2020-11-02, 10:42
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tja, de hann dit 2016...

Dessutom tror jag - liksom Tim Pool i videon - att demokraterna inte röstar på valdan pga covid-rädslan. De är livrädda för smittan. Det är bara att kolla på Biden som talar med munskydd trots att de tre i publiken som är närvarande är 20 meter bort. I en bil.

Det talar för att det kan gå snabbare för Republikanerna i köerna till vallokalerna på valdan i år.

Kanske att republikanernas krångliga vallagar biter dem i arslet...

Man får, trots att diskussionen i allmänhet går emot allt vad sannolikhetslära säger, tacka flashback för att göra valet spännande iaf!
Om jag inte hängt i den här tråden hade jag nog knappt tittat då jag är säker på Bidenseger.

Nu är det samma känsla som i kvartfinalen i fotbolls VM 2018 - Ryssland/Kroatien
2020-11-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Jasså så sent på Tisdagen? Jag är inte lika påläst som alla andra här inne. Tack för ditt svar.

Själv drar jag nog igång något tidigare, men om det blir samma rapportering som 2016 så är det innan 19 mest reportrar som står utanför vallokaler och ger väldigt repetitiva kommentarer, samma grafer som loopas i timmar - så fr.om. 19 är det nog dags om man har viktigare saker att ta tag i innan
2020-11-02, 10:45
Medlem
Snapcounts avatar
Och hur är det med själva poströsterna, börjar de räknas när vallokalerna stänger.., eller ?
2020-11-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och hur är det med själva poströsterna, börjar de räknas när vallokalerna stänger.., eller ?

Tror det är olika beroende på delstat. I Pennsylvania är resultatet inte väntat fören flera dagar efter valet, i Florida tror jag att man redan börjat räkna
2020-11-02, 10:47
Medlem
Davys avatar
Citat:

Det är olika i olika delstater.
2020-11-02, 10:48
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
SVT och Dagens nyheter bombarderar med anti- Trump "nyheter" just nu.
Tror de att de kan påverka USA- valet?

TV4 tar även tydlig politisk ställning i sin trailer för valvakan. Föga förvånande till Bidens favör.

Skrämmande egentligen.
Medlem
Hexen666s avatar
Det blir en spännande valvaka. Joe Rogan ska ha med Kyle Kulinski och Alex Jones i samma rum lol
Styxhexenhammer och Tim Pool är bra att följa också. Och TYT för tårarnas skull
Avslutad
Citat:
Jag tror att tex i Florida så räknas rösterna innan men publiceras först när vallokalerna stänger. Dock har ju Florida två tidszoner, det mer liberala Florida stänger först och Panhandle först en timme senare. Så först blir det väldigt blått där, och sen kommer den röda vågen
Edit: Lite förenklat det sista. Dems är stora i områden i den del av Florida som stänger först, och de områdena tar tid att räkna pga att de är så stora befolkningsmässigt. Så de delarna kommer faktiskt normalt in senare än Panhandle, trots att vallokalerna i Panhandle har öppet en timme längre. Men i år är det ju väldigt mycket förtidsröster så då borde de delarna gå snabbare att räkna.
Senast redigerad av Zurfarn08 2020-11-02 kl. 10:53.
2020-11-02, 10:49
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Själv drar jag nog igång något tidigare, men om det blir samma rapportering som 2016 så är det innan 19 mest reportrar som står utanför vallokaler och ger väldigt repetitiva kommentarer, samma grafer som loopas i timmar - så fr.om. 19 är det nog dags om man har viktigare saker att ta tag i innan

Grymt! Jag ska följa ditt råd! Får se dock vilken valvaka man fastnar för. Alla från MSM var ju roliga som faen 2016, eftersom "fel" person vann. Får se, spännande och nervöst är det i alla fall.
2020-11-02, 10:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Varför vill Demokraterna att Iran ska ha kärnmedel i sitt land? Varför så desperata över att Iran ska skriva på ett kärnavtal?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/mellanostern-foredrar-biden-trots-trumps-nara-band-med-ledarna

Varför just Iran? Varför inte annat land?
2020-11-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det finns en film som visar att den vita bilen låg och pressade den andra bilen mot vägrenen. Den visas dock inte.

Man ser även på det klippet att den vita bilen vill ta sig in bakom bussen, de vill följa bussen. Den svarta bilen borde bara kunna backa undan.

Men de åker helt parallellt när den svarta trycker till.
2020-11-02, 10:58
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför vill Demokraterna att Iran ska ha kärnmedel i sitt land? Varför så desperata över att Iran ska skriva på ett kärnavtal?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/mellanostern-foredrar-biden-trots-trumps-nara-band-med-ledarna

Varför just Iran? Varför inte annat land?

För att då kommer Iran destabilisera regionen ännu mer. Framförallt Israel. USA blir även de försvagade. Samt risken för ett krig ökar. Precis dessa saker demokraterna vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in