Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
En studie visar att Trumps stora kampanjmöten har ökat smittspridningen rejält!
Och det är ju sånt här som det varnas för överallt, i många länder. Undvik folksamlingar, begränsa antalet deltagare, arrangörer är skyldiga att säkra människor från ökad smitta. Men Trump har ju struntat i detta, vi ser mycket folk som trängs, utan munskydd på hans möten.
Trump njuter medan folk blir sjuka.
Super-spreading Trump rallies led to more than 700 COVID-19 deaths, study estimates
President Trump has described his campaign rallies as “fun,” “wonderful,” “the Greatest Show on Earth,” and, of course, “BIG.”
An effort to calculate whether those events have increased the spread of the coronavirus in the United States suggests that “contagious” and “deadly” would also apply.
A rigorous attempt to gauge the after-effects of 18 of the president’s reelection rallies, all held in the midst of the COVID-19 pandemic, suggests they have led to more than 30,000 additional cases and at least 700 additional deaths.
https://www.latimes.com/science/story/2020-10-31/super-spreading-trump-rallies-led-to-more-than-700-covid-19-deaths-study
Det är mycket bisarrt!
Människor har en fri vilja och egen förmåga att bedöma riskerna. Om de tänker att ett utomhusevent där majoriteten bär masker är en OK risk för dem att utsätta sig för, så är det upp till dem. Jag vet att ni kommunister inte gillar konceptet "fri vilja" men i USA lever det konceptet än. Därför gillar jag USA.
I Sverige tvingas varje dag tusentals barn och unga vuxna in i skolor, tillsammans med vuxna människor som har skolan som arbetsplats. Idag kom nyheten att två högstadieskolor stängs med omedelbart varsel pga smittspridning. Jag hör ingen gapa om hur oansvarigt det är att fortsatt hålla skolorna i Sverige öppet?
Sopa framför egen dörr innan du gnäller på grannens städning.