2020-11-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Precis som majoriteten härinne har du aldrig läst en rapport innan pandemin och fattar inte vad ordet ”may” innebär.

Du hakar alltså upp på att artikeln inte utger sig för att utgöra konklusiv bevisning?
Motsatsen skulle vara gravt pseudovetenskaplig.

Att du hänger upp dig på en adekvat formulering påvisar enbart din totala brist på bildning.
Citera
2020-11-01, 14:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Dagens danske tal:
62000 prøver, 948 smittede, 2 døde.

25/10:
58000 prøver, 945 smittede, 2 døde.

18/10:
31500 prøver, 451 smittede, 1 død.

Det ser ut som att det skulle plana ut lite i Danmark.
v42 2970fall
v43 4964 +67%
v44 6943 +40%

I slutet av veckan var det ganska liten ökning, nästa vecka kanske det slutar öka.
Citera
2020-11-01, 14:30
Medlem
.Dostoj.s avatar
Så länge inte vården överbelastas signifikant och överfulla sjukhus så tror jag att vi måste ha vissa restriktioner fram till årskiftet. Blir det överbelastning och branta kurvor måste än kraftigare åtgärder vidtas som stängda gymnasier och högskolor på vissa hot spots. Men världen kommer att behöva börja leva igen och ett nytt år är ett psykologiskt avstamp. Det skulle betyda 2 månader till. Har vi kämpat så här länge är inte 2 månader så lång tid. Dock måste äldrevården fortfarande skyddas efter Nyår.

Trueman show kan liksom inte pågå för länge för då är risken att medicinen kostar mer än vad den ger. Vi går mot den punkten någon gång kring Nyår. Kan bli vissa bakslag/mindre vågor under tidiga året dock men jag tror vi har mer kontroll då.
Citera
2020-11-01, 14:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja det får du ju tro om du vill, är det någon som är ett inbilskt åbäke så är det du. Otrevlig är du dessutom vilket får dig att framstå som synnerligen ignorant.

Här får du lite lektyr:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.5694/mja2.50823

Förvänta dig inte att en förnekare ska läsa en artikel. Men det visar sig snart i de länder som stänger ner men behåller skolorna öppna.
Citera
2020-11-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja sålänge jag har jobb. Men lejonparten kommer att betalas av sedelpressarna och kommande generationer.

Kommande generationer ja. Hur illa alla restriktioner blir för dem i framtiden är det ingen som vet, inte vilken grad i helvetet det blir, för att det blir illa står bortom allt tvivel. Domen mot dessa extremt stora restriktioner kommer bli hård. Blir det en ny pandemi de närmaste säg 75 åren, så kommer restriktionerna inte bli i närheten av dessa, i princip hur allvarlig pandemin än är. Tar så lång tid innan kommande generationer glömmer och förlåter vilken skuldsedel makthavarna 2020 skrev ut till dem, för ett virus som i första hand var allvarligt för personer som var gamla och allvarligt sjuka.

Med det säger jag inte att jag önskat att viruset bränt igenom utan restriktioner, det skulle aldrig fungera, men detta är bortom all sans. T.ex. när viruset sjunkit till en nivå det var på i Sverige säg 1 maj, och satsa på att R0 skulle ligga på 1,0 därifrån. Det kunde sjukvården hantera. Inte tillfälligt trycka ner det ytterligare, och dra ut på förloppet med nya vågor etc..
Citera
2020-11-01, 14:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Förvänta dig inte att en förnekare ska läsa en artikel. Men det visar sig snart i de länder som stänger ner men behåller skolorna öppna.
Du har rätt, jag ska tänka på det till nästa gång. Ja, det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig under den närmaste tiden. Det bör ju bli relativt tydligt om skolorna står för en stor del av spridningen eller inte.
Citera
2020-11-01, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här finns en undersökning som ni borde läsa:
Har du någon länk till artikeln?
Citera
2020-11-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det ser ut som att det skulle plana ut lite i Danmark.
v42 2970fall
v43 4964 +67%
v44 6943 +40%

I slutet av veckan var det ganska liten ökning, nästa vecka kanske det slutar öka.

Det er også meget afgørende, hvor mange test vi udfører på en uge.

Uge 42 = 242400 (efterårsferie)
Uge 43 = 342100
uge 44 = 326100, indtil videre.

Jeg tror der er ganske god kontrol indtil videre, men for at kunne håndtere endnu flere smittede bliver smittesporingen nu udvidet til at kunne klare 3000 nye daglige smittede.

https://stps.dk/da/nyheder/2020/covid-19-sundheds-og-aeldreministeren-forstaerker-smitteopsporingen/
Citera
2020-11-01, 14:55
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Du hakar alltså upp på att artikeln inte utger sig för att utgöra konklusiv bevisning?
Motsatsen skulle vara gravt pseudovetenskaplig.

Att du hänger upp dig på en adekvat formulering påvisar enbart din totala brist på bildning.

Nu fick du allt chansen att visa dig på styva linan.

Tyvärr(för dig och ditt ego) så har jag inget problem med formuleringen, mitt problem ligger i hur den tolkas.
Citera
2020-11-01, 14:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du har rätt, jag ska tänka på det till nästa gång. Ja, det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig under den närmaste tiden. Det bör ju bli relativt tydligt om skolorna står för en stor del av spridningen eller inte.

Jag tror det, sars-cov2 är ju ett virus, varför skulle det vara annorlunda jämfört med andra virus? Alla som har barn vet att ungar smittar som fan, har aldrig varit så sjuk som när barnen var små.
Citera
2020-11-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nu fick du allt chansen att visa dig på styva linan.

Tyvärr(för dig och ditt ego) så har jag inget problem med formuleringen, mitt problem ligger i hur den tolkas.

Den ska tolkas som att artikeln inte utger sig för att utgöra konklusiv bevisning...

Att du helt baserar din invändning, inte bara på ett "may", men på just en rubrik påvisar för övrigt att du är för obildad för att överhuvudtaget tillgodogöra dig artiklar.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-11-01 kl. 15:22.
Citera
2020-11-01, 15:02
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tror det, sars-cov2 är ju ett virus, varför skulle det vara annorlunda jämfört med andra virus? Alla som har barn vet att ungar smittar som fan, har aldrig varit så sjuk som när barnen var små.

Fast det det vet du ju inte om det gäller för alla virus dom har? Upp till 4 ungefär så är dom ju nästan konstant förkylda.Tycker det märks ganska tydligt att vissa av deras infektioner drabbas man inte alls av eller så blir det mycket mildare för de vuxna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in