Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Hoppas du förlorar. Allt talar för det.
Novus har för övrigt gjort en undersökning av vilka de som stödjer Trump i Sverige typiskt sett är.
”En man som sympatiserar med SD, är ensamstående, boende i hyreslägenhet, eller inneboende, med gymnasieutbildning som högsta utbildning, boende i södra Sverige”.
En loser med andra ord.
https://www.affarsvarlden.se/artikel/har-ar-svenskarna-som-skulle-rosta-pa-trump-i-usa-valet
Den där nidbilden har man ju kört med ganska länge nu och även 2016. Det har vi ju sett hur väl det stämmer. Min egen erfarenhet är att folk som stödjer Trump i Sverige är ganska vanliga människor med både gymnasie och högskoleutbildning. Den gemensamma faktorn verkar vara en avsky för elitism, korruption, censur, vanstyre och överstatlighet.
Let's face it. Dom som vill ha
ärliga samtal om diverse ämnen som klimatet, invandring, rasism, könsskillnader, covid-19, är oftast SD röstare, Trumpröstare, Le Pen röstare. Vänsterväljare är mer rigida, skriker ned motståndare och vill censurera.
Dom som vågar gå emot strömmen och säga sin mening trots konsekvenser från mobben är oftast typen som röstar på Trump. Jag vet vilken sida jag vill stå på i den ekvationen iallf.