2020-11-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Haha verkar tillochmed som om republikanska Rasmussen inte kan hålla ned Bidens siffror längre.

Biden 49-Trump 46 enligt allas trumpidioters favoritpoll.

https://www.rasmussenreports.com/pub...en_49_trump_45

Det är en bra siffra för Trump även om du inte tror det själv. Jag säger inte att Trump vinner men valet blir allt jämnare ju längre tiden verkar. Men jag tror det finns ännu nyare siffror som jag skall kolla snart.
2020-11-02, 18:55
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Fortfarande ingen fakta utan en "uppfattning" du kommer med, som baseras på vad du ser genom MSM tyvärr.
Majoriteten av MSM är ägda av samma personer som äger Demokraterna och så klart Biden, därav din uppfattning att Trump skulle vara impopulär hos folket.

Tvärtom är det extremt många som bytt sida till Trump, majoriteten av Latinos är på Trumps sida nu, vilket de inte var innan 2016. Bara det bör säga dig nåt.

Sen är det väldigt många svarta som nu stöttar Trump istället för Biden, och de som inte stöttar Trump stöttar heller inte Biden.

Några viktiga svarta celebs som "bytt sida" är Ice Cube, Lil Wayne, 50 Cent och många fler. Jag ser dessutom på deras egna Instagram sidor att majoriteten skriver "Trump 2020" vita som svarta.

Jag tittar konstant på amerikansa nyheter, CNN tex, som är Trumphatare. Där har de skiftat från att nästan jubla över Bidens siffror till rent av Panik och förvirring och istället börjat propagera hårt mot Trump för att på så sätt försöka avstyra riktningen som just nu Trump får. De babblar mestadels om "covid failure", lastbilen som blev uppskrämd på motorvägen och Dr Falucci, trots att nyheterna heter "Countdown to election", bara det bör säga dig nåt om verkligheten.

Du anar inte hur många människor egentligen gillar Trump, men det kommer du inte se på MSM eftersom det hade så klart gått emot deras strategi att avsätta Trump.

Gå bara in på en random rappares Instagram så ser du kommentarerna där tex.

Vilka ”fakta” är det du efterfrågar när det handlar om bedömning av valutgång? Valresultatet?

Jag har hänvisat till opinionsundersökningar och trend över tid, men du är väl inkapabel att själv finns det. Du är gymnasialt tendentiös, lite naivt gulligt faktiskt om det inte vore ett sådant viktigt val som hobbytyckare på extremhögerkanten borde överlåta till de som faktiskt har förmågan att göra en analys.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2020-11-02 kl. 18:58.
2020-11-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Unibet ger nu bara 2.55 för Trump mot tidigare 2.70-2.75

Nu har oddset gått upp igen för Trump...
2020-11-02, 18:57
Medlem
Ni som räknar med att demokraterna vinner valet.

Vad baserar ni det på?
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det ser jag fram emot.
Påminn mig gärna.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är en bra siffra för Trump även om du inte tror det själv. Jag säger inte att Trump vinner men valet blir allt jämnare ju längre tiden verkar. Men jag tror det finns ännu nyare siffror som jag skall kolla snart.
https://projects.fivethirtyeight.com...eral/national/
2020-11-02, 18:59
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Trump kan vägra erkänna valresultatet.

https://www.dn.se/varlden/sa-kan-tru...-han-forlorar/
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...a-stjala-valet
https://www.expressen.se/nyheter/sa-...elt-forklarat/

Intressant att alla tre skriver detta samtidigt. Det är nästan så man misstänker att de konspirerar tillsammans!
2020-11-02, 19:00
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Helt klart bättre än amerikansk media men de sa väl både Clinton och Stay?

Citat:
Ursprungligen postat av Davy
"Oberoende BBC".

Dagens bästa skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
BBC är inte så oberoende som du tror... även om de är bättre på att dölja sin vänstervridenhet och är mer balanserade än CNN.

Det är dock inte BBC:s egna data de använder, utan Real Clear Politics, som är vänsterpositiv propaganda och har ingenting med verkligheten att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
De är lika opartiska och pålitliga som SVT.

Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
BBC är inte oberoende.

Btw, Kollar jämt på CNN och ser hur de mer och mer får panik, bokstavligen talat. De har skiftat från att jubla över valsiffrorna ("bidens fördel") till att propagera om allt annat än just valstatistiken som råder. Nu snurrar samma 3 nyheter om och om igen hela dagarna:

1. Covid stats pratas mer om än själva valet
2. Bidens buss som blev förföljd på motorvägen och hur "hemskt" det är
3. Dr Fauci och hans intervju med RT, samt Trumps uttal att han inte utesluter att sparka honom om han blir återvald.

Dessa varvas nåt så enormt med en massa köpta demokrater, vita som svarta, där de spyr ut galla över den hemske Trump.

Bara detta bör säga er något om hur "säkert" Biden sitter kring valstatistiken. Alltså är de livrädda för hur tajt det är.

De har faktiskt nämnt flera gånger att just Pennsylvania är den avgörande staten. Förlorar Biden Pennsylvania är det kört. Så säger alltså CNN som varit de värsta Trump hatarna hittills.

Det enda som kan rädda Creepy Joe är valfusk. Inget annat.
Florida kan han glömma, likaså Texas.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Deras dokumentär om kandidaterna var i vart fall inte oberoende eller neutral.
Breaking

Pendeln vänder

Oberoende Rasmussen börjar luta åt Trump. Jag har överslagsberäkninat och det verkar stämma.
Citat:
Monday, November 02, 2020

IF IT'S IN THE NEWS, IT'S IN OUR POLLS. PUBLIC OPINION POLLING SINCE 2003.

The Rasmussen Reports daily Presidential Tracking Poll for Monday shows that 52% of Likely U.S. Voters approve of President Trump’s job performance. Forty-eight percent (48%) disapprove.

The latest figures include 41% who Strongly Approve of the job Trump is doing and 41% who Strongly Disapprove. This gives him a Presidential Approval Index rating of 0. (see trends)

https://www.rasmussenreports.com/pub...ez_track_nov02
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Ni som räknar med att demokraterna vinner valet.

Vad baserar ni det på?

I princip alla opinionsmätningar samt trenden i dessa. Därtill att valdeltagandet tycks bli rekordhögt, vilket traditionellt gynnat demokraterna.

Frågan borde vara vad ni som tror att republikanerna vinner baserar det på mer än önsketänkande?

Biden vinner en promenadseger, men taktiken att inte ta ut något i förskott är helt rätt med tanke på 2016 års val.
Senast redigerad av RosaRosaRosaRosa 2020-11-02 kl. 19:06.
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Haha nej, det är inte en bra siffra för Trump då Rasmussen oversamplar republikaner. Tvärtom så är det en mycket dålig nyhet för Trump då det ger ett kvitto på att verkligheten kanske kommer peka på 4-5 någonstans.

Mätningen samplar okt 30-november 1 (igår alltså), finns inga färskare siffror än så haha
Senast redigerad av IsraelWatch 2020-11-02 kl. 19:02.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Polls som inte är rena beställningsjobb.

Trump som har 125.000 på sina kampanjmöten vs Biden som har 250.

Responsen som visar sig på nätet.

De tidiga tecken att svarta amerikaner skiter i att rösta.

Suburban women som kommer tillbaka.

Late undecided som 75% går till Trump.

80% vet nu om att Biden hade korrupta affärer ihop med Kina.

Trump är sittande president.

Ok, men i princip alla de där argumenten trumfas ju av opinionsundersökningar (de som inte är rena beställningsjobb alltså). Vi får väl anta att undersökningar beställda av Fox inte är medvetet biaserade mot Bidén och deras senaste gav 50-45 till Bidéns fördel i Pennsylvania.

Till saken hör att jag inte alls utesluter att Trump kan vinna, men det baserar jag på just en känsla. Ska man gå på rena data så är det tydlig att det sannolikaste utfallet är vinst för Bidén, men det betyder inte att han inte kan förlora.
Senast redigerad av ekonomi3 2020-11-02 kl. 19:05.
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Polls som inte är rena beställningsjobb.

Trump som har 125.000 på sina kampanjmöten vs Biden som har 250.

Responsen som visar sig på nätet.

De tidiga tecken att svarta amerikaner skiter i att rösta.

Suburban women som kommer tillbaka.

Late undecided som 75% går till Trump.

80% vet nu om att Biden hade korrupta affärer ihop med Kina.

Trump är sittande president.
Bönder som bokstaverar Trump med sina höbalar.

Folk som flockades till en TRAFIKKORSNING bara för att se Trump-"tåget" tuffa förbi.
Det är mer än vad de gjorde när Påven var på besök i USS.

Rallies där fem gånger mer än förväntat kommer.
Samtidigt fick Biden's rallies tiotalet besökare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in