2020-11-01, 18:46
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Resten av kroppen saknas fortfarande, bara huvet hade han kvar, men det är löjligt för det är ju uppenbart han som styckat henne fattar heller inte hur han inte kunde dömas tills livstid trots att kroppen saknas.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7580845

Hoppas länken funkar, där förklaras mer.
Citera
2020-11-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tackar för artikelcitaten!👍

Goda nyheter. Håller han på så här, vilket han lär göra, så blir det inga 12 år att avtjäna. Tischko lär ”mucka” i förtid. Utan villkor.

Ja absolut, ingen människa skulle stå ut med att vistas i samma byggnad i 12 år med en sån översittare.
Han kommer att behöva flyttas många ggr under de år han har fått sig tilldelade inom kriminalvården innan någon tröttnar rejält och nackar honom. Det kommer att bli en följetong i tidningarna länge än, vi har bara "sett" början på hans liv i fångenskap.
Citera
2020-11-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Ja det är helt sinnes! Inte konstigt att folk hänger upp en docka i en staty med
idiotens bild på. Förtroendet för rättsväsendet håller på att urholkas totalt så det är inte det minsta konstigt att folk reagerar. Han kommer som tur är inte att få det lätt där han hamnar och förhoppningsvis inte när han släppts ut heller.
Han kommer nog ha det ''lätt'' ändå. Vakterna brukar väl skyddad sexualförbrytare, mördare och andra intagna som är illa omtyckt. De brukar väl befinna sig i olika avdelningar kanske har även olika fikarum/kiosk + matsal eller kanske har olika tider för raster och matdags.

Så han kommer ju bara påträffar idioter i hans nivå = Att han kommer inte ha det så svårt som vi tror att han kommer ha det.

Men visst. Det vore något att läsa om i en artikeln vad han råkar ut för efter det ena och det andra. Men det kommer dessvärre inte få en stackars tjej till livet igen.

Bara av att skriva denna inlägg gjorde mig ännu mer ledsen av att hon är borta ur livet.

Jag hoppas hon har det väldigt bra där hon är nu!
Citera
2020-11-01, 19:03
Medlem
K.Blomkvists avatar
Ny tråd om Wilma.

Varför letar så jävla många efter Wilmas kropp?
(FB) Varför letar så jävla många efter Wilmas kropp?

Jag orkar knappt läsa det
Citera
2020-11-01, 19:04
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Han kommer nog ha det ''lätt'' ändå. Vakterna brukar väl skyddad sexualförbrytare, mördare och andra intagna som är illa omtyckt. De brukar väl befinna sig i olika avdelningar kanske har även olika fikarum/kiosk + matsal eller kanske har olika tider för raster och matdags.

Så han kommer ju bara påträffar idioter i hans nivå = Att han kommer inte ha det så svårt som vi tror att han kommer ha det.

Men visst. Det vore något att läsa om i en artikeln vad han råkar ut för efter det ena och det andra. Men det kommer dessvärre inte få en stackars tjej till livet igen.

Bara av att skriva denna inlägg gjorde mig ännu mer ledsen av att hon är borta ur livet.

Jag hoppas hon har det väldigt bra där hon är nu!
Som han är med sin grandiosa syn på sig själv lär nog folk bli irriterade på honom 😈
Bara hoppas han får ordentligt med stryk
Citera
2020-11-01, 19:19
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag kollade lite på T:s kusiner.

Lite lustigt att de båda bor några 100 meter från där Raouf Sharifi bor (bodde)

Cirka några hundra meter från där han hittades.

Raouf Sharifi Försvunnen Alingsås (hittad avliden, ev. brott)
(FB) Raouf Sharifi Försvunnen Alingsås (hittad avliden, ev. brott)

Raouf - Mjörngatan 1 H.
Peshtiuan Stockslyckevägen 11 A
Robin Lanko Kyrkestensvägen 11 A

Jag såg att Raoufs bror på Stockslyckevägen.

Men det är säkert bara tillfälligheter...
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-11-01 kl. 19:33.
Citera
2020-11-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag kollade lite på T:s kusiner.

Lite lustigt att de båda bor några 100 meter från där Raouf Sharifi bor (bodde)

Cirka några hundra meter från där han hittades.

Raouf Sharifi Försvunnen Alingsås (hittad avliden, ev. brott)
(FB) Raouf Sharifi Försvunnen Alingsås (hittad avliden, ev. brott)

Raouf - Mjörngatan 1 H.
Peshtiuan Stockslyckevägen 11 A
Robin Lanko Kyrkestensvägen 11 A

Men det är säkert bara tillfälligheter...

De tre adresserna du nämner är i varsin ände utav Alingsås snarare... inte för att Alingsås är stort men några kilometer är det allt emellan adresserna.
Tror inte på någon koppling där faktiskt.
Citera
2020-11-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Ja absolut, ingen människa skulle stå ut med att vistas i samma byggnad i 12 år med en sån översittare.
Han kommer att behöva flyttas många ggr under de år han har fått sig tilldelade inom kriminalvården innan någon tröttnar rejält och nackar honom. Det kommer att bli en följetong i tidningarna länge än, vi har bara "sett" början på hans liv i fångenskap.

Ja han kommer säkert att låta tala om sig, men inte på ett sätt som direkt är till hans fördel.
Onekligen är Tischko ett patetiskt självömkande kräk: han kommer att göra en mängd mer eller mindre seriösa försök att skada sig själv, i syfte att få medömkan, att få det lite bättre. Men han begriper inte att det bara leder till en högre grad av isolering/mindre förmåner etc vilket i sin tur leder till att han verkligen kommer att gå ner sig och ev lyckas eliminera sig själv.
Givetvis finns då också den klara chansen att någon medfånge helt enkelt slår ihjäl honom: tror inte ens att hans bruschur kan gilla honom.

Skulle vara intressant att veta vilka han hamnade i bråk med på häktet. Och varför.
Senast redigerad av Rubar 2020-11-01 kl. 19:42.
Citera
2020-11-01, 19:37
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SillyTilly
De tre adresserna du nämner är i varsin ände utav Alingsås snarare... inte för att Alingsås är stort men några kilometer är det allt emellan adresserna.
Tror inte på någon koppling där faktiskt.

Nja enligt Google Maps är avståndet c:a 500 m Vimpeln och Stocklyckevägen
1.7 km från kyrkestensvägen.

EDIT:
Jag räknade om, upp till 1,6 km räknat från Vimpeln till Raouf.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-11-01 kl. 20:30.
Citera
2020-11-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Nja enligt Google Maps är avståndet c:a 500 m Vimpeln och Stocklyckevägen
1.7 km från kyrkestensvägen.

EDIT:
Jag räknade om, upp till 1,6 km räknat från Vimpeln till Raouf.

Det jag menar är att allt i Alingsås ligger på nära håll så sett. Så det är inte direkt konstigt att dem bor "nära". Det finns inget som kopplar ihop Raouf med de två kusinerna eller?? (Mer än att dem är invandrare och bor i samma stad.)
Citera
2020-11-01, 21:14
Medlem
Bambambis avatar
I början var ju flera skrivna hos pappan, nån is sympatisör eller om det var trådsanning 🤔
De bytte adress ganska snabbt efter utredningens början.
Nån som minns eller vet vilka det var? Eller om adressen bara användes för att vara skrivna nånstans.
Citera
2020-11-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja han kommer säkert att låta tala om sig, men inte på ett sätt som direkt är till hans fördel.
Onekligen är Tischko ett patetiskt självömkande kräk: han kommer att göra en mängd mer eller mindre seriösa försök att skada sig själv, i syfte att få medömkan, att få det lite bättre. Men han begriper inte att det bara leder till en högre grad av isolering/mindre förmåner etc vilket i sin tur leder till att han verkligen kommer att gå ner sig och ev lyckas eliminera sig själv.
Givetvis finns då också den klara chansen att någon medfånge helt enkelt slår ihjäl honom: tror inte ens att hans bruschur kan gilla honom.

Skulle vara intressant att veta vilka han hamnade i bråk med på häktet. Och varför.

Näe ingen kommer att gilla honom, ingen alls och ingenstans. Varför han hamnade i bråk med folk på häktet kan man förstå bara efter att ha lyssnat på honom under rättegången. Vet bäst, kan allt, står över allt och alla. Ingen superbra attityd inom KV:s väggar. Sen om jag läste rätt höll han sina medhäktade vakna dag som natt genom bankande och skrik. Vem pallar det i längden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in