2020-11-01, 21:05
Medlem
Fint å se at det er en endring i politiets retning den siste tida, både i forhold til de fornærmede i saken, tunnelsyn og vilje til å være åpne om at det faktisk mangler mye før en eventuell tiltale kan komme. Bistandsadvokaten til barna, Kihle, sier at hans klienter har merket en endring fra politiets side siden sommeren og etter den «nye» etterforskningsledelsen kom inn. Etter dette har hans klienter, i motsetning til tidligere, nå blitt behandlet som fornærmede, slik de i utgangspunktet skulle blitt behandlet. Han sier at hans inntrykk av politiet er klart bedre enn det har vært tidligere. Videre sier han at i det første dialogmøtet med etterforskningsledelsen 24. september i år, ble det gitt beskjed om at politiet fortsatt etterforsket hypotesen om kidnapping, i tillegg til hypotesen om drap som var det eneste som ble kommunisert. - Da ga jeg også klar beskjed om at dette måtte kommuniseres utad til media, noe som ble gjort i forrige uke. For første gang sier politiet nå i klartekst at bevisene ikke er sterke nok til å ta ut en tiltale mot Tom Hagen. Hagens forsvarer, Svein Holden, er svært positiv til det politiet nå har uttalt om bevissituasjonen i saken. – Dette synes jeg er usedvanlig gledelig. Jeg har over tid vært frustrert over det jeg opplever som dobbeltkommunikasjon fra politiet. Utad har de gitt inntrykk av å ha et sterkt bevisbilde mot Tom Hagen. Derfor er det nå oppløftende at de forteller hvordan det egentlig er og at de er svært, svært langt unna en tiltale, sier advokaten til Nettavisen. – For å ta ut en tiltale skal de samlede bevisene være så gode at det holder til en domfellelse i retten. Vi er fortsatt midt i en etterforskning. På nåværende tidspunkt er ikke bevisene av en styrke som gjør at vi kan ta ut en tiltale, sier politiinspektør Agnes Beate Hemiø til Nettavisen.
Citera
2020-11-01, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, jeg savnet f.eks spørsmål som: «Hvor har du gjort av alle notatbøkene?» og «gikk du inn i huset med sko på da du lette etter Lisbeth?»

Ja, det hadde vært på sin plass med litt flere konfronterende spørsmål. For hannes del ville intervjuet blitt mere troverdig hvis han hadde hatt et troverdig svar på flere sentrale spørsmål.
Citera
2020-11-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg har sett mange youtubevideoer om hvordan avsløre en løgner, og jeg har levd endel år. Trenger ikke være utdannet spesialetterforsker i FBI for å kunne se at TH lyver her.
En video var laget av en pensjonert FBI-avhører. En annen var av en dame som jobbet med noe innen psykologi. Og en rekke andre videoer. Alle nevnte dette med blikk mot høyre før at svaret kom.
Det er også en rekke andre smådetaljer man kan se etter. Små bevegelser på lippene, øyenbrynene osv.
Men at han sitter å vrir fingrene er et klart tegn.

Du setter deg selv fryktelig høyt. Kanskje du bør jekke deg noen hakk. At du har sett filmer YouTube, har levd noen år og gjør din antagelser, er greit nok. En jeg snakket med i dag (som påstår han har svært greie på kroppsspråk og løgn - men som jeg ikke tar så seriøst i likhet med flere andre her inne) påstod at han ser ingen klare tegn på løgn i TH tilfelle.

Jeg selv gjør meg ingenting betraktinger om hva jeg tror om intervjuet. Jeg synes det er vanskelig å si noe fra eller til. Og jeg har ingen kompetanse eller faglig tyngde på å si noe om det heller. Det har nok heller ikke du, Fenvatnet. Annet enn at du nok liker oppmerksomhet og sette deg selv høyt.

Forøvrig, å sitte å vri fingrene hadde nok jeg også gjort, uansett skyldig eller ikke! Det er jo aldeles ikke noen tegn på løgn!
Senast redigerad av Bend123 2020-11-01 kl. 21:19.
Citera
2020-11-01, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bend123
Du setter deg selv fryktelig høyt. Kanskje du bør jekke deg noen hakk. At du har sett filmer YouTube, har levd noen år og gjør din antagelser, er greit nok. En jeg snakket med i dag (som påstår han har svært greie på kroppsspråk og løgn - men som jeg ikke tar så seriøst i likhet med flere andre her inne) påstod at han ser ingen klare tegn på løgn i TH tilfelle.

Jeg selv gjør meg ingenting betraktinger om hva jeg tror om intervjuet. Jeg synes det er vanskelig å si noe fra eller til. Og jeg har ingen kompetanse eller faglig tyngde på å si noe om det heller. Det har nok heller ikke du, Fenvatnet. Annet enn at du nok liker oppmerksomhet og sette deg selv høyt.

Forøvrig, å sitte å vri fingrene hadde nok jeg også gjort, uansett skyldig eller ikke! Det er jo aldeles ikke noen tegn på løgn!

Det virker som at du tar det tungt og personlig at TH avslører seg i det intervjuet.
Jeg trenger ingen utdanning for å kunne si at TH lyver. Her kan man ytre sine meninger. Det er det som er hele poenget med forumet.
Citera
2020-11-01, 21:40
Medlem
Den mannen er syk. En Jekyll and Hyde. Fremstiller seg som et offer, men med et iskaldt blikk mot journalistene når de ankommer S4 og han sitter i telefonen innenfor vinduet. Noe av det mest skremmende jeg har sett, attpåtil på Halloween.
Senast redigerad av Ptahhotep 2020-11-01 kl. 21:41. Anledning: ...
Citera
2020-11-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Desto deiligere med litt intellekt i denne tråden, det var kjærkomment!

Jeg har ikke mye utdanning å slå i bordet med. Men jeg leser veldig mye, og har alltid gjort det. Gjennom et langt liv har jeg utviklet en kritisk sans. Og gang på gang erfarer jeg at ting ikke er slik vi ble fortalt. Folk må bli mer kritiske til det media serverer. Leser du kun VG, og noen nøyer seg med å lese overskriftene, får du et snevert syn på for eksempel denne saken. For å få oversikt i denne saken, og andre saker, må man bruke flere kilder.
Citera
2020-11-01, 21:43
Medlem
Citat:
Typisk retorikk fra en 14-åring. Når det ikke er mere å gå på, så går det på kommafeil, parantes, punktumfeil.
Jeg tror jeg har omtalt ganske så grundig alle de momentene du nevner, og velger å tenke at TH er psykopat og morder. Og så får nå du fortsette å støtte han.

Og du velger å glemme at politiet har en dårligere sak enn noensinne.
Citera
2020-11-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Den mannen er syk. En Jekyll and Hyde. Fremstiller seg som et offer, men med et iskaldt blikk mot journalistene når de ankommer S4 og han sitter i telefonen innenfor vinduet. Noe av det mest skremmende jeg har sett, attpåtil på Halloween.

Der han sitter i telefonen er etter det jeg forstår det samme stedet han satt den 31 oktober da AE forsvant, og fra der kan han vel se ned på andebrygga om bilen som antageligvis hentet AE var ankommet??

Eller kanskje han tok en tur på verandaen utenfor der og tok seg en sigg mens han speidet?
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2020-11-01 kl. 21:47.
Citera
2020-11-01, 21:49
Medlem
Citat:
Det virker som at du tar det tungt og personlig at TH avslører seg i det intervjuet.
Jeg trenger ingen utdanning for å kunne si at TH lyver. Her kan man ytre sine meninger. Det er det som er hele poenget med forumet.

Ja, det er usedvanlig mye personangrep her inne nå.

Og du har helt rett i at du ikke trenger noen utdanning for å se at TH lyver.

Til og med barn oppdager når foreldrene lyver for dem. Det å oppdage løgn er en sosial ferdighet. Som jeg tror de fleste av oss er født med et visst talent for. Så, avhengig av mange sosiale faktorer blir dette talentet utviklet i løpet av oppveksten og resten av livet. Avhengig av hva slags problemer den enkelte møter.

Tom Hagen gjorde en dårlig figur i intervjuet, og TT reagerer med personangrep. De er tomme for argumenter.

Best å overse det. Tror jeg.
Senast redigerad av kornblomst 2020-11-01 kl. 21:51.
Citera
2020-11-01, 21:49
Medlem
Citat:

Jeg nevnte jo i innlegget at jeg ikke føler jeg kan si eller mene noe verken den ene eller den andre veien vedr intervjuet. Da kan jeg jo det ikke ta det tungt og personlig! Synes du framstår veldig begrenset her.

Det jeg reagerer på er alle folk som framstår at de kan si med sikkerhet at TH avslører seg selv, er løgner og lignende. Dette er greit at folk tror, mener og føler, men at man kan framstå at man sitter på en fasit på bakgrunn av det man ser selv, bare blir dumt.
Citera
2020-11-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep

Bare for den akademiske øvelsens
skyld:

Den som har skrevet innlegget over er syk. En Jekyll and Hyde. Fremstiller seg selv som en kjenner, men vedkommende er full av fordommer. Ikke så skremmende egentlig, men et ganske godt eksempel på hvordan dumheten kommer til syne på denne tråden.
Senast redigerad av Sandemose 2020-11-01 kl. 22:06.
Citera
2020-11-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har ikke mye utdanning å slå i bordet med. Men jeg leser veldig mye, og har alltid gjort det. Gjennom et langt liv har jeg utviklet en kritisk sans. Og gang på gang erfarer jeg at ting ikke er slik vi ble fortalt. Folk må bli mer kritiske til det media serverer. Leser du kun VG, og noen nøyer seg med å lese overskriftene, får du et snevert syn på for eksempel denne saken. For å få oversikt i denne saken, og andre saker, må man bruke flere kilder.

Intellekt har ikke alltid så mye med skolering og utdannelse å gjøre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in