Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Ja sålänge jag har jobb. Men lejonparten kommer att betalas av sedelpressarna och kommande generationer.
Kommande generationer ja. Hur illa alla restriktioner blir för dem i framtiden är det ingen som vet, inte vilken grad i helvetet det blir, för att det blir illa står bortom allt tvivel. Domen mot dessa extremt stora restriktioner kommer bli hård. Blir det en ny pandemi de närmaste säg 75 åren, så kommer restriktionerna inte bli i närheten av dessa, i princip hur allvarlig pandemin än är. Tar så lång tid innan kommande generationer glömmer och förlåter vilken skuldsedel makthavarna 2020 skrev ut till dem, för ett virus som i första hand var allvarligt för personer som var gamla och allvarligt sjuka.
Med det säger jag inte att jag önskat att viruset bränt igenom utan restriktioner, det skulle aldrig fungera, men detta är bortom all sans. T.ex. när viruset sjunkit till en nivå det var på i Sverige säg 1 maj, och satsa på att R0 skulle ligga på 1,0 därifrån. Det kunde sjukvården hantera. Inte tillfälligt trycka ner det ytterligare, och dra ut på förloppet med nya vågor etc..