2020-11-01, 14:20
Medlem
Nyvaakens avatar
Det kom til et metnigspunkt,og tråden ble så lavmål-så koblet både tråden å saken ut av tankene.
-Da jeg grubler på dette igjen,kommer jeg igjen som før tilbake til ekteparets morgenrutiner,deres personligheter og adferdsmønster.
-Jeg tenker at elekrikeren og elektrikeravtalen den morgenen,er åpenbart avgjørende.
-Den/de som planla og hentet Lisbeth-MÅ ha kjent godt til ekteparet,den nære familien og også kjent godt til elektrikerens adferdsmønster vedr. fremgangsmåter i.h.h.t. oppdrag. Kjent godt til oppdragsavtalen for denne dagen!
-helt ukjente kan ikke ha utført dette,og bare belaget seg på flaks.
-Ukjente kunne ikke gå bort til huset,uten å vite sikkert hvordan aktiviteter,bevegelser ville være hos Lisbeth akkurat denne morgenen.
-Hun kunne f.eks. allerede vært utenfor døra godt kledd,klar for en lang luftetur med hunden....om hun var utenfor da de kom,ville det jo ha blitt basketak -som ble både synlig og hørbart i nabolaget.
-Dette er noen som skaffet inngående detaljerte oppdateringer på bevegelser,planer denne morgenen.
-Motivet eller motivene,er det neste jeg grubler på i denne kompliserte saken.
Prøver ikke å overbevise noen som helst,og regner med at etterforskere må ha tenkt dette også.
Etter intervju med Hagen,så er jeg ikke sikrerer i noen retning ang. hans uskyld.
Om skyldig,så er han en ufattelig god skuespiller og løgner.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-11-01 kl. 14:30.
Citera
2020-11-01, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette er oppsiktsvekkende! Jeg har hengt på Flashback i kanskje 10 år. Der har jeg fulgt gruppene "Aktuella brott och kriminalfall" og "Domar och förundersökningsprotokoll

Nå er du i ferd med å miste besinnelsen igjen.
Jeg tror du skal bruke tiden din på noe annet enn å leite etter grums på Fardal. Det er ikke i hovedsak han jeg har mine kunnskaper ifra uansett. Men han har mye kunnskaper om narsissisme. Mange bra videoer på youtube. Kanskje han ikke er klar over hva som står på Wiki. Forøvrig er barnevern OT, så da kan du heller skrive PM.
Citera
2020-11-01, 14:42
Medlem
Hagen sin mål med intervjue er å påvirke info, oss som følger saken. Satser han på å få mer støttespillere?deretter hoved målet hans og sh å få saken henlagt.(?)
Det høres som han ikke snakker spontan men med innlærte setninger og trente på det i mange ganger.
Men allikevel sliter han å overbevise. Lagt merke til ansikts mimikk og kroppsspråk.
Det er synlig at han føler seg ukomfortabel. Og det gjør mann vanligvis når mann må lyve. Klør seg på nesa - og dekker munn m hånda. slik gjør barn som lyver -dekker munn med hånda.
Det kommer et merkelig smil like etter han svarte på spørsmålet Har du drepte henne?Har du medvirket? Og svaret hans veldig kort,akkurat det same som han brukt mange ganger før. Ikke noe nytt og uten innspill. Hvorfor smiler han ?Er det fordi han er fornøyd med at han klarer å svare Nei og han har lurt alle?
Tar seg litt for langt pause med å finne ord om kone...
At han ikke opptatt av penger og sosial status er ikke sant.
Man kan også se latent aggresjon når han dytter vekk kameraet.en tåre kommer frem da han ikke klarer å lese brevet.Skrev han det selv og nå må står ansvarlig for det ?Sliten og føler synd på seg selv?
Rettferdighet skal seire,hans ord. Han er opptatt av det. Ordet" rettferdighet "står i trusselbrevet. Og det er neppe tilfeldige.
Citera
2020-11-01, 14:46
Medlem
Hva er egentlig hensikten med Hagen-intervjuet. At Tom Hagen skal få presentere seg selv, som tungt sørgende ektemann, attpåtil feilaktig siktet for å ha drept sin kone. Skal skape sympati og medfølelse for seg selv. Intervjuet handler om Tom Hagen. Først og fremst om han.

Men hvor er det blitt av den uskyldige ektemannen, som ved denne anledningen kunne og burde ha henvendt seg direkte, til Lisbeth, til kidnapperne, til publikum og allmennhet? Han finnes ikke. Rett og slett.

Ingen appell til Lisbeth, om å holde ut, vi skal redde deg til sist.

Ingen appell til angivelige kidnappere, om å ta kontakt, om å fortelle hva som skjedde med Lisbeth, om å fortelle hvor levningene hennes kan finnes dersom hun er død.

Og verst av alt, ingen appell til publikum og allmennhet. Ingen bønner om å fortelle til politiet hva folk kan ha sett morgenen Lisbeth angivelig forsvant. Om noen har lagt merke til fremmede i området, tidligere eller samme dag som da Lisbeth forsvant.

Ingen fortelling om hva han selv så og observerte da han kjørte til jobb den dagen. Ingen, jeg møtte den personen i den bilen der og der, ingen han har truffet og hilst på, ingen han så i det og det krysset. Ingenting. Som kunne ha hjulpet på hukommelsen til publikum.

Det er som om Tom Hagen ikke tror på sin egen dekkhistorie. Det er jo ikke så rart. Han vet jo at det ikke var noen kidnappere i området etter at han angivelig kjørte til jobb ca kl 09:00.

Jeg tror saken blir stående i stampe frem til at vitnene som bekreftet å ha snakket med AEH denne morgenen, innrømmer at de har løyet. De snakket ikke med Lisbeth denne morgenen.

Hun var allerede død, og allerede fraktet vekk fra S4 i løpet av natten.

Jeg tror ikke dette kan ha skjedd på annen måte.
Citera
2020-11-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Han er dyktig å lyve, slik psykopater er, men han lurer ikke meg. Man kan se at han vrir fingrene mot hverandre.
Nå kommer vel snart z-z-z her igjen og legger inn link til at det bare er en myte, når avhørere fra FBI med tung erfaring, og en rekke andre folk sier noe helt annet.
Altså, vi kan bare avlyse Oscar-utdelingen.

Visstnok er alle mennesker så troverdige skuespillere, at det ikke er mulig å se forskjell på hvem som spiller og ikke.

Les denne med litt glimt i øyet. Litt anstrengt stemning i denne tråden.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-11-01 kl. 14:59.
Citera
2020-11-01, 15:18
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hva er egentlig hensikten med Hagen-intervjuet. At Tom Hagen skal få presentere seg selv, som tungt sørgende ektemann, attpåtil feilaktig siktet for å ha drept sin kone. Skal skape sympati og medfølelse for seg selv. Intervjuet handler om Tom Hagen. Først og fremst om han.

Men hvor er det blitt av den uskyldige ektemannen, som ved denne anledningen kunne og burde ha henvendt seg direkte, til Lisbeth, til kidnapperne, til publikum og allmennhet? Han finnes ikke. Rett og slett.

Ingen appell til angivelige kidnappere, om å ta kontakt, om å fortelle hva som skjedde med Lisbeth, om å fortelle hvor levningene hennes kan finnes dersom hun er død.

Og verst av alt, ingen appell til publikum og allmennhet. Ingen bønner om å fortelle til politiet hva folk kan ha sett morgenen Lisbeth angivelig forsvant. Om noen har lagt merke til fremmede i området, tidligere eller samme dag som da Lisbeth forsvant.

Ingen fortelling om hva han selv så og observerte da han kjørte til jobb den dagen. Ingen, jeg møtte den personen i den bilen der og der, ingen han har truffet og hilst på, ingen han så i det og det krysset. Ingenting. Som kunne ha hjulpet på hukommelsen til publikum.

Det er som om Tom Hagen ikke tror på sin egen dekkhistorie. Det er jo ikke så rart. Han vet jo at det ikke var noen kidnappere i området etter at han angivelig kjørte til jobb ca kl 09:00.

Jeg tror saken blir stående i stampe frem til at vitnene som bekreftet å ha snakket med AEH denne morgenen, innrømmer at de har løyet. De snakket ikke med Lisbeth denne morgenen.

-Det er så lite tilfredstillende å debattere her inne,da så mange ikke har satt seg godt inn i detaljene.For å ressonere godt nok,må man ha avgjørende detaljer!
Dette handler også om psykologi,mest om menneskers adferd.Jeg mener komplottet handler mest om psykologi og de involvertes egoistiske motiver.
Om regnskapsansvarlig er med på løgner og hele komplottet,så er jo også sønn og datter det??
Som vi har lært om Hagen,er han *en som har vanskelig med å stole på folk-*En som velger å ha kontrollen alene på viktige saker/gjøremål.
Det henger jo ikke på greip!
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-11-01 kl. 15:21.
Citera
2020-11-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Han er dyktig å lyve, slik psykopater er, men han lurer ikke meg. Man kan se at han vrir fingrene mot hverandre.
Flere ganger når han blir spurt om noe, så veldig kort kan man se at han kaster små blikk til høyre for seg, (til venstre for oss). Det indikerer at han konstruerer et minne.
Og når han liksom "knekker" når han leser fra brevet. Bare skuespill. Kan ikke se noen tegn i forkant til at han skal "knekke", samme kalde maska, og ingen tårer.

Nå kommer vel snart z-z-z her igjen og legger inn link til at det bare er en myte, når avhørere fra FBI med tung erfaring, og en rekke andre folk sier noe helt annet.

Før du spyr ut det innlegget der bør du vurdere om du har faglig bakgrunn/kompetanse på kroppsspråk. Det bør også flere av dere andre. Det er pinlig å se flere brukere forsøker å gjette seg fram til hvordan man egentlig skal tolke TH i intervjuet.
Citera
2020-11-01, 15:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Denne hypotesen burde du bare gå til politiet med! Da finner de kanskje plutselig ut at all rekonstruksjonen de gjorde med AEH's telefon i S4 var valpen som hadde satt telefonen fast i halsbåndet sitt.

Valpen sto opp kl 07 og romsterte rundt i S4 helt til den la seg å sove på telefonbordet kl 10.07 - men på feil side av bordet
Citera
2020-11-01, 15:26
Medlem
Citat:

Du er vel den brukeren her inne med mest tunnelsyn. Dag og natt innlegg med hvor og i hvilken grad skyldig TH er.
Citera
2020-11-01, 15:28
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Denne hypotesen burde du bare gå til politiet med! Da finner de kanskje plutselig ut at all rekonstruksjonen de gjorde med AEH's telefon i S4 var valpen som hadde satt telefonen fast i halsbåndet sitt.

Valpen sto opp kl 07 og romsterte rundt i S4 helt til den la seg å sove på telefonbordet kl 10.07 - men på feil side av bordet

Takk for denne!! Så sant og korrekt korrigert.Blir helt matt av enkelte påfunn her inne.
Må ha vært en ekstremt allsidig og uhyre intelligent hund dette!
den klarte å ringe opp både regnskapsansatt på Futurum før kl 09,svare på tekst mld. til datter ,å ringe opp sønnen deres også. Etterpå bakstet den høyt og lavt inntil kl 10:07
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-11-01 kl. 15:37.
Citera
2020-11-01, 15:31
Medlem
Citat:

Det er jeg enig med dig i. Men det er også noget af det norsk politi har fået krads kritik for af gidsel- og kidnapningseksperter (i DK ihvertfald). At de fra starten burde have appelleret til kidnappernes følelser og menneskeliggøre både offer og pårørende, og at de burde have kommunikeret langt bedre for at få en dialog med modparten op og stå. Jeg tænker det lige så meget handler om dårlig rådgivning, både til politiet og TH.

Da TH bliver spurgt hvad han ville sige til eventuelle kidnappere virker det ikke som om, at det er et spørgsmål han er forberedt på. Man kan se, at der sidder nogen i rummet bag ham, og man kan høre, at der er en anden end interviewerne der siger "ja" (SH?) i baggrunden (min 12:31), som om spørgsmålene bliver afbrudt - men det kan være noget jeg tolker ind.
Citera
2020-11-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
-Det er så lite tilfredstillende å debattere her inne,da så mange ikke har satt seg godt inn i detaljene.For å ressonere godt nok,må man ha avgjørende detaljer!
Dette handler også om psykologi,mest om menneskers adferd.Jeg mener komplottet handler mest om psykologi og de involvertes egoistiske motiver.
Om regnskapsansvarlig er med på løgner og hele komplottet,så er jo også sønn og datter det??
Som vi har lært om Hagen,er han *en som har vanskelig med å stole på folk-*En som velger å ha kontrollen alene på viktige saker/gjøremål.
Det henger jo ikke på greip!

God-dag-mann-økseskaft. Og ellers har du det bra.

Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det er jeg enig med dig i. Men det er også noget af det norsk politi har fået krads kritik for af gidsel- og kidnapningseksperter (i DK ihvertfald). At de fra starten burde have appelleret til kidnappernes følelser og menneskeliggøre både offer og pårørende, og at de burde have kommunikeret langt bedre for at få en dialog med modparten op og stå. Jeg tænker det lige så meget handler om dårlig rådgivning, både til politiet og TH.

Da TH bliver spurgt hvad han ville sige til eventuelle kidnappere virker det ikke som om, at det er et spørgsmål han er forberedt på. Man kan se, at der sidder nogen i rummet bag ham, og man kan høre, at der er en anden end interviewerne der siger "ja" (SH?) i baggrunden (min 12:31), som om spørgsmålene bliver afbrudt - men det kan være noget jeg tolker ind.

Ja. Det er oppsiktsvekkende at TH bestemte at han ikke skulle kontakte angivelige kidnappere slik de ba om.

Men tvinge angivelige kidnappere over på en mer egnet kommunikasjonsplattform ved å forholde seg helt taus.

Det henger ikke på greip. Om TH selv trodde kidnappingen var ekte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in