2020-11-01, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ordningssam
Hur orkar ni hålla på o tjafsa med honom? Han driver ju bara med er...
Javisst gör han det😀.
Men det är rätt kul att påpeka hur korkade hans resonemang är. Och jag tränar min pedagogiska förmåga.🌏🌎🌍
Citera
2020-11-01, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Jorden är platt. Har åkt nästan upp till stratosfären och man ser klart och tydligt att jorden är platt, inget snack om saken ens!
Hur många gånger har vi sett det där "argumentet" i tråden? Alltså. "Jag tycker att jorden ser platt ut, alltså är den det!"
Har motbevisats varje gång, dvs otaliga gånger.
Citera
2020-11-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Eller driver Poppillo med er? tanke på hans inlägg hitills, så är det bara driver med oss här.

Alla förstår ju att han bara trollar och driver, han gör det tyvärr inte speciellt bra vilket gör att det mest blir tröttsamt. Det hade varit lite mer intressant om han faktiskt kom med nått som går att bekräfta men det är ju ständigt dessa ”jag har/är” argument vilket gör just hand diskussioner tämligen ointressanta. Men de ska ju ändå inte få stå oemotsagda.
Citera
2020-11-01, 13:53
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Jorden är platt. Har åkt nästan upp till stratosfären och man ser klart och tydligt att jorden är platt, inget snack om saken ens!
Nästan upp till stratosfären dvs ungefär 12 000 meter är alldeles för lågt för att du skall kunna se kurvaturen på en boll som är 4000 mil i omkrets.
Citera
2020-11-01, 15:05
Medlem
studenten777s avatar
FE Bevisen är redan här
Kolla JTolans videos han gör det bättre än någon annan

• Hög tekniknivå, bästa och senaste instrumenten
• Hög vetenskaplig nivå med upprepbarhet och validitet

Frågan är hur länge han får hållas.. Hoppas dom låter honom vara i fred
Citera
2020-11-01, 16:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nästan upp till stratosfären dvs ungefär 12 000 meter är alldeles för lågt för att du skall kunna se kurvaturen på en boll som är 4000 mil i omkrets.
Samma gäller för en konvex disk.
https://www.koenig-co.de/fileadmin/bilder_inhalt/produkte/behaelterboeden/gewoelbte_scheibe.jpg

Hur tjock anser FEarna att plattan är? Jag föreställer mig att den är tjockast vid mitten, alltså vid nordpolen, jordens tjockaste punkt?
Citera
2020-11-01, 17:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Samma gäller för en konvex disk.
https://www.koenig-co.de/fileadmin/bilder_inhalt/produkte/behaelterboeden/gewoelbte_scheibe.jpg

Hur tjock anser FEarna att plattan är? Jag föreställer mig att den är tjockast vid mitten, alltså vid nordpolen, jordens tjockaste punkt?
Nej på en konvex disk så måste du ju upp ännu högre än på en rund jord innan du ser någon kurva.
Citera
2020-11-01, 18:02
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej på en konvex disk så måste du ju upp ännu högre än på en rund jord innan du ser någon kurva.
Varför då?

Jag hittade en intressant tidig karta som används i FE kretsar. Som dels bekräftar min konvex-earth teori, men som också övergår i en konkav del innan den blir platt fyrkantig. Den har liksom allt. Jordens fyra grundpelare har man hört talas om. Kartan ska vara en autentisk avbildning utförd efter data som finns i de urgamla hebreiska skrifterna.

Som ni kan se på Professor Orlando Fergurssons karta från 1893 så är själva kontinentdelen konvex.
https://wiki.tfes.org/images/f/f8/Orlando_Ferguson_Map.jpg
Citera
2020-11-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
FE Bevisen är redan här
Kolla JTolans videos han gör det bättre än någon annan

• Hög tekniknivå, bästa och senaste instrumenten
• Hög vetenskaplig nivå med upprepbarhet och validitet

Frågan är hur länge han får hållas.. Hoppas dom låter honom vara i fred
Den fjanten är debunkad för länge sedan, har du glömt det?
Citera
2020-11-01, 19:34
Medlem
Citat:

Jag hittade en intressant tidig karta som används i FE kretsar. Som dels bekräftar min konvex-earth teori, men som också övergår i en konkav del innan den blir platt fyrkantig. Den har liksom allt. Jordens fyra grundpelare har man hört talas om. Kartan ska vara en autentisk avbildning utförd efter data som finns i de urgamla hebreiska skrifterna.

Som ni kan se på Professor Orlando Fergurssons karta från 1893 så är själva kontinentdelen konvex.

Den där kartan stämmer inte ett dugg med vad vi vet om jorden:
- Australien, och även Sydamerika har helt fel form.
- Ekvatorns längd på kartan stämmer inte med verkligheten.
- Varför ser man inte den konkava delen om är i botten på den konvexa?
- Samt en hel del annat.

Det finns en mycket sannare karta än denna 127 år gamla. Den kartan är jordgloben, den enda karta som är korrekt både vad gäller avstånd, ytor och vinklar.

Slutsats: Jorden är en glob. Alla andra påståenden är fel, och oftast rent trams.
Citera
2020-11-01, 20:35
Medlem
Citat:
FE Bevisen är redan här...

Exakt vad tror du är bevisat? Att någon påstår att man kan se längre på jorden än vad man borde är inte ett bevis för att jorden är platt. Det är lika mycket ett bevis för att det finns refraktion. Eller att sfären är större än vad man tror. Eller att jorden ser ut som en gurka.

Citat:
... Kolla JTolans videos han gör det bättre än någon annan ...

Varför gör han det bättre än alla andra?
Är ju samma skrot och korn som alla andra. Dels gör han massor med felaktiga antaganden och dels kan han ju inte ens räkna. Han har ju dessutom vid ett flertal tillfällen bevisat att jorden inte är platt. Att ett delar av ett berg är dolt under horisonten är ett bevis för en icke platt jord och detta oavsett om det är 6, 66 eller 666 meter som döljs av kurvan.

Varför i hela världen kallar du det ett bevis för en platt jord när hans observationer stämmer bättre på en sfärisk jord än en platt?
Citera
2020-11-01, 20:51
Medlem
Citat:
Varför då?

Tror du vi använder den kartan när vi dagligen navigerar kors och tvärs över planeten? Att t.ex flygbolaget Qantas flyger tvärs över nordpolen på sin rutt från Sydney till Johannesburg? Och att ingen pilot, passagerare eller flygledare någonsin har upptäckt detta? Eller att flygresan tar dubbelt så lång tid som förväntat?

Ett av de absolut tydligaste bevisen på jordens form är att våra kartor, som bygger på en sfär, överensstämmer med verkligheten. Vi hittar på jorden eftersom dess utseende och form är kända.
Senast redigerad av WilleGarvin 2020-11-01 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in