Citat:
Logisk sett ble hun drept på natta og kjørt bort på morgen av en avhenter 8.56 mens th kjørte på jobb. Telefonbevegelsen kan være ledd i forskyving av drapstidspunktet. Proffe vet dette er eneste mulighet for å komme unna med drap. Sen til jobb denne dagen kan være fordi nabo måtte dra på jobb før aeh kunne avhentes. Det som vanskeliggjør natt er at hytteturen var påskuddet til å ringe hjem tidlig. Vi har kun ths ord på avtalen, men hyttetur var utsatt. Det må ha skjedd etter samtalen med mb. Her lyger th. På den andre side er Th enig i at hendelsen skjedde 9.30. Kan motstriden være oppkonstruert slik at th løy bevisst for å gi inntrykk av at aeh var i live da han var på futurum. Han kunne rukket drapet etter samtale med mb, men ikke sms, ringe sønn, vask, bortkjøring mm. Jeg har et inntrykk av at teh vet hva som er skjedd, men holder tett. Barnas oppførsel er meget merkelig. De vil ikke ha oppklaring.
Hva er egentlig hensikten med Hagen-intervjuet. At Tom Hagen skal få presentere seg selv, som tungt sørgende ektemann, attpåtil feilaktig siktet for å ha drept sin kone. Skal skape sympati og medfølelse for seg selv. Intervjuet handler om Tom Hagen. Først og fremst om han.
Men hvor er det blitt av den uskyldige ektemannen, som ved denne anledningen kunne og burde ha henvendt seg direkte, til Lisbeth, til kidnapperne, til publikum og allmennhet? Han finnes ikke. Rett og slett.
Ingen appell til Lisbeth, om å holde ut, vi skal redde deg til sist.
Ingen appell til angivelige kidnappere, om å ta kontakt, om å fortelle hva som skjedde med Lisbeth, om å fortelle hvor levningene hennes kan finnes dersom hun er død.
Og verst av alt, ingen appell til publikum og allmennhet. Ingen bønner om å fortelle til politiet hva folk kan ha sett morgenen Lisbeth angivelig forsvant. Om noen har lagt merke til fremmede i området, tidligere eller samme dag som da Lisbeth forsvant.
Ingen fortelling om hva han selv så og observerte da han kjørte til jobb den dagen. Ingen, jeg møtte den personen i den bilen der og der, ingen han har truffet og hilst på, ingen han så i det og det krysset. Ingenting. Som kunne ha hjulpet på hukommelsen til publikum.
Det er som om Tom Hagen ikke tror på sin egen dekkhistorie. Det er jo ikke så rart. Han vet jo at det ikke var noen kidnappere i området etter at han angivelig kjørte til jobb ca kl 09:00.
Jeg tror saken blir stående i stampe frem til at vitnene som bekreftet å ha snakket med AEH denne morgenen, innrømmer at de har løyet. De snakket ikke med Lisbeth denne morgenen.
Hun var allerede død, og allerede fraktet vekk fra S4 i løpet av natten.
Jeg tror ikke dette kan ha skjedd på annen måte.
Men hvor er det blitt av den uskyldige ektemannen, som ved denne anledningen kunne og burde ha henvendt seg direkte, til Lisbeth, til kidnapperne, til publikum og allmennhet? Han finnes ikke. Rett og slett.
Ingen appell til Lisbeth, om å holde ut, vi skal redde deg til sist.
Ingen appell til angivelige kidnappere, om å ta kontakt, om å fortelle hva som skjedde med Lisbeth, om å fortelle hvor levningene hennes kan finnes dersom hun er død.
Og verst av alt, ingen appell til publikum og allmennhet. Ingen bønner om å fortelle til politiet hva folk kan ha sett morgenen Lisbeth angivelig forsvant. Om noen har lagt merke til fremmede i området, tidligere eller samme dag som da Lisbeth forsvant.
Ingen fortelling om hva han selv så og observerte da han kjørte til jobb den dagen. Ingen, jeg møtte den personen i den bilen der og der, ingen han har truffet og hilst på, ingen han så i det og det krysset. Ingenting. Som kunne ha hjulpet på hukommelsen til publikum.
Det er som om Tom Hagen ikke tror på sin egen dekkhistorie. Det er jo ikke så rart. Han vet jo at det ikke var noen kidnappere i området etter at han angivelig kjørte til jobb ca kl 09:00.
Jeg tror saken blir stående i stampe frem til at vitnene som bekreftet å ha snakket med AEH denne morgenen, innrømmer at de har løyet. De snakket ikke med Lisbeth denne morgenen.
Hun var allerede død, og allerede fraktet vekk fra S4 i løpet av natten.
Jeg tror ikke dette kan ha skjedd på annen måte.