Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Inte alls. Min bedömning baseras på opinionsundersökningar och den starka trend som bara ökat i styrka och som är en entydig kraftig vind mot Trump.
Många tycks tro att det förra valets underskattning av stödet till Trump kommer att upprepas, men det är snarare tvärtom. Precis som med Sd i Sverige så är skämseffekten mindre efter en tid av normalisering samtidigt som opinionsinstituten förbättrat sina metoder och analyser. Det är troligare så att stödet för Trump är så lågt att det kommer att behövas en ordentlig eftervalsanalys för att fånga in vad som egentligen skedde.
Fortfarande ingen fakta utan en "uppfattning" du kommer med, som baseras på vad du ser genom MSM tyvärr.
Majoriteten av MSM är ägda av samma personer som äger Demokraterna och så klart Biden, därav din uppfattning att Trump skulle vara impopulär hos folket.
Tvärtom är det extremt många som bytt sida till Trump, majoriteten av Latinos är på Trumps sida nu, vilket de inte var innan 2016. Bara det bör säga dig nåt.
Sen är det väldigt många svarta som nu stöttar Trump istället för Biden, och de som inte stöttar Trump stöttar heller inte Biden.
Några viktiga svarta celebs som "bytt sida" är Ice Cube, Lil Wayne, 50 Cent och många fler. Jag ser dessutom på deras egna Instagram sidor att majoriteten skriver "Trump 2020" vita som svarta.
Jag tittar konstant på amerikansa nyheter, CNN tex, som är Trumphatare. Där har de skiftat från att nästan jubla över Bidens siffror till rent av Panik och förvirring och istället börjat propagera hårt mot Trump för att på så sätt försöka avstyra riktningen som just nu Trump får. De babblar mestadels om "covid failure", lastbilen som blev uppskrämd på motorvägen och Dr Falucci, trots att nyheterna heter "Countdown to election", bara det bör säga dig nåt om verkligheten.
Du anar inte hur många människor egentligen gillar Trump, men det kommer du inte se på MSM eftersom det hade så klart gått emot deras strategi att avsätta Trump.
Gå bara in på en random rappares Instagram så ser du kommentarerna där tex.