ju mindre begåvade som samlas i stora flock och sprider skiten vidare.

Å andra sidan behöver inte demokraterna få ut folk att visa sitt stöd för den sjuke gamle Biden.

Finns ingen energi bland Demokraternas väljare att supporta honom. Bara bränna bilar, kasta sten på polisen, plundra affärer och skrika rasistiska slagord.

Då är det ok att sprida Corona, om budskapet är "vänster".

Demokratiska partiet litar till 100% att big tech, NFL/NBA, propaganda media såsom cnn, nyt, the guardian &co, ngo, valfusk och deras kändismiljonärer skall göra jobbet åt dom,

Både Joe Biden och uppslutningen av demokraternas väljare är blekare än Clinton 2016.
2020-11-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Här går man igenom hur det kan bli om Trump vägrar att bidraga till den traditionella "peacecul transition", dvs en bra övergång till en ny president:

https://www.youtube.com/watch?v=g_M8ASH7JS4

Det kan bli otäckt.

Gött, och tryggt, att det finns fler än en väg till Trump-seger

Donerar gärna en slant "for the cause".
2020-11-02, 19:21
Medlem
Citat:
Så när får vi reda på resultatet imorgon? Eller det blir onsdag morgon som tidigast?

Har förövrigt nyss satsat 20 tusen på Trump. Lets go!

Svensk tid ngn gång efter 03-04

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in