2020-11-02, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Ja, jag håller med dig. Jag skulle inte heller satsa mina pengar på dessa olika modeller men jag skulle satsa pengar på opinionsinstitut som hade rätt 2016 eller iallafall kom nära. Många tycker inte om att man tittar på enskilda opinionsmätningar men jag tycker det definitivt är intressant att hålla koll på tre-fyra olika opinionsinstitut som hade korrekt eller nästan korrekt 2016 och se hur deras mätningar ser ut i år. Jag tror definitivt på att det finns ”blyga” Trump anhängare och jag tror att den mängden har ökat sedan 2016, därav skulle det eventuellt kunna vara den lilla ökningen i ledningen vi ser för Biden jämfört med Clinton. Man bör antagligen vara mer rädd för att säga att man röstar på Trump idag än för fyra år sedan.

Detta får du ju givetvis tro. Men det är bra om du nu är medveten om att du har börjat leta efter data som bekräftar hur du vill att det ska vara. Tror du lägger för stor vikt på en enda datapunkt, alltså vilka som var närmast 2016. on det är pollsters som Rasmussen eller Trafalgar så är dessa lågt rankade hos 538 av en anledning, de har i snitt mer fel än högre rankade pollsters. Att de råkad ha mer rätt en gång ändrar inte på detta. Att dessa institut överlag verkar luta åt höger gör ju att du kommer få ett ganska skevt urval om du huvudsakligen kikar på dessa. Dörför föredrar jag aggregat som 538 där dessa instituts mätningar är med och ges vikt utifrån hur rätt/fel de brukar ha.

Vad det gäller "shy Trump voters" så har ingen riktigt kunna visa några statistiska bevis på att detta var någon stor faktor 2016 eller att de kommer bli det 2020. Som sagt jag tror att du inte gillar vad bilden overall säger dig och därför nu börjar leta efter saker som bekräftar hur du önskar att det ska se ut.

Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Jag tror väldigt mycket på dem mätningar som använder sig utav andra frågor än dem här traditonella frågorna om ”vem ska du rösta på” och istället frågar ”Vem tror du att din granne/vän ska rösta på?”. Jag tror det ger ett betydligt mer realistisk utfall på opinionsmätningarna som kommer att stämma mer överens med verkligheten på valdagen eftersom den som svarar är mer benägen att tala sanning eftersom personen i teorin inte talar om sig själv utan om sin vän eller granne.

Tro gör vi i kyrkan. Men överlag måste jag säga att jag har inte träffat några människor som är snabbare att avslöja sin politiska åsikt än amerikanska Trump-supporters. Därav tror jag att chansen är betydligt större att du vet att dina grannar stödjer Trump än om de lutar åt något annat håll. Du har desssutom förmodligen en rätt stor skillnad mellan lantliga områden(där Trump supporters är överrepresenterade) och mer urbana och demokratiska områden. På landet har du ofta mer koll på dina grannar medan du i ett mer urbant område ofta varken vet eller bryr dig om vad dina grannar röstar på.
2020-11-02, 07:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
HD kommer att ogultigförklara alla poströster pga valfusk. Man kommer att komma fram till att poströster inte är juridiskt hållbara. De slopas i framtiden.

Det vore förmodligen det ärligaste, rättvisaste och mest demokratiska sättet att hantera Demokraternas röstfusk på. HD kan inte rimligtvis acceptera att rättvisa körs över, men förmodligen blir det lanslide Trump, så det kommer nog inte att behövas.

#ComeOnMan
#LockHimUp
#Trump2020
#ProudBoysStandBackandStandBy
2020-11-02, 07:41
Medlem
Davys avatar
Kalifornien

Även om Trump kommer förlora denna stat så tycker jag det ska bli intressant att se om Trump kan göra ett bättre resultat här. Jag tror att han kommer göra det ordentligt. Missnöjet pyr under diktatorn Newsom.
2020-11-02, 07:46
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Har nog sagt det innan, men nytillkomna fanatiker kanske har missat det; för ni fäster som bekant helst blicken på statistiska synvillor (som att Trump pollar 20-30% hos de svarta), gäckar oliktänkande och fullkomligen ignorerar statistikernas (pollsters) idoga och ständiga förbättringsarbete.

Hursomhelst, jag skulle ändå våga påstå att det finns ett övre tak för hur mycket man kan hata sina fellow Americans, medan rädslan att förlora sin demokrati till en wannabe diktator inte egentligen har något (statistisk mätbart) tak. (Sånt agg når liksom bara så lång, och det bryter tvärt mot den gängse sinnebild många patriotiska amerikaner delar.) Turnout indikerar åtminstone så pass.

En genuin och stark rädsla hos Dems kontra Trumpers långsiktiga visioner, vems kraftkälla motiverar mest? Det är frågan, men som det ser ut nu så ser det ut som om Demokraterna vinner denna turnout-dragkamp -- och inte mycket talar för att de kommer avstå från att gå till röstlokalen på valdagen heller.
2020-11-02, 07:54
Medlem
alla röster skall räknas på valdagen säger Trump, punkt slut.
Med andra ord så behöver ju inga röster räknas och egentlgen inget val behöver hållas enligt Trump då det tydligen aldrig hänt att man räknat färdgt några röster samma dag som valet, det går bara inte med det omoderna vallsystem som härskar i USA. USA har mycket att lära av dom europeiska demokratiernas vallagar.
Och Trumps retorik är ju så USA-fientlig och så opatriotisk och så mot allt vad USA alltid stått för i modern tid att man baxnar.
Tänk då fyra år till med Trump med hans för landet så skadliga politik med sitt bakåtsträvande styre.
För nu handlar det ju inte omm vänster eller höger utan om korrupte och svage Trump v.s sansade republikaner/demokrater med vuxentänk och inte avföring i ryggraden.

Vilken framtid väljer medborgarna, mörker a la Tump eller inte? Några tillfälliga silvermynt mer i lönekuvertet (ja för dom som har jobb) från Trump men med större otrygghet och faktiskt mindre välstånd över tid som följd för den enskilde medborgaren eller en litet bidrag till sanningens altare och med lite mer eftertanke för att återfå en normalitet och ett USA på G igen.

Varför är Trump så rädd för demokratiska val och vad väljarna då tycker om honom.

Fast att försöka fuska till sig en andra mandatperiod genom att med div fulknep försöka ogiltigförklara redan giltigt lagda röster verkar ju trots allt stöta på patrull för den så korrupte och för USA framtid så farliga Trump.
2020-11-02, 08:08
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Kalifornien

Även om Trump kommer förlora denna stat så tycker jag det ska bli intressant att se om Trump kan göra ett bättre resultat här. Jag tror att han kommer göra det ordentligt. Missnöjet pyr under diktatorn Newsom.

Trumps resultat i Kalifornien ser ut att bli ungefär lika som 2016. Vad tycker Du talar för något annat och har du några siffror på det? Eller är det bara din känsla?
2020-11-02, 08:08
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Med andra ord så behöver ju inga röster räknas och egentlgen inget val behöver hållas enligt Trump då det tydligen aldrig hänt att man räknat färdgt några röster samma dag som valet, det går bara inte med det omoderna vallsystem som härskar i USA. USA har mycket att lära av dom europeiska demokratiernas vallagar.
Och Trumps retorik är ju så USA-fientlig och så opatriotisk och så mot allt vad USA alltid stått för i modern tid att man baxnar.
Tänk då fyra år till med Trump med hans för landet så skadliga politik med sitt bakåtsträvande styre.
För nu handlar det ju inte omm vänster eller höger utan om korrupte och svage Trump v.s sansade republikaner/demokrater med vuxentänk och inte avföring i ryggraden.

Vilken framtid väljer medborgarna, mörker a la Tump eller inte? Några tillfälliga silvermynt mer i lönekuvertet (ja för dom som har jobb) från Trump men med större otrygghet och faktiskt mindre välstånd över tid som följd för den enskilde medborgaren eller en litet bidrag till sanningens altare och med lite mer eftertanke för att återfå en normalitet och ett USA på G igen.

Varför är Trump så rädd för demokratiska val och vad väljarna då tycker om honom.

Fast att försöka fuska till sig en andra mandatperiod genom att med div fulknep försöka ogiltigförklara redan giltigt lagda röster verkar ju trots allt stöta på patrull för den så korrupte och för USA framtid så farliga Trump.

Valen är ju inte särskilt säkra i USA. Man kan rösta utan id, rösta för flera personer, rösta i flera stater.

Trump vill ju införa voter id överallt, men demokraterna motsätter sig detta. Varför tror du dom gör det??
2020-11-02, 08:10
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Trumps resultat i Kalifornien ser ut att bli ungefär lika som 2016. Vad tycker Du talar för något annat och har du några siffror på det? Eller är det bara din känsla?

Jag skrev ju det i min motivering. Läs igen.

Newsoms drakoniska lockdown, bränder, missbruk, skatter, etc.

Vi får se. Men jag ska följa den staten noga imorgon.
2020-11-02, 08:12
Medlem
Trump kan förlora 36 elektorer av de han vann 2016..men ändå vinna.
2020-11-02, 08:14
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Jag skrev ju det i min motivering. Läs igen.

Newsoms drakoniska lockdown, bränder, missbruk, skatter, etc.

Vi får se. Men jag ska följa den staten noga imorgon.

Jaha? Men finns det några siffror som pekar på att Trump skulle gå starkt i CA? Jag kan inte hitta dom.

Angående bränderna så är det knappast händelser som göder Trump-sympatier. Inte efter hans uttalanden om orsakerna och krånglandet med stöd till bekämpningen.
2020-11-02, 08:19
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Verkligen? Under H1N1-pandemin 2009 fick 60 miljoner amerikaner viruset. Lyckligtvis var det inte lika dödligt som Covid-19. Men om det hade varit det hade Obama och Biden varit ansvariga för många miljoner amerikaners död. Men vänsterliberal media hade ju inte varit hårda mot dom ändå.
Covid-19 är uppenbarligen mer smittsamt och mer dödligt än vi har varit med om på länge. Trump har betett sig så ansvarslöst och korkat inför den här pandemin att han får gå nu.

I nöden prövas vännen, säger ett ordspråk. Trump attraherar med sin dramaturgi, stora ord, förvrängningar, överdrifter och lögner. Men få personer vinner på hans handlingar, folk blir lurade av hans kaxighet, men han förnekar ju verkligheten. Hans fake news om allt och alla har slagit tillbaka på honom själv.

Vi skall inte ha ledare som ljuger och förnekar. Vi skall ha ärliga, ansvarsfulla ledare, som gör det som folkflertalet har nytta av.
2020-11-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Ett val måste vara juridiskt hållbart. Med ett poströstningssystem där mycket fusk kan förekomma är ett juridiskt försvarbart. Jag förväntar mig att Trump skickar detta till HD så att dem ogiltigförklarar poströstningen..och att man i framtiden skrotar poströstningen. För vi väl ha ett fair val?? Det är inte Trumps fel att valsystemet ser ut sim det gör.

Då 61 % av alla som kommer att rösta på valdagen är republikaner så kommer Trump leda på valnatten..och utropa sig som segrare. Poströstningen kommer att gå till HD och ogiltigförklaras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in