Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Alla bra saker från Trumps politik är alltså Obamas förtjänst och alla dåliga saker som har hänt är Trumps förtjänst? Borde inte de dåliga sakerna också vara Obamas förtjänst då?
Vilka skandal tänker du på? Jag minns Obamaskandalen när hans livvakter köpte prostituerade i ett land i Sydamerika under hans turné där. Tänk nu om Trumps livvakter hade gjort likadant. Herregud vilket liv det hade blivit.
Verkligen inte. Det är inte antingen eller.
Trump har verkligen gjort ett bra jobb när det handlar om Ekonomin, Skattelättnaderna har varit bra. Att han har byggt på och motverkat arbetslösheten ytterligare har varit bra! Att han har infört lättnader för småföretag och bortglömda yrken som Kolgruvarbetare och Bönder har varit bra.
Men sen tar det stopp där. Han har inte åstadkommit mycket mer än så, och arbetat ständigt för att skapa klyftor mellan folk. Han är inte en president för folket, utan bara för de som röstar på honom. Han ser "The Democrats" som någon från ett annat land. Inte som "hans folk".
Han vägrar ta kritik och vill att världen ska vara precis som han vill att det ska vara, där vetenskap och bevis inte betyder någonting om det är emot hans syn på saker och ting.
Och du, om Trumps livvakter hade legat med någon prostituerad hade INGEN brytt sig. Killen själv har legat med prostituerade och porrstjärnor och det finns onekligen många anklagelser emot honom; ABSOLUT, säkert är många fake, men verkligen inte alla.
Donald Trump är falsk, det han står för- Det han säger till dig och den personen han försöker sälja till dig är fake. Ta det inte från mig, ta det från hans gamla medarbetare och folk som han själv har valt ut. Det finns en röd tråd i det hela.
Om vi låtsas att Biden hade allt detta och mer i baggage innan valet, hade han inte varit där han är idag.
Trump skandaler:
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Trump_administration_controversies
Jag har kvar mitt Amerikanska medborgarskap, och jag har röstat på Biden. Inte för att jag vill det. Men för landets bästa. De senaste 4 åren har varit det mörkaste i modern tid. Med nya skandaler och äckligheter flera gånger per vecka.