2020-11-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det er usedvanlig mye personangrep her inne nå.

Og du har helt rett i at du ikke trenger noen utdanning for å se at TH lyver.

Til og med barn oppdager når foreldrene lyver for dem. Det å oppdage løgn er en sosial ferdighet. Som jeg tror de fleste av oss er født med et visst talent for. Så, avhengig av mange sosiale faktorer blir dette talentet utviklet i løpet av oppveksten og resten av livet. Avhengig av hva slags problemer den enkelte møter.

Tom Hagen gjorde en dårlig figur i intervjuet, og TT reagerer med personangrep. De er tomme for argumenter.

Best å overse det. Tror jeg.

Aprops personangrep: Jeg kan ikke huske at du reagerte på dette personangrepet. Hvis jeg tar feil, korriger meg. Dette er det groveste personangrepet jeg har sett i denne tråden. Det var lixt som presterte dette, og det var "selvfølgelig" rettet til z-z-z.
Er det greit med personangrep, så lenge det kommer fra en spiller på samme banehalvdel?

"Får bare bære over med hun adhd-autisten som tror at alle spørsmål er til henne og svarer på vegne av andre."
Citera
2020-11-01, 22:19
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Har du noen gang hørt om en journalist som har fått bot for å ha stilt spørsmål?

Dette er jo etter ønske fra TH. Han øsnker å påvirke folk til å tro at han er uskyldig. Men her har han gjordt en tabbe. Han skulle sittet stille i båten, det var nok det beste slik situasjonen var.

Det finnes for mange yplinger (som regel unge) som elsker å leke lovens forlengede arm.Trodde det var mest vektere og dørvakter,men nå ser man at også journalister tar seg til rett.
Mange må beskyttes imot seg selv,og Hagen ble ikke det i dette tilfellet.
Artig for oss andre,men ikke bra om han virkelig er uskyldig som Holden og barna hans mener.
Citera
2020-11-01, 22:25
Medlem
Citat:

Til og med barn oppdager når foreldrene lyver for dem. Det å oppdage løgn er en sosial ferdighet. Som jeg tror de fleste av oss er født med et visst talent for. Så, avhengig av mange sosiale faktorer blir dette talentet utviklet i løpet av oppveksten og resten av livet. Avhengig av hva slags problemer den enkelte møter.

Tom Hagen gjorde en dårlig figur i intervjuet, og TT reagerer med personangrep. De er tomme for argumenter.

Det er din mening at TH gjorde en dårlig figur. Andre kan mene han gjorde en god figur. Jeg selv er midt i mellom. Om han lyver kan vel man ikke vite med sikkerhet, men man kan anta. Som ikke er noen fasit.
Citera
2020-11-01, 22:28
Medlem
Citat:

Til og med barn oppdager når foreldrene lyver for dem. Det å oppdage løgn er en sosial ferdighet. Som jeg tror de fleste av oss er født med et visst talent for.
.

Feil. Fordi barn kjenner sine foreldre, det er i kategorien mennesker man har under huden. Du kjenner ikke TH og har ingen forutsetninger for å kunne uttale deg.
Citera
2020-11-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Der han sitter i telefonen er etter det jeg forstår det samme stedet han satt den 31 oktober da AE forsvant, og fra der kan han vel se ned på andebrygga om bilen som antageligvis hentet AE var ankommet??

Eller kanskje han tok en tur på verandaen utenfor der og tok seg en sigg mens han speidet?
Det ser ut til å være på samme rom.
2.34 på videoen viser TH den lenestolen som han satt i (med avisen og kaffekopp) før han reiste til Futurum på forsvinningsdagen. Den lenestolen står med ryggen mot et hjørne og ikke med utsikt til det stedet som du nevnte. På videoen står det et lite bord ved vinduet.
https://www.nrk.no/norge/hagen-barnas-bistandsadvokat_-de-synes-det-var-pa-tide-a-stille-opp-i-media-1.15224750
Den stolen som han satt i (der vi ser TH gjennom vinduet utenfra) da intervjuer og kameramann fra Nrk kom mot huset, ser for meg ut til å må ha vært en annen stol (og som sto et annet sted enn der den viste lenestolen sto). Denne nevnte stolen (ikke lenestolen) er stilt slik at TH satt med venstre side av ansiktet mot vinduet. Det ser for meg ut til at han satt ved dette bordet (nevnt i forrige avsnitt) på en annen stol enn den lenestolen da intervjuer og kameramann fra Nrk kom mot huset. I en lenestol sitter man dessuten lavere enn i en spisebord-stol eller en kontorstol, og en lenestol passer ikke (høydemessig) overens med et slikt bord hvis man skal sitte konfortabelt. I tillegg er det upraktisk å flytte en lenestol til det bordet. Men jeg kan ta feil om stolen(e).

2.42 i samme video, viser TH hvor AE satt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-01 kl. 23:05.
Citera
2020-11-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Aprops personangrep: Jeg kan ikke huske at du reagerte på dette personangrepet. Hvis jeg tar feil, korriger meg. Dette er det groveste personangrepet jeg har sett i denne tråden. Det var lixt som presterte dette, og det var "selvfølgelig" rettet til z-z-z.
Er det greit med personangrep, så lenge det kommer fra en spiller på samme banehalvdel?

"Får bare bære over med hun adhd-autisten som tror at alle spørsmål er til henne og svarer på vegne av andre."

Jeg er ikke her 24/7.

Men, jeg sier gjerne ifra om jeg oppdager at én debattant blir utsatt for personangrep fra mange andre meddebattanter ... på samme tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Det er din mening at TH gjorde en dårlig figur. Andre kan mene han gjorde en god figur. Jeg selv er midt i mellom. Om han lyver kan vel man ikke vite med sikkerhet, men man kan anta. Som ikke er noen fasit.

Det er min egen mening jeg uttrykker når jeg skriver noe her.

Hva slags debattforum skulle det bli hvis jeg ikke forfektet egne meninger ?

Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Feil. Fordi barn kjenner sine foreldre, det er i kategorien mennesker man har under huden. Du kjenner ikke TH og har ingen forutsetninger for å kunne uttale deg.

Jeg kan mene hva jeg vil om hvem jeg vil.

Er du blitt en slags meningspoliti? Mener du at du skal begrense hva jeg kan mene?

Nei. Glem det.
Citera
2020-11-01, 22:39
Medlem
Er intervjuet med TH innspilt ved forskjellige anledninger, jeg ser han har skiftet klær underveis.
Citera
2020-11-01, 22:48
Medlem
Citat:
Er intervjuet med TH innspilt ved forskjellige anledninger, jeg ser han har skiftet klær underveis.
Tenker du på opptaket fra han sitter og arbeider på Futurum med en stripete skjorte og mørk bukse?
Ja, det kan jo hende at det opptaket på Futurum ble filmet ved en annen anledning.
Også i opptaket av TH som kjører bil ser det ut som han har på en stripete skjorte.
Det er snø ute på det opptaket av TH kjørende i bil. Jeg la ikke merke til snø på den delen av videoen som viser Nrk-journalisten og kameramannen på vei mot huset i S4.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-01 kl. 22:54.
Citera
2020-11-01, 22:52
Medlem
Citat:

Til og med barn oppdager når foreldrene lyver for dem. Det å oppdage løgn er en sosial ferdighet. Som jeg tror de fleste av oss er født med et visst talent for.

Hva tenker du om TH og hans barn da? Mener du at han snakker sant da, når han sier han ikke har noe med verken drap eller kidnapping av deres mor? Eller at disse barna er annerledes enn andre barn og dermed IKKE oppdager hvis faren lyver og at de dermed mangler denne sosiale ferdigheten? Kred til deg for at du i innlegget ditt bruker "tror jeg". Bruk det gjerne mer, og gjerne i sammenheng med "fordi...". Det vil gjøre innleggene dine bedre.
Citera
2020-11-01, 22:53
Medlem
Citat:

Når han er filmet i bilen er det snø på bakken, det er det ikke ved huset når journalisten ankommer for intervju.
Citera
2020-11-01, 23:02
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hagen sin mål med intervjue er å påvirke info, oss som følger saken. Satser han på å få mer støttespillere?deretter hoved målet hans og sh å få saken henlagt.(?)
Det høres som han ikke snakker spontan men med innlærte setninger og trente på det i mange ganger.
Men allikevel sliter han å overbevise. Lagt merke til ansikts mimikk og kroppsspråk.
Det er synlig at han føler seg ukomfortabel. Og det gjør mann vanligvis når mann må lyve. Klør seg på nesa - og dekker munn m hånda. slik gjør barn som lyver -dekker munn med hånda.
Det kommer et merkelig smil like etter han svarte på spørsmålet Har du drepte henne?Har du medvirket? Og svaret hans veldig kort,akkurat det same som han brukt mange ganger før. Ikke noe nytt og uten innspill. Hvorfor smiler han ?Er det fordi han er fornøyd med at han klarer å svare Nei og han har lurt alle?
Tar seg litt for langt pause med å finne ord om kone...
At han ikke opptatt av penger og sosial status er ikke sant.
Man kan også se latent aggresjon når han dytter vekk kameraet.en tåre kommer frem da han ikke klarer å lese brevet.Skrev han det selv og nå må står ansvarlig for det ?Sliten og føler synd på seg selv?
Rettferdighet skal seire,hans ord. Han er opptatt av det. Ordet" rettferdighet "står i trusselbrevet. Og det er neppe tilfeldige.
Rettferdighet... otroligt god iakttagelse! Jag hajade till när han sa det i intervjun, förstod inte varför, men som du säger: det står även i trusselbrevet!!
Citera
2020-11-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Bare for den akademiske øvelsens
skyld:

Den som har skrevet innlegget over er syk. En Jekyll and Hyde. Fremstiller seg selv som en kjenner, men vedkommende er full av fordommer. Ikke så skremmende egentlig, men et ganske godt eksempel på hvordan dumheten kommer til syne på denne tråden.

Instämmer.
Han skriver något om att TH satt i fönstret osv och spelade teater.
Saken är ju att fotografen förmodligen ordnat bilderna / hur man visar dem och får dem till
en berättelse.
Och mot all den tid då man bara sett TH gå ut och in i bilar osv., är det ju på tiden att vi får
se honom i hans rätta miljö.
TH är ingen man av "berg och dalbana", utan har en sansad rytm
i det stora hela taget.
Jag tror han är riktigt ledsen i videon och annars också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in