2020-11-01, 12:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohhh
Men det är helt falskt dock?

Det är mer än så. Trumps presidentskap har varit en total katastrof.

Visst har det funnits bra grejer som har kommit ifrån det. Som deras ekonomi och att han lägger vikt på äldre yrken som var mer bortglömda (gruvarbete och bönder).

Men det har mer eller mindre varit en total katastrof annars.

Jobb har blomstrat men det har inte riktigt varit pga Trump utan en biverkning av Obama's administration..

Men bara de ändlösa lögnerna, skandalerna och allt annat fusk som har pågått de senaste 4 åren hade varit nog att få vilken politisk person som helst att gräva ner huvudet i sanden?

Biden ljuger med, precis som vilken annan politiker som helst. Men Trump är på en annan nivå.

Alla bra saker från Trumps politik är alltså Obamas förtjänst och alla dåliga saker som har hänt är Trumps förtjänst? Borde inte de dåliga sakerna också vara Obamas förtjänst då?

Vilka skandal tänker du på? Jag minns Obamaskandalen när hans livvakter köpte prostituerade i ett land i Sydamerika under hans turné där. Tänk nu om Trumps livvakter hade gjort likadant. Herregud vilket liv det hade blivit.
2020-11-01, 12:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jag antar att vi tycker olika här. Glad att trump inte startat ngt krig. Biden kommer vinna och 100% säker på att de kommer starta krig inom 4 år
Ja, det ser ut som Biden vinner. Han kommer att hantera pandemin bättre, men han behöver skynda sig för pandemin växer katastrofalt. Han kommer också att hantera klimatkrisen bättre.

Motståndet mot krig är stort nu och jag hoppas att det håller i sig, så att nya krig förhindras och de som är kvar upphör så snart som möjligt.
Senast redigerad av humanlife 2020-11-01 kl. 12:35.
2020-11-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Så när du börjar ställa upp för t ex Arizona så bestämmer du hur många som ska rösta på demokraterna av de som gjort det nu och resten blir republikaner på Trump då? Fattar jag någorlunda då?
Nixter tror att nyregistrerade väljare för de båda partierna i en viss delstat pekar ut något slags tak för hur många röster respektive parti kommer att få i denna delstat.Vilket ju är rent nonsens, den ekvationen stämmer inte någonstans. Partiernas kärnväljare och inbitna sympatisörer har till större delen inte nyreggat sig på 10-20 år, i den mån de bor kvar i samma stad eller by. Dessutom missar Nixter helt att man kan registrera sig som independent, vilket många också gör.
2020-11-01, 12:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Fast räcker det ? Du jämför med 2016, det är 2020 och chansen är stor att Trump har ökat på sin röstskara. Vi har svarta och latinos som förmodligen kommer bli den nya tysta majoriteten för Trump, vilket Demokraterna förmodligen totalt missat (eller ptja, med tanke på att Joe är ute ur källaren) tror jag demokraterna har insett det och försöker fixa den felberäkningen genom sitt kampanjande, frågan är om man är försent ute.

Chansen är också stor att han har tappat väljare pga dålig hantering av Covid-19 och andra saker innan dess
2020-11-01, 12:38
Medlem
Draken55s avatar
Fortfarande väldigt lite diskussion om vad som händer när Trump förlorar, ni kommer att bli lite överraskade på Onsdag tror jag..

Jag tror inte han erkänner sin förlust och lämnar inte nåt Consession speech.

Vet alla att hela systemet i US bygger på att förloraren erkänner sin förlust och avgår? om han inte gör det så är hela landet i en gråzon, helt allvarligt.

Hoppas jag har fel, men Trump själv har ju alltså sagt åtskilliga gånger att han inte accepterar ett nederlag, han sa för övrigt detsamma 2016, skillnaden är att han nu sitter i Vitahuset....
2020-11-01, 12:39
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, det ser ut som Biden vinner. Han kommer att hantera pandemin bättre, men han behöver skynda sig för pandemin växer katastrofalt. Han kommer också att hantera klimatkrisen bättre.

Motståndet mot krig är stort nu och jag hoppas att det håller i sig, så att nya krig förhindras och de som är kvar upphör så snart som möjligt.

Verkligen? Under H1N1-pandemin 2009 fick 60 miljoner amerikaner viruset. Lyckligtvis var det inte lika dödligt som Covid-19. Men om det hade varit det hade Obama och Biden varit ansvariga för många miljoner amerikaners död. Men vänsterliberal media hade ju inte varit hårda mot dom ändå.
2020-11-01, 12:42
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Fortfarande väldigt lite diskussion om vad som händer när Trump förlorar, ni kommer att bli lite överraskade på Onsdag tror jag..

Vet alla att hela systemet i US bygger på att förloraren erkänner sin förlust och avgår? om han inte gör det så är hela landet i en gråzon, helt allvarligt.

Hoppas jag har fel, men Trump själv har ju alltså sagt åtskilliga gånger att han inte accepterar ett nederlag, han sa för övrigt detsamma 2016, skillnaden är att han nu sitter i Vitahuset....

Jag tror Trump kommer acceptera förlusten - men inte på valdagen, och inte utan brasklappar om poströster t.ex.
Demokraterna kommer inte åtala honom för något efter förlusten, och han kommer rulla vidare mot sitt nästa projekt - Trump TV.
2020-11-01, 12:42
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/lig_pAqBbAo

Steve Bannon diskuterar med en känd dataanalytiker som gör opinionsundersökningar om hur Trump bl.a. har så högt stöd bland svarta och hispanics (speciellt de från Kuba och Venezuela).

Intressant att Trump fått sitt stöd av Lil Wayne nu med.

Intressant diskussion som man varken hör från Fox eller CNN.
2020-11-01, 12:46
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Trump kommer inte att acceptera ett nederlag. För isåfall är det slut inte bara med USA, utan hela mänskligheten. Men han kan omöjligt förlora ärligt. Enda chansen demokraterna kan vinna är genom valfusk, Trump har samlat mycket bevis för detta valfusk. Det har jag med. Jag har över 30 instanser, hur många exempel tror du då inte Trump har? Det finns ingen anledning för honom att avgå med det valfusk vi sett hittills, ens om han "förlorar". Det är fullkomligt ologiskt det är ju bara att titta på folket som kommer för att lyssna när de talar. Joe Biden 0-30 Trump 30 000+
då kanske du förstår hur mycket valfusk som pågår. mail-in-ballots är lätt att fuska med.
2020-11-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Jag läser bara massa tyckande från din sida. Hade varit klädsamt om du kunde stödja dina påstående med någon fakta. Fakta som vi andra kan kolla på. Kan du?

Är du genuint intresserad?
Börja med: hur mycket betalade Donald Trump, en miljadär, i skatt 2017? Det handlar inte om tyckande. Jag själv är inte övertygad om vilken skattekvot som är mest lämplig. Jag är verkligen inte någon marxist. Svara bara på den frågan och reflektera vad det säger om honom.

Sedan vill du ju ha lite lästips.

https://www.politico.com/magazine/story/2019/09/19/roy-cohn-donald-trump-documentary-228144

https://www.nytimes.com/times-insider/2015/07/30/1973-meet-donald-trump/

https://www.wsj.com/articles/donald-trumps-business-plan-left-a-trail-of-unpaid-bills-1465504454

https://www.theguardian.com/us-news/2016/sep/20/trump-foundation-settlements-golf-course-mar-a-lago

https://slate.com/business/2015/09/trump-university-how-donald-trumps-for-profit-seminar-company-allegedly-ripped-off-poor-souls-who-wa nted-to-get-rich-quick.html

https://www.politico.com/story/2016/09/donald-trump-business-campaign-trail-228500

https://www.politico.com/story/2016/09/donald-trump-secret-service-campaign-travel-payments-228553

https://www.thedailybeast.com/doj-trumps-early-businesses-blocked-blacks

Sen kan du fortsätta med att se Bully, Coward, Victim: The Roy Cohn Story på HBO. Eller Trump: An American Dream. Eller läsa mer om Trump University. Eller mer om hur Fred och Donald byggde upp företaget. Hoppas du frågade genuint. Att han är djupt korrumperad är inte en överdrift.
2020-11-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Undrar om du genuint vill veta svaret. Men okej här får du ett exempel:
Han är djupt korrupt. Hans kopplingar till affärsverksamheten han driver gör honom utsatt, inte "omutbar". Tvärtom är han skyldig folk pengar och allting han gjort tidigare i sitt liv pekar i den riktningen. Han är inte en fantastisk affärsman, han var en utskrattad con-man med ett realityprogram. Läs på om Roy Cohn och se vilka metoder Trump använt för att försöka klättra i affärsvärlden. Hans agerande som president går helt i samma linje, och det mesta tyder på att det var det som var planen från början. Att berika sig själv på andras bekostnad är ohederligt och bör i största ordalag fördömas.

Du tror att han bryr sig om hur det amerikanska folket mår? Snälla nån. Att han lyckats övertyga så pass många att han är på "folkets" sida är otroligt egentligen. Många här inne gör ett stort nummer av att se igenom "mainstream media" men ni har köpt den största lögnaren av dom allas historia.

Addera också faktumet att han verkar smått lågbegåvad. Ett attention-span som får George Bush att se ut som ett mindre geni.

Se där, jag har inte ens nämnt orden rasist, fascist, demokrati eller marxist. Jag är själv en höger-man men att hävda att man är "upplyst" som ser igenom MSM men väljer att bortse från Trumps uppenbara korruption är pinsamt.
Nu gör du exakt som de jag beskrev, du kommer med påståenden. Har du belägg för det du skriver? Var kommer dessa uppgifter ifrån?
2020-11-01, 12:52
Medlem
Undrar om det inte är en 'landslide' för Trump på gång

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/10/31/iowa-poll-donald-trump-leading-joe-biden-by-7-points/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in