2020-11-02, 17:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Lärarförbundet är ett TCO-förbund med kopplingar till LO. LO står som bekant nära Socialdemokratiska arbetarepartiet. Kommentarer i övrigt är egentligen överflödiga. Ingen tvekan om att medlemmar faktiskt offras. Lärarnas säkerhet och trygghet kan omöjligen garanteras. De är tvingade att jobba i en miljö som är direkt hälsovådlig med facket och arbetsgivarnas goda minne.

Tvingade?

Du, det är ganska många som är TVINGADE att jobba i osäkra miljöer. Det är antingen det eller packa ihop, speciellt för småföretagare. Lärare kan åtminstone sjukskriva sig.
Citera
2020-11-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Självklart, men 30% relativ luftfuktighet är inga problem för ett virus.

Half-life för SARS-nCoV-2 är 8 gånger längre vid 60% RH jämfört med 30% RH (vid 20° C, inomhus).

Så en viss betydelse bör RH nog ha i praktiken.

Hur mättes halveringstiden?
Citera
2020-11-02, 17:36
Medlem
arbetets avatar
Sverige idag, SVT nu:

Mikael Köhler, hälso-sjukvårdsdirektör på Region Uppsala är inte förvånad om de kommer fler och skarpare regler för Uppsala.

Menar han tvingande?

Edit (video):

Uppsala kan få nya lokala råd i veckan: ”Vi överväger det”
Region Uppsala överväger att skärpa de lokala råden på grund av de senaste dagarnas ökning av antalet smittade.

– Det går inte att se några säkra effekter av de åtgärder som hittills vidtagits, säger Mikael Köhler, hälaso- och sjukvårdsdirektör.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/uppsala-kan-fa-nya-lokala-rad-i-veckan-vi-overvager-det
Senast redigerad av arbetet 2020-11-02 kl. 17:40.
Citera
2020-11-02, 17:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du kan väl se det i ljuset av det inlägg jag besvarade. Covid är en av många orsaker till lunginflammation, så det är en helt relevant jämförelse. Underligt att du blir mer upprörd över mitt inlägg än över att 4 miljoner dör av lunginflammation. Är det då bara vissa lungåkommor som berör dig? Konstigt.

Lunginflammation förorsakas i de flesta fall av bakterier och kan vändas med antibiotika. Mot detta virus finns som bekant inga effektiva läkemedel. Inget vaccin heller. Vanlig lunginflammation leder inte längre till pandemier och förorsakar överfulla intensivvårdsavdelningar över hela värden. Och du tycker det är konstigt att "vanlig lunginflammation" inte bekommer mig. Ja, hur sjutton kan det komma sig....
Citera
2020-11-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Med den takten som de stänger skolor nu så är de självstängda inom kort, oavsett vad du tycker, tror eller fabulerar om. Jag är tacksam över att jag inte har små barn i det här läget.

Det finns 11000 skolor i Sverige. De som stängs tillfälligt öppnar snart igen.
Citera
2020-11-02, 17:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Kommer Norge, Frankrike, Tyskland och England att vilja välkomna besökare från länder som har struntat i att bekämpa epidemin?

Jag vill fira Julen i Norge eller Danmark. Kommer det att vara möjligt så länge Anders Tegnell hanterar Sveriges smittskydd?
Är det verkligen något att gnälla över mitt under brinnande pandemi, att inte få fira julen utomlands? Tror inte FHM kommer anpassa sig efter din personliga önskan att fira jul i Norge eller Danmark, och det är heller inte deras uppgift.
Citera
2020-11-02, 17:38
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Jo, både vi och många andra länder ligger nu i krig.
Men fienden är inte gubbe på 2 ben med vapen, bomber, armeer etc..
Dagens fiende är en mikroskopisk skit med en jäkla massa "taggar" som angriper vår kropp.

Sveriges hantering är pinsamt lik den vi haft med vårt försvar, där man lagt ner, lagt i malpåse, sålt ut utrustning till 3:e man etc, i dag måste vi samöva med NATO, annars är vi helt körda....

När vi anfölls av viruset hade vi skickat iväg runt 2000 respiratorer till Tahiti, bränt stora delar av mob-förråd, ändrat inköpsstrategi och enbart har kinesiska leverantörer på skyddsutrustning, vilka var de första att säcka ihop, samt att alla andra också köpte in allt som fanns.

En sådan enkel sak som att förbättra sin egen motståndskraft mot detta virus nämns knappast från myndigheternas sida, som bara rapar tvätta händer, att sen våg 2 inträffar är helt naturligt när hösten kommer, men istället för att då skärpa upp sig släppte man efter-skolorna började och sen samma visa igen.

Gå in på SVT play och titta på UG:s reportage om hur man hanterade åldringarna från i Onsdags.
Där får du se kvalitén på de ansvariga politiker som var orsaken till massdöden hos åldringarna, att då jämföra med korkade generaler i ett krig. Eftersom kunskapen om Covid-19 i denna tråd är avsevärt högre än hos MSM, att denna tråd ligger mellan 3-6 veckor före medierna om Covid-19, och att censuren inte finns här påvisar hur jävla illa som denna panepedemi sköts av de ansvariga.

https://www.svtplay.se/video/28880062/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-21-spelet-om-munskydden-del-1

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är ganska osannolikt att någon skriver tiotals inlägg och tusentals ord om covidvården, enbart i syfte att fritt fabulera och misskreditera landstingen. Dessutom är det jag skriver inte direkt förvånande. Om man inte räknat ut ungefär hur illa det är, är man gravt välfärdsskadad. Min uppfattning är att de flesta utomstående är otroligt naiva inför vårdsituationen. Det är därför jag tjatar. Något går väl in ...

Jag vet inte hur många ggr jag hört människor tjata om "vad vården klarar av", totalt omedvetna om att vården kraschat för länge sedan. Svensk vård klarar inte av en till coronakris. Fan, vården i S-holm klarar knappt av en vanlig vardag.

Nu ska jag inte bli totalt OT och prata om vilka administrativa, pengabrännande missfoster landstingen är, men det var väldigt väntat att coronakrisen skulle blir för mycket.

Även jag arbetar i sjukvården. Ville egentligen bara bekräfta att dina inlägg stämmer till punkt och pricka.
Vården kraschade långt innan Covid-19 dök upp på scenen, och precis som du beskriver klarar knappt vården i VGregionen av en vanlig vardag.
Människor utan insyn har i allmänhet icke den minsta aning om hur illa det de facto är.
Tack för att du orkar berätta och föra fram sanningen!
Citera
2020-11-02, 17:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Tvingade?

Du, det är ganska många som är TVINGADE att jobba i osäkra miljöer. Det är antingen det eller packa ihop, speciellt för småföretagare. Lärare kan åtminstone sjukskriva sig.

Facket skulle kunna kräva skyddstopp och att verksamheten Coronaanpassas. Antingen genom distansundervisning, eller att tillräckliga smittskyddsåtgärder ordnas i verksamheten så att lärare och elever inte riskerar att smittas när de vistas i undervisningslokalerna. Vore det verkligen för mycket begärt tycker du?
Citera
2020-11-02, 17:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Lärarförbundet är ett TCO-förbund med kopplingar till LO. LO står som bekant nära Socialdemokratiska arbetarepartiet. Kommentarer i övrigt är egentligen överflödiga. Ingen tvekan om att medlemmar faktiskt offras. Lärarnas säkerhet och trygghet kan omöjligen garanteras. De är tvingade att jobba i en miljö som är direkt hälsovådlig med facket och arbetsgivarnas goda minne.

Kommunal är väl också ett LO förbund? Kanske är det så att ett arbetarfack har lite mer mod samt raka rör och sätter ner foten, även om de förlorade, medan ett akademikerfack lider av politisk korrekthet och feghet till handling? Det är riktigt skrämmande när man tänker i de banorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Ja precis! Sommarlovet måste därmed avskaffas eftersom det är snudd på barnmisshandel.
Ja men precis, för då har inte skolan insyn
Citera
Medlem
Citat:
Facket skulle kunna kräva skyddstopp och att verksamheten Coronaanpassas. Antingen genom distansundervisning, eller att tillräckliga smittskyddsåtgärder ordnas i verksamheten så att lärare och elever inte riskerar att smittas när de vistas i undervisningslokalerna. Vore det verkligen för mycket begärt tycker du?

Din idioti tar verkligen aldrig slut, va?
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Svenska begåvningsreserven reser mitt i en pandemi: "Jag skulle rekommendera andra att åka"

Svenska IQ-eliten som reser mitt i en pandemi konstaterar att det enbart är svenskar på charterorterna. Ja, vad kan det bero på när övriga européer är upptagna med att bekämpa smittan?

Munskyddet kommer de inte använda hemma i Sverige för att man "anses vara en idiot om man har mask".

Jag tror att vi får en svår corona-vinter pga vår begåvningsreserv. Anders Tegnell har hjärntvättat befolkningen och det blir svårt att ställa om. Enligt begåvningsreserven "anses vara en idiot om man har mask".

”Hemma anses man vara idiot om man har mask”

källa expressen

Finns inga ord för att beskriva hur korkade dessa svenskar är.
Munskyddet runt armen och endast svenskar på resmålet. Gud i himlen 😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in