2020-11-02, 10:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Enligt en ny video av Tim Pool har nu CBS "mellan raderna" medgett att Trump har en jättechans att vinna. Enligt en CBS-poll kommer Trump-supportrarna ut på valdagen i enorma skaror och kommer att ta igen demokraternas early vote leading.

https://youtu.be/02tfinpv8Q8

Men kommer alla att hinna till valurnorna ? Folk har ju i tillägg sina jobb att sköta. Spontant syns jag det kan bli en j-vla trängsel.

Skulle det inte ha vart fiffigare, att lägga själva valdagen på en söndag egentligen..
2020-11-02, 10:30
Medlem
Emolls avatar
Hur ligger det till? Vem är mest trolig att ta hem det på Tisdag?

Sammanställningen av samtliga polls säger Biden kommer ta en jordskredsseger. Men dessa går ju inte att lita på. För er med mera insyn, vem ligger bäst till?
2020-11-02, 10:31
Medlem
fishANDchipss avatar
God morgon folket.

Jag tänkte ställa klockan i natt och följa någon bra valvaka. Men jag tänkte först höra med er om vilken tid ungefär som det borde börja bli spännande? Försnack och grejer kan man ju sova bort men när rösträkningarna börjar trilla in så vill man ju vara med.

Tack.
2020-11-02, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
En studie visar att Trumps stora kampanjmöten har ökat smittspridningen rejält!

Och det är ju sånt här som det varnas för överallt, i många länder. Undvik folksamlingar, begränsa antalet deltagare, arrangörer är skyldiga att säkra människor från ökad smitta. Men Trump har ju struntat i detta, vi ser mycket folk som trängs, utan munskydd på hans möten.
Trump njuter medan folk blir sjuka.

Super-spreading Trump rallies led to more than 700 COVID-19 deaths, study estimates

President Trump has described his campaign rallies as “fun,” “wonderful,” “the Greatest Show on Earth,” and, of course, “BIG.”
An effort to calculate whether those events have increased the spread of the coronavirus in the United States suggests that “contagious” and “deadly” would also apply.
A rigorous attempt to gauge the after-effects of 18 of the president’s reelection rallies, all held in the midst of the COVID-19 pandemic, suggests they have led to more than 30,000 additional cases and at least 700 additional deaths.

https://www.latimes.com/science/story/2020-10-31/super-spreading-trump-rallies-led-to-more-than-700-covid-19-deaths-study

Det är mycket bisarrt!
Människor har en fri vilja och egen förmåga att bedöma riskerna. Om de tänker att ett utomhusevent där majoriteten bär masker är en OK risk för dem att utsätta sig för, så är det upp till dem. Jag vet att ni kommunister inte gillar konceptet "fri vilja" men i USA lever det konceptet än. Därför gillar jag USA.

I Sverige tvingas varje dag tusentals barn och unga vuxna in i skolor, tillsammans med vuxna människor som har skolan som arbetsplats. Idag kom nyheten att två högstadieskolor stängs med omedelbart varsel pga smittspridning. Jag hör ingen gapa om hur oansvarigt det är att fortsatt hålla skolorna i Sverige öppet?

Sopa framför egen dörr innan du gnäller på grannens städning.
2020-11-02, 10:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
God morgon folket.

Jag tänkte ställa klockan i natt och följa någon bra valvaka. Men jag tänkte först höra med er om vilken tid ungefär som det borde börja bli spännande? Försnack och grejer kan man ju sova bort men när rösträkningarna börjar trilla in så vill man ju vara med.

Tack.

Inatt? Då får du vänta onödigt länge. Valkvällen är natten mellan tisdag och onsdag svensk tid.
2020-11-02, 10:37
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
God morgon folket.

Tack.

Tror att det som tidigast kan vara intressant att börja vid 19-tiden på tisdag. De första Valu och resultaten borde börja trilla in vid 23 isch
2020-11-02, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men kommer alla att hinna till valurnorna ? Folk har ju i tillägg sina jobb att sköta. Spontant syns jag det kan bli en j-vla trängsel.

Skulle det inte ha vart fiffigare, att lägga själva valdagen på en söndag egentligen..
Tja, de hann dit 2016...

Dessutom tror jag - liksom Tim Pool i videon - att demokraterna inte röstar på valdan pga covid-rädslan. De är livrädda för smittan. Det är bara att kolla på Biden som talar med munskydd trots att de tre i publiken som är närvarande är 20 meter bort. I en bil.

Det talar för att det kan gå snabbare för Republikanerna i köerna till vallokalerna på valdan i år.
2020-11-02, 10:39
Medlem
Davys avatar
Personer som plundrar, bränner ner företag i sin stad och attackerar polisen är "fredliga demonstranter" i msm.

Men Trumpsupportrar som jävlas lite med Bidens buss är terrorister som ska utredas av FBI.

Fan vad kört det är.
2020-11-02, 10:40
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Tror att det som tidigast kan vara intressant att börja vid 19-tiden på tisdag. De första Valu och resultaten borde börja trilla in vid 23 isch

Jasså så sent på Tisdagen? Jag är inte lika påläst som alla andra här inne. Tack för ditt svar.
2020-11-02, 10:41
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Inatt? Då får du vänta onödigt länge. Valkvällen är natten mellan tisdag och onsdag svensk tid.

Då är jag verkligen inte lika påläst som er andra här inne, Ok, tack ska du ha.
2020-11-02, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu tycker jag i och för sig att CBS olika scenarion är mycket intressanta och verkar avspegla den mest realistiska bilden av vad vi vet (just nu). Men ingen kan veta säkert.

Sen är det inte heller någon hemlighet att olika nyhetskanaler kan ha en politisk inriktning som gör att de stödjer den ena eller andra kandidaten, men de försöker givetvis rapportera så sakligt som möjligt. Till exempel så är det välkänt att Fox stödjer Donald Trump.
Så du menar att det mest realistiska är att de som uppgett i CBS/Yougovs poll att de stödjer Trump och kommer att rösta på valdan stannar hemma? De går inte och röstar?

Tycker du ärligt att den entusiasm man har sett för Trump de senaste dagarna tyder på att Trumps supportrar väljer att avstå från att rösta?
2020-11-02, 10:42
Medlem
SVT och Dagens nyheter bombarderar med anti- Trump "nyheter" just nu.
Tror de att de kan påverka USA- valet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in