Citat:
Ursprungligen postat av
ParMobil
Du är verkligen imponerande dum i huvudet!
INGEN har hävdat att barn inte KAN smitta.
Den lilla risken som finns bör ju såklart minimeras.
Skolgången är otroligt viktig för alla barn ( framförallt utsatta barn), men bus eller godis, skoldisko osv är det inte.
Det borde även en imbecill förstå.
På samma sätt är en person som arbetar inom livsmedelsindustrin en viktig del.
Denna persons afterwork är däremot inte lika viktig.
Därför skall vi undvika onödiga sociala kontakter. Jag menar att skolan och folks arbeten inte är onödiga, men kringaktiviteterna är det.
Att vi kan ha olika åsikter om vad som är onödigt är en sak, men att inte förstå skillnaden mellan nödvändig och onödig framstår som otroligt märkligt..
Du förstår verkligen inte min och alla andras synpunkter. Tror du att viruset tänker?
Kan berätta en sak för dig: Viruset bryr sig inte ett smack om huruvida våra samhällskontakter är onödiga eller inte, när det bestämmer sig för att hoppa från person A till person B.
10 grabbar byter om på idrotten i gymnasieskolan. Smittrisk föreligger.
3 timmar senare byter samma grabbar om för att spela innebandy efter skolan. Nu får de helt plötsligt inte längre göra det, för denna fritidsaktivitet betraktas nu som en "onödig" social kontakt. Förklara gärna för mig och alla andra varför alla andra varför aktivitet 1 ska vara okej, men inte aktivitet 2. Hade man bestämt sig för att ställa in all skolidrott hade jag köpt det, men inte annars. Eller kanske gått över till enbart utomhusaktiviteter. Men nu är det ju inte så. Jag fattar varför många, inte minst inom idrottssverige tycker sådana här restriktioner ter sig synnerligen märkliga. Speciellt vad gäller ungdomsidrotten.