2020-11-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Jag håller inte med henne politiskt, men hon har bättre hållning än både Trump och Biden eller Obama heller för den delen. Alpha female, synd bara att hon är på förlorarsidan

Citat:
Ursprungligen postat av udon
Menar du att Trump låg under med 3,6% elektorer innan valet?

Nej, röster i opinionsmätningarna innan valet.
2020-11-01, 23:27
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Han låg under med +4% just vid denna tidpunkt mot Clinton, Nu ligger han +8,5 under mot Biden kanske läge att förstå det är svårt för han att klara av detta....
2020-11-01, 23:28
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg

Så du tar procent i röster och procent i elektorer och får någon slags magisk summa som bara du begriper?
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Och det finns ju anledning till det:
https://www.theatlantic.com/politics/archive/2020/09/trump-americans-who-died-at-war-are-losers-and-suckers/615997/

Och där dök forumets mesta TDSare upp som gubben i lådan. Jo, för opartiska Atlantic med "anonyma källor" smäller ju mycket högre än de där 20+ som trätt fram med namn och avfärdat storyn som det trams det är. Precis som de tidigare 31256 gångerna du och de andra stollarna försökt dra växlar på den artikeln.
Medlem
Citat:
Jag håller inte med henne politiskt, men hon har bättre hållning än både Trump och Biden eller Obama heller för den delen. Alpha female, synd bara att hon är på förlorarsidan

Verkligen. En fager, dominant skönhet.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Själv har jag gjort tvärtom och satt pengar på Trump.

På minussidan för mitt bet (enligt mig):
- Trumps hantering av pandemin som han verkar få väldigt mycket kritik för.
- Pollsen var bättre mellanårsvalet 2018 än 2016. Kanske har de ändå hittat rätt sätt att mäta?
- Kan det ha varit så att Hillary var så avskydd att många demokrater inte röstade 2016, men att de gör det i år?
- Eventuellt valfusk av demokraterna.
En förklaring till att pollsen var bättre 2018 kan vara att valdeltagandet i ett mellanårsval alltid är lägre än i presidentårsvalet, och då kan en hel del av Trumps väljare ha avstått från att rösta. Jag tror att Trumps väljare generellt är lägre motiverade att rösta till senat o kongress ett mellanårsval, än många demokratiska röstare. Det var kanske helt enkelt lättare för pollsen 2018, eftersom de då kunde köra sina traditionella metoder med bra resultat.
2020-11-01, 23:29
Avslutad
Citat:
https://www.militarytimes.com/news/pentagon-congress/2020/08/31/as-trumps-popularity-slips-in-latest-military-times-poll-more-troops-say-theyll-vote-for-biden/

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2020/09/trump-americans-who-died-at-war-are-losers-and-suckers/615997/
lol, "anonyma källor" kan ju säga vad fan som helst och media trycker det.
2020-11-01, 23:31
Medlem
Citat:
https://www.militarytimes.com/news/pentagon-congress/2020/08/31/as-trumps-popularity-slips-in-latest-military-times-poll-more-troops-say-theyll-vote-for-biden/

Dessa är nyheter som redan, bevisats vara fake news, trump har aldrig snackat skit om trupperna, någonsin
2020-11-01, 23:33
Medlem
Citat:

Valet handlar om politik och inte nåt jävla utseende
2020-11-01, 23:33
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så du påstår att polisen är bättre utrustad än militären, samma militär som har tillgång till jaktflyg, skepp och pansarfordon?

För övrigt så svär militären en ed till nationen och konstitutionen och inte till presidenten.

Vad diskuterar ni egentligen?

Polisen och nationalgardet kommer massakrera MAGA-kepsarna om det behövs och absolut ingen tvivlar på deras lojalitet. Fantasier från Trumpsekten om att man inte kan lita på trupperna är fullständigt absurda.
2020-11-01, 23:35
Medlem
[quote=DjPutte|73444688]Han låg under med +4% just vid denna tidpunkt mot Clinton, Nu ligger han +8,5 under mot Biden kanske läge att förstå det är svårt för han att klara av detta....[/QUOT

Trump vann med 13 % när det gäller elektorer. Fast låg under med 3.6 % i pollsen. Trump har råd att tappa både Wisconsin och Michigan och ändå vinna.
2020-11-01, 23:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vad diskuterar ni egentligen?

Det undrar jag med, det börjar bli ganska tydligt att trumpisterna i tråden börjar genuint bli oroliga.

Det sjuka är att för att faktiskt få se lite sansade disskutioner så tvingas jag att kolla 4Chan och Kiwifarms emellanåt och de är knappast vänsterlutande

Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Polisen och nationalgardet kommer massakrera MAGA-kepsarna om det behövs och absolut ingen tvivlar på deras lojalitet. Fantasier från Trumpsekten om att man inte kan lita på trupperna är fullständigt absurda.

Absolut, men det ska bli spännande och se hur folk reagera om Trump förlorar, vilka användare som försvinner och vilka som kommer att neka att de ens stöttade Trump

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in