2020-11-02, 15:06
Medlem
Minnimuss avatar
Dette intervjuet har i det minste gitt oss mye nytt materiale å studere. Jeg har en stor personlig interesse av true-crime saker i inn- og utland og har studert omtrent det som finnes i den kategorien i dybden. Yrkesmessig har jeg ekstra interesse av å følge de (retts)medisinske sporene, dna og biologiske spor, men også adferdsanalyse synes jeg er veldig spennende felt, selv om det er omdiskutert.
Det handler om å observere de ørsmå detaljene.

https://imgur.com/4NnZIW4

Deception - the devil is in the details.... (se sporet med lyd og gjerne flere ganger på repeat)
Citera
2020-11-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Vi vet ikke om hun ønsket forbedringer hjemme. Kanskje møbler som ikke er så utslitt i stoppingen. De brukes til siste nikk. Hadde sikkert gjort godt med en god stol for ryggen.

Han er sparsommelig, kjøpte ny liten bil. Var den fletta ny eller brukt. Og så har vi ikke info om hun var likedann.

Jo,det har vi opplysninger om. Dette er omtalt både i media og flere ganger i denne tråden. Linken beskriver THs syn på AEH, men venner av paret har kommet med lignende uttalelser.
Dette var kjent allerede i september i fjor.

"Nettavisen kan nå røpe hittil ukjente detaljer fra Tom Hagens politiforklaringer. I begynnelsen av 2019 var han i nye avhør og hadde på dette tidspunktet fortsatt status som fornærmet i saken.

Her forklarte han at Anne-Elisabeth ikke var interessert i jålerier. I tillegg forklarte han at dette var «det verste hun visste».

Tom Hagen forklarte også at hun var «totalt uinteressert i penger og rikdom», og hun var heller ikke interessert i hvor rike andre folk var."

https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-i-avhor---anne-elisabeth-var-totalt-uinteressert-i-penger-og-rikdom/3424024068.html
Citera
2020-11-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Visst kan man köpa lojalitet för 10 millioner.

Och vem säger att TH inte tidigare har haft användning
för en professionell "fixer"*, inte till mord men till evt. ekonomisk
kriminalitet mm. och på så sätt har tillgång till professionell och lojal fixer/torpedo
(* En fixer, der bortskaffer lig eller "renser" fysisk bevis for kriminalitet kaldes ofte mere specifikt en renere Fixer (person) - https://da.qaz.wiki/wiki/Fixer_(person))

Och ja de två telefonsamtal utesluter din teori.

TH har dessutom vittnen på att han var på job på förmiddagen,
så hur skulle han haft tid at göra alt själv,
gömma kroppen, städa upp, plantera ut vilseledande spår etc?

TH har heller inte haft möjlighet att skriva ut trusselbrevet efter et evt mord,
polisen har nämligen gjort stort job av att föröka identifiera den printern som skrev ut brevet,
men polisen är, efter vad jag har läst, utan resultat.

Men det är möjligt att TH själv, den morgon efter de två telefonsamtal dödade AEH,
och snabbt kontaktade sin "fixer" och fick honom att ordna upp efter sig, dvs:
gömma kroppen, städa upp, plantera ut vilseledande spår etc.
Kanske det var TH's "Fixer" som anlände i den ljusa bilen som parkerade bakom huset
ungefär samtidigt som TH säger att han lämnade hemmet.
Som en känd krimonolg brukar säga, man skall inte göra det svårare än det är. Finns bara några fasta bevis att gå på men med dem kan man utesluta eller faställa vad som hänt.
- En bil synlig bakom huset vid den exakta tidpunkten, om detta är GM kan det vara kidnappning eller Lejemord.
- Att strips funnits på golvet tyder på att något frivilligt försvinnande har inte förekommit.
- Att det har tvättats golv och annat tyder på att GM inte vill att hans förhandlings objekt , AEH redan är avliden.
- Att okänd GM varit i bostaden och avsatt skospår, spår som inte har kunnat knytas till någon närstående.
- Att TH omöjligt kunnat kunnat se bilen bakom huset.
- Att utländsk hantverkare varit involverade, och strax innan varit klara med jobbet.
Så jag är ganska övertygad om att det är frågan om en kidnappning som gått galet. I Sverige har vi haft några fall med samma modus inledningsvis, att utländsk hantverkare rekat och har sålt upplysningar till landsmän som sedan kommit och utförs brottet efter att ha gjort en kort spaning.
Att det skulle ha skötts av nån fixare för TH ser jag inte då det saknas regelt motiv i THs ställning, det finns så många andra sätt utan att behöva göra en kriminell handling. THs förmögenhet talar tydligt att han inte använder kriminella handlingar i sitt yrkesutövning, gör man det går det inte bra redan i ett tidigt skede i sin verksamhet.
Klart att motivet är att robba pengar från TH något annat kan jag inte se, varför skulle en kidnappning drabba en av landets rikaste person. Svårare än så är det inte.
Senast redigerad av Fnero52 2020-11-02 kl. 15:28.
Citera
2020-11-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Neida, de er ikke slitsomt å kalle politiet for idiotpolitiet. Sov godt!

Skjønte ikke setningen din over her. Du skriver: de er ikke slitsomt...? Hvem er de?
Citera
2020-11-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Som en känd krimonolg brukar säga, man skall inte göra det svårare än det är. Finns bara några fasta bevis att gå på men med dem kan man utesluta eller faställa vad som hänt.
- En bil synlig bakom huset vid den exakta tidpunkten, om detta är GM kan det vara kidnappning eller Lejemord.
- Att strips funnits på golvet tyder på att något frivilligt försvinnande har inte förekommit.
- Att det har tvättats golv och annat tyder på att GM inte vill att hans förhandlings objekt , AEH redan är avliden.
- Att okänd GM varit i bostaden och avsatt skospår, spår som inte har kunnat knytas till någon närstående.
- Att utländsk hantverkare varit involverade, och strax innan varit klara med jobbet.
Så jag är ganska övertygad om att det är frågan om en kidnappning som gått galet. I Sverige har vi haft några fall med samma modus inledningsvis, att utländsk hantverkare rekat och har sålt upplysningar till landsmän som sedan kommit och utförs brottet efter att ha gjort en kort spaning.
Att det skulle ha skötts av nån fixare för TH ser jag inte då det saknas regelt motiv i THs ställning, det finns så många andra sätt utan att behöva göra en kriminell handling. THs förmögenhet talar tydligt att han inte använder kriminella handlingar i sitt yrkesutövning, gör man det går det inte bra redan i ett tidigt skede i sin verksamhet.
Klart att motivet är att robba pengar från TH något annat kan jag inte se, varför skulle en kidnappning drabba en av landets rikaste person. Svårare än så är det inte.

Är helt med i dina tankegångar.
En av de mest rika blir av med sin hustru och villkoren är pengar.

Om detta är i tid med skilsmässoplaner eller inte, behöver inte spela någon roll.
inte heller alla telefonsamtal men däreot bilar.
Bilarna är intressanta, liksom hantverkarna och flera mystiska män på video.
Citera
2020-11-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hun var like gjerring som han, er det det du mener?
Ja, sikkert. Greit nok at hun ikke var jålete og kravstor, men en mann med enorm rikdom burde for skams skyld vært litt opptatt av å glede sin kone med ferier, oppussing hvis hun ønsket det og vært raus med henne på alle måter. Jeg hadde vært så til de grader irritert hvis min mann hadde vært styrtrik og gjerrig mot meg som han liksom elsker over alt på jord. Ingen skal få meg til å tro at AE syntes det var greit å spinke og spare til det mest nødvendige. Det betyr ikke at jeg mener hun var forsagt og ikke motsa TH, hun virker som en utadvent og oppegående dame, forhåpentligvis med meningers mot. Vil tro TH ikke er til å rikke i uoverenstemmelser. Sta og vrang vil jeg tro.
Citera
2020-11-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jo,det har vi opplysninger om. Dette er omtalt både i media og flere ganger i denne tråden. Linken beskriver THs syn på AEH, men venner av paret har kommet med lignende uttalelser.
Dette var kjent allerede i september i fjor.

"Nettavisen kan nå røpe hittil ukjente detaljer fra Tom Hagens politiforklaringer. I begynnelsen av 2019 var han i nye avhør og hadde på dette tidspunktet fortsatt status som fornærmet i saken.

Her forklarte han at Anne-Elisabeth ikke var interessert i jålerier. I tillegg forklarte han at dette var «det verste hun visste».

Tom Hagen forklarte også at hun var «totalt uinteressert i penger og rikdom», og hun var heller ikke interessert i hvor rike andre folk var."

https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-i-avhor---anne-elisabeth-var-totalt-uinteressert-i-penger-og-rikdom/3424024068.html

Nei det er ikke et svar. En god stol er allemannseie. En ung sprek rygg kan ha hva som helst. Eldre rygger kan godt ha en god stol. Og trenger det sikkert. Jåleri er noe annet.
Citera
2020-11-02, 16:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-) Rett til venstre rett etter der den røde stolen står? Er det denne stuen som har vindu mot baksiden av huset, og som vi kan se TH gjennom vinduet i i begynnelsen av videoen?

Basert på NRK video, samt inn og utvendige bilder fra Sloraveien i media har jeg laget en enkel planløsning; du kan jo se på dette. Kanskje det hjelper.

I starten av NRK videoen kommer reporteren gående en liten "sti" gjennom den tette skogen fra andemateplassen. Denne stien har jeg skrevet om tidligere i tråden. Det er en slags snarvei til huset hvis man kommer til fots.

Han går opp mot huset og ser TH gjennom vinduene inn i TV stuen. Så går han videre mot den overbygde terrassen med skyvedører som leder inn i kontoret. Det er slik jeg forstår det. Andre kan gjerne korrigere.

Her er planløsning: https://imgur.com/1T6Dz2c
Citera
2020-11-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52

Men valgte de polske fremmende til slutt. Var det ikke så at de ikke fikk jobben. De brukte folk de kjente fra før, noen i alle fall
Senast redigerad av Mattagg 2020-11-02 kl. 16:11.
Citera
2020-11-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Ja, sikkert. Greit nok at hun ikke var jålete og kravstor, men en mann med enorm rikdom burde for skams skyld vært litt opptatt av å glede sin kone med ferier, oppussing hvis hun ønsket det og vært raus med henne på alle måter. Jeg hadde vært så til de grader irritert hvis min mann hadde vært styrtrik og gjerrig mot meg som han liksom elsker over alt på jord. Ingen skal få meg til å tro at AE syntes det var greit å spinke og spare til det mest nødvendige. Det betyr ikke at jeg mener hun var forsagt og ikke motsa TH, hun virker som en utadvent og oppegående dame, forhåpentligvis med meningers mot. Vil tro TH ikke er til å rikke i uoverenstemmelser. Sta og vrang vil jeg tro.

Han får være glad at han slapp å ende opp med en golddigger da!
Citera
2020-11-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Han får være glad at han slapp å ende opp med en golddigger da!

Ja Tror han angrer faktisk. På en rekke ting.
Citera
2020-11-02, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg biter ikke på agnet. Prøv med noen andre.

Det er ingen normale milliardærer som bor slik det skjønner du også.
Blir jo helt tullete å sitte å forsvare noe slikt.
Han er ikke bare gjerrig, men gjerrig til det sykelige.
Kjøkkenstolene og bord ser jo ut som fra 1970-tallet.
Rommene er trange, umoderne, og med deprimerende farger.
Ble faktisk overrasket over at han hadde flatskjerm, og ikke en 21 tommers kasse-tv.
Den røde stolen i gangen f.eks., den skulle vært brent på santhansbålet for lenge siden.
At Anne levde slik, er jo fordi at hun ikke hadde noe annet valg. Det var jo han som satt på pengesekken.
Ekteskapskontrakten låste henne fast til han. Huset var satt på han, barndomshjemmet var solgt, hun hadde ingen jobb, ingen pensjon, ingenting. Men når hun nådde pensjonsalder, så kunne hun begynne å planlegge å komme seg bort, og det gjorde hun, men ble stoppet før hun kom så langt.

Her kan vi f.eks. se hvordan Petter Stordalen bor. Lyst, moderne.
Dører av formørket glass.
https://www.youtube.com/watch?v=n7FKFLPppKw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in