2020-11-01, 16:06
Medlem
Lite off topic men frågar likeväl

Har frågan blivit rest tidigare i tråden, ber jag om ursäktning för det.

Är det möjligt att installera Linux på ps5'an?
Citera
2020-11-01, 16:15
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinero
Lite off topic men frågar likeväl

Har frågan blivit rest tidigare i tråden, ber jag om ursäktning för det.

Är det möjligt att installera Linux på ps5'an?

Nej. Sony gick ifrån det där med att installera Linux på sina konsoler under PS3ans livstid. Det går således bara på äldre PS3, samt den stora PS2an som har utrymme för hårddisk.
Citera
2020-11-01, 16:43
Medlem
Ok.

Tusen tack för infoen
Citera
2020-11-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Uuuh, har du förbokat? Om inte så kan du räkna med att få en maskin tidigast i vår.

Nä tänkte åka till butik o köpa isåfall
Jäklar fan kollade nu verkar vara ett riktigt tryck på.ps5:an jag som trodde att pandemin hade gjort att folk skulle hålla lite hårdare i sina slantar 😁
Citera
2020-11-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Nä tänkte åka till butik o köpa isåfall
Jäklar fan kollade nu verkar vara ett riktigt tryck på.ps5:an jag som trodde att pandemin hade gjort att folk skulle hålla lite hårdare i sina slantar 😁

Ska du få tag på en konsol till release, lär du hitta någon butik som säljer fysiska ex, och sen kan du ta med sovsäck och tält och köa x antal timmar/dygn utanför butiken.

Tyvärr.
Citera
2020-11-01, 21:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Hur länge kommer PS5:an att vara fullbokad? Jag funderar på att lägga in en beställning i december, tror ni att man kommer att kunna köpa PS:an tills dess eller kommer den att vara fullbokad året ut och en bit in på nästa år?
Citera
2020-11-01, 22:43
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Hur länge kommer PS5:an att vara fullbokad? Jag funderar på att lägga in en beställning i december, tror ni att man kommer att kunna köpa PS:an tills dess eller kommer den att vara fullbokad året ut och en bit in på nästa år?

Sony har/haft problem med tillverkningen av SOC och bristen på PS5 sägs håll i sig typ till Maj/Juni
Citera
2020-11-01, 23:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Det kommer definitivt att var fullbokat resten av året, Sverige lär inte få några nya maskiner som inte går direkt till de som redan har förbokat fören tidigast Juni eller Juli, det har nämligen redan börjat komma rapporter om att PS5 har fler köpare än vad PS4 hade under samma period i sitt liv.
Citera
2020-11-02, 00:09
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Hur länge kommer PS5:an att vara fullbokad?
Svårt att svara på men vill du inte vänta så säljer en del till överpris på EBay inom EU t.ex https://www.ebay.com/itm/Sony-Playstation-5-PS5-Digital-Console-Version-CONFIRMED-PRE-ORDER/274544140775?hash=item3fec1b21e7%3Ag%3AVDcAAOSwHfp fhbTO&LH_BIN=1 och säljaren har fått bekräftat att den skall komma på release ...annars kan det vara värt att kolla om fler nätbutiker har vid release samt inte så kända företag som Codetronics.
Citera
2020-11-02, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det kommer definitivt att var fullbokat resten av året, Sverige lär inte få några nya maskiner som inte går direkt till de som redan har förbokat fören tidigast Juni eller Juli, det har nämligen redan börjat komma rapporter om att PS5 har fler köpare än vad PS4 hade under samma period i sitt liv.

Ja, PS5an förbokades lika mycket på 12 timmar som PS4an förbokades på 12 veckor...

Så tyvärr lär vi få vänta länge när det är så hög efterfrågan.
Citera
2020-11-02, 08:24
Medlem
dumbaZs avatar
Enda fördelen för oss som blir utan är att allt kommer vara mer finpolerat några månader senare
Citera
2020-11-02, 10:11
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
Enda fördelen för oss som blir utan är att allt kommer vara mer finpolerat några månader senare

Surt sa räven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in