Citat:
Ursprungligen postat av
Pethuglin
Finländarna känner samhörighet genom att alla bidrar till att bekämpa viruset tillsammans.
Det har burit frukt och de kan vara stolta över det.
Det är tråkigt att Sverige är så splittrat att liknande solidaritet är inte är möjligt. Svenskarna bryr sig inte utan fortsätter att nöjesshoppa och resa och svämma över överallt och vara stolta och skryta i media över att de gör tvärtom än resten av världen.
Svenska begåvningsreserven reser mitt i en pandemi: "Jag skulle rekommendera andra att åka"
Svenska IQ-eliten som reser mitt i en pandemi konstaterar att det enbart är svenskar på charterorterna. Ja, vad kan det bero på när övriga européer är upptagna med att bekämpa smittan?
Munskyddet kommer de inte använda hemma i Sverige för att man
"anses vara en idiot om man har mask".
Jag tror att vi får en svår corona-vinter pga vår begåvningsreserv. Anders Tegnell har hjärntvättat befolkningen och det blir svårt att ställa om. Enligt begåvningsreserven "anses vara en idiot om man har mask".
”Hemma anses man vara idiot om man har mask”
Citat:
I Spanien råder nationellt nödtillstånd efter en stor ökning av antalet coronafall – och restriktionerna är strängare än de svenska.
Samtidigt lyfter fullsatta plan från Sverige till de spanska semesterparadisen.
Citat:
– Här är bara en massa svenskar, utbrister Björn Krasse från Stockholm och sveper med armen över Illetas-stranden utanför Palma på Mallorca.
Citat:
– Jag skulle inte dra mig för att åka, jag skulle rekommendera andra att åka, säger Carina som gillar att det är lugnt och skönt i Palma.
Citat:
Vid ett bord sitter Christer Falkenström och Lisbeth Törngren från Gävle, kallade Falken och Libban. Christer har besökt Mallorca och Magaluf flera gånger om året sedan han var ung. Nu är de pensionärer och den här gången stannar de i sex veckor.
Som många andra har Christer sitt munskydd över armbågen. Det är svart med silverglittrande text.
– Den här har jag när man ska vara fin på kvällarna. Den ska jag ta med mig hem.
Kommer ni att ha munskydd hemma?
– Nej, svarar Lisbeth bestämt.
– Möjligtvis om man måste uppsöka sjukhus. Men hemma anses man väl vara en idiot om man har mask, då tänker de att man är sjuk och inte ska gå ut.
källa expressen