2020-11-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är intressant då det visar på ett aktivt stöd utanför det vanliga.
Trump aktiverar sina supportrar.

I Bidenlägret tutar de lamt på drive in möten...

Just visat stöd gör att jag lägger över några korn i Trumps vågskål för vinst.

Det här är jämt skägg.

Ser ut som bilbingo när Biden har valmöten.
2020-11-02, 11:35
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ang. ̷T̷r̷u̷m̷p̷s̷ Bidens vinst i Florida

Låt oss lämna partilösa ur ekvationen till det att dessa röster räknas. Sannolikt kan du eller jag ha teorier kring hur dessa ser ut, men det är teorier.

PS vad gäller teorier är Trump storfavorit för Unaffiliated, Dessutom tar minst 5% av Biden till av Black Votes och Latinos för Trump är starkare än någonsin 2020, landslide läge i Florida alltså, räknar dock ej detta i ovan mycket konservativt på 2016 siffror.
Mycket riktigt, Biden ser ut att gå mot en blow out win → Vote choice among early voters

Jobbigt läge, så jag förstår din vilja att lyfta ut dem från din låtsasformel, men det är lite för sent att göra det nu...och är skapligt pinsamt att se dig försöka göra.

Har du hört något om att Trump kommer fortsätta med sin coronaturné efter valet (i väntan på att rösträkningen blir klar)? Hörde någon nämna det men minns inte vart. Skulle inte det vara typiskt Trump ändå? Förlänga pro-COVID-19 festen; the tour du force, så han får elda upp höger-högerinaveln lite ytterligare och låta de antidemokratiska advokaterna göra sitt jobb bakom kulisserna...låter som en plan värdigt Orangea man det, tycker du inte?
2020-11-02, 11:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Mycket riktigt, Biden ser ut att gå mot en blow out win → Vote choice among early voters

Jobbigt läge, så jag förstår din vilja att lyfta ut dem från din låtsasformel, men det är lite för sent att göra det nu...och är skapligt pinsamt att se dig försöka göra.

Har du hört något om att Trump kommer fortsätta med sin coronaturné efter valet (i väntan på att rösträkningen blir klar)? Hörde någon nämna det men minns inte vart. Skulle inte det vara typiskt Trump ändå? Förlänga pro-COVID-19 festen; the tour du force, så han får elda upp höger-högerinaveln lite ytterligare och låta de antidemokratiska advokaterna göra sitt jobb bakom kulisserna...låter som en plan värdigt Orangea man det, tycker du inte?

Du vet det där med kampanjande.., det är reklam. Precis som du ser på TV när Coca-cola vill att du skall köpa deras produkter.

Reklam fungerar.

Den sista månaden finns det bara en kandidat som använt sig av det, direkt framför väljaren.
2020-11-02, 11:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Bla bla bla.
Visste du att Trump sjunker i Florida nu? Kolla på JoeIsDone.

Ja, som jag noterade igår är Söndagen den sista dagen Demokraterna normalt kastar in sina röster, Måndagen bör vi se en ökning för Republikanerna igen, men det vore underligt om Trump fick en promenadseger i Florida nu när media börjat rapportera att han faktiskt leder. Glöm nu inte att Biden legat 10-15% över Trump... märkligt att det var fel inte sant ;-)

Senaste jag har från Florida är +95.447, eller cirka tusen röster ifrån 2016 där Trump vann med 113.000 röster efter valdagen. Skall bli intressant att se vad måndagen har att ge. Står sig läget är det stabil vinst för Trump.

Tom, Demokraterna måste alltså hämta in minst 115.000 röster idag för att läget skall vara 1 röst sämre än 2016 vinstläge för Trump, håller det för ossanolikt.
2020-11-02, 11:45
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ja, som jag noterade igår är Söndagen den sista dagen Demokraterna normalt kastar in sina röster, Måndagen bör vi se en ökning för Republikanerna igen, men det vore underligt om Trump fick en promenadseger i Florida nu när media börjat rapportera att han faktiskt leder. Glöm nu inte att Biden legat 10-15% över Trump... märkligt att det var fel inte sant ;-)

Senaste jag har från Florida är +95.447, eller cirka tusen röster ifrån 2016 där Trump vann med 113.000 röster efter valdagen. Skall bli intressant att se vad måndagen har att ge. Står sig läget är det stabil vinst för Trump.

Tom, Demokraterna måste alltså hämta in minst 115.000 röster idag för att läget skall vara 1 röst sämre än 2016 vinstläge för Trump, håller det för ossanolikt.

https://www.270towin.com/

Om du, Nixter, plottar in elektorskartan (under presidentfliken) - hur ser den ut enligt dina gissningar?
Eftersom du verkar tro 180° gentemot vad jag tror så vore det intressant att se, för att kunna jämföra på onsdag eftermiddag

edit: bifogar min gissning --> https://www.bildtagg.se/bild/ef0dfb5pp59rryerx8ynntx
2020-11-02, 11:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Drygt 12h kvar till valdag!

Vad tror ni respektive kandidat käkar/dricker nu sista dygnet? Själv tror jag att båda farbröderna poppar sjukt mycket uppåttjack just nu för att orka med. Detta kommer dock orsaka rännskita och toksvettningar men det är ju bättre än att ligga och slafa.

Låt bästa gamlingen vinna!
2020-11-02, 11:47
Medlem
Nixters avatar
Wisconsin Update

Trump ser mycket stark ut. För den som vet är Wisconsin en indikator för övriga stater kring Rustbelt.

IPEV + VBM:

1.525.415 Inkomna Röster
44% Republikaner
36% Demokrater
20% Unaffiliated

Ålder: 18-29 3% / 30-39 7% / 40-49 10% / 50-64 26% / 65+ 36%
Etnicitet: Asiater 1.6% / Vita 77% / Latinos 3% / Svarta 3%
Utbildning: High School 21% / Bachelors Degree 23% / Graduate Degree 12%
Första gångsröstare alt nyregistrerade: 7.6%
2020-11-02, 11:47
Medlem
whogivesafucks avatar
Måste också vara ett misslyckande för Trump och hans vänner.
Bakslag i Supreme Court

https://www.nytimes.com/2020/10/28/us/supreme-court-pennsylvania-north-carolina-absentee-ballots.html

Och som svar på detta skulle den store ledaren återkomma med sina advokater efter valet.

Land of the free.....
2020-11-02, 11:49
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Drygt 12h kvar till valdag!

Vad tror ni respektive kandidat käkar/dricker nu sista dygnet? Själv tror jag att båda farbröderna poppar sjukt mycket uppåttjack just nu för att orka med. Detta kommer dock orsaka rännskita och toksvettningar men det är ju bättre än att ligga och slafa.

Låt bästa gamlingen vinna!
Den som skedmatar China Joe med äppelmos har kanske lagt lite uppåttjack i den så gubben orkar stå på benen när han lutar sig mot något.
2020-11-02, 11:51
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn

Kom tillbaka med några data så skall jag svara...Dina hypoteser att unaffiliatied skall rösta helt annorlunda än övrig befolkning i Florida håller jag som sagt inte med om.

Florida är Trumps just nu om inget väsentligt händer Måndagen.
2020-11-02, 11:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Visst. Trump kanske vinner Florida med lite marginal. Men det finns andra stater som Trump måste vinna också.
Förlorar han två slumpmässiga stater, så förlorar han valet.

Biden sitter på en säkrare position än Trump. Det är därför Biden inte kampanjar lika hårt, för han vet att han vinner.
2020-11-02, 11:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Wisconsin Update

Trump ser mycket stark ut. För den som vet är Wisconsin en indikator för övriga stater kring Rustbelt.

IPEV + VBM:

1.525.415 Inkomna Röster
44% Republikaner
36% Demokrater
20% Unaffiliated

Ålder: 18-29 3% / 30-39 7% / 40-49 10% / 50-64 26% / 65+ 36%
Etnicitet: Asiater 1.6% / Vita 77% / Latinos 3% / Svarta 3%
Utbildning: High School 21% / Bachelors Degree 23% / Graduate Degree 12%
Första gångsröstare alt nyregistrerade: 7.6%

Trump ligger under alltså med 8%. Inte "starkt" enligt mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in