2020-11-01, 10:20
Medlem
Språklig distansering løper gjennom hele intervjuet.
Er så mange eksempel at jeg orker ikke begynne.

Løgn og ikke Løgn. Kan man se forskjell?

Jeg tror denne typen løgn skiller seg ut og det foreligger ikke forskningen på denne typen løgn. Jeg tror det er lettere å avsløre denne typen løgn, men har som sagt ingen forskning bak meg
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-11-01 kl. 10:23.
Citera
2020-11-01, 10:33
Medlem
Legokatts avatar
Håndskrevne kort fra Anne-Elisabeth.
"Til ektemannens 67-årsdag i 2017 skriver hun at hun elsker ham, og at «livet hadde vært tungt og stusselig uten» ham."

Jeg må vel være ærlig å si at jeg skulle ønske at du litt oftere kunne si du satte pris på meg, står det.

– Veldig glad i deg"

Dette skriver AEH i 2017 - et år før forsvinningen. Disse ordene tyder hvertfall ikke på at TH var nødt til å sette i gang med planleggingen av et plott for å fjerne henne på dette tidspunktet. (sett i sammenheng med at politiet tror planleggingen startet lang tid i forveien)

Men det kan vise at AEH ikke var helt fornøyd.

Sett i sammenheng med AEH's nettsøk om skilsmisse i tiden før, søk etter bolig på Gjøvik, SMS til veninne angående ekteskapsproblemer kort tid før
=
noe skjedde like før forsvinningen

Med tanke på at det kan ta tid å planlegge et slikt plott (noe politiet også mente)

1. Er dette være et plott planlagt av TH?

eller

2. Er dette et plott planlagt av GM og satt til verks av AEH kort tid før forsvinningen? (AEH lurt med på et plott mot ektemann)
Citera
2020-11-01, 10:33
Medlem
Legokatts avatar
Intervju med TH

Her bekrefter TH at han hadde lovet å ringe AEH etter ca 1 time.

Det AEH gjorde rett etter at TH dro på jobb var å ringe / sende SMS til datter HHB1 = fortelle at hytteturen var avlyst / kunne sitte barnevakt. Deretter ringe sønnen TEH som lå og sov.

TH forklarte i avhør og i intervju at de hadde planlagt å dra til Kvitfjell.

1. Er dette være et plott planlagt av TH?

eller

2. Er dette et plott planlagt av GM og satt til verks av AEH? (AEH lurt med på et plott mot ektemann)
= sette ektemann vi søkelyset + gi barna alibi
Citera
2020-11-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
ja, hva du vet, kanskje du kan kontakte han? du vet jo alt du

Ursprungligen postat av Minnimus
Skulle vært utrolig interessant å fått en ekspertvurdering fra Peter Hyatt på dagens intervju/hjemmebesøk hos TH. Tips til mediehusene kanskje?

Peter Hyatt er statement analyst, og jobber med avhørsanalyse, kroppsspråk, tolkning av ordvalg og setningsoppbygging i forhold til skyld/uskyld.

Han underviser bl.a ved FBI Academy Behavioral Science Unit

Va det inte han som tolkade föräldrarna MC Cann, föräldrarna tilll deras 3 årig flicka som försvann. Han menade på att de ljuger och hade med flickans försvinnande att göra. Han hade 100 % fel har det visat sig.
Citera
2020-11-01, 10:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ursprungligen postat av Minnimus
Skulle vært utrolig interessant å fått en ekspertvurdering fra Peter Hyatt på dagens intervju/hjemmebesøk hos TH. Tips til mediehusene kanskje?

Peter Hyatt er statement analyst, og jobber med avhørsanalyse, kroppsspråk, tolkning av ordvalg og setningsoppbygging i forhold til skyld/uskyld.

Han underviser bl.a ved FBI Academy Behavioral Science Unit

Va det inte han som tolkade föräldrarna MC Cann, föräldrarna tilll deras 3 årig flicka som försvann. Han menade på att de ljuger och hade med flickans försvinnande att göra. Han hade 100 % fel har det visat sig.
Enig i at dette kunne være interessant. Kan eventuelt vise om det er sannsynlighet for at TH er troverdig / ikke troverdig
Citera
2020-11-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Angående den etterlyste 08.56-bilen:
(31.10.2020) Ifølge TV 2s opplysninger har politiet en hypotese om at personene i denne bilen kan ha spilt en rolle i Lørenskog-saken. Én polititeori er at Tom Hagen ventet hjemme til han så bilen komme, for så å reise på jobb. Denne teorien har politiet prioritert høyt, får TV 2 opplyst.

Selv har Hagen og forsvareren hans en helt annen teori. – Vår teori er at dette kan være gjerningspersonene som ventet på at Tom Hagen skulle dra på jobb, sier han.

https://www.tv2.no/nyheter/11741512/

Ifølge T*re S*ansen er det uvanlig at biler kjører på den smale gangstien som går gjennom skogholtet. Store deler av året er veien dessuten sperret med en stor stein.
S*ansen fortalte at det en gangsti som er godt opparbeidet, men det er ikke logisk å kjøre inn her hvis du skal til husene i Sloraveien.

Fetad: Hvordan kan politiet ha tenkt angående dette? Hvor mener politiet at den bilen var i perioden mellom kl 8.57 og kl 9.16?
Jag ser ingen mening med att TH skulle vänta med att dra till jobb innan bilen anlände.
Däremot ser jag anledning till att lurmannen och snumannen var utanför firman för att kolla om TH var på jobbet.
Detta blev så eftersom TH var försenad på grund av det sena teaterbesök kvällen innan.
Bilen på gångvägen kom för tidigt för att passa THs relativt fasta rutiner och måste dra därifrån för att inte bli upptäckt, de sände ut spanare till firman för att se när TH kom på jobb, de kunde inte vänta ut honom vid bostaden på grund av risk för upptäckt.
Citera
2020-11-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig i at dette kunne være interessant. Kan eventuelt vise om det er sannsynlighet for at TH er troverdig / ikke troverdig

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2nz0n/er-det-mulig-aa-se-om-noen-lyver
Citera
2020-11-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2nz0n/er-det-mulig-aa-se-om-noen-lyver
Men hva når Per orderud stod i retten og sa at Lars grønnerud ringte han med datahjelp. Per mente problemet ble løst på 2 minutter, men samtalene varte over 20 minutter. Mener Raxhlew at dette ikke taler for løgn? Det mener han neppe, all den tid Per gang på gang viste hukommelsestap.
Citera
2020-11-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Har du sett intervjuet Chris Watts gav til media underveis i saken samt hans væremåte når politiet ankom huset den første dagen? Har du sett analysene av disse som er gjennomført av eksperter på området. Mye av dette vi ser i dag ligner i væremåte.

jeg har sett det, men ser ingen likheter. Han var jo et veldig tragisk menneske da, drepe hele familien fordi kona ville skilles. Et null var han også.
Citera
2020-11-01, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er på tide at du holder snavla nå! Du kakler og kakler som en hodeløs kylling. "Havhest har sagt" , sier du. Nei du Felvatnet, det har aldri Havhest skrevet!
Du lyver rett og slett - som vanlig fosser det ut den ene usannheten etter den andre.
Det kan jo bare forklares med at du er stokk dum.

Oj da, det var visst et ømt punkt dette.
Citera
2020-11-01, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg er enig i din kritikk av de bastante påstander, det finnes mye kunnskap om mennesker som blir med voldelige partnere, mest kvinner. De har ikke mental styrke til å bryte ut. Kritikken er på sin plass, men du er selv meget bastant i dine påstander, og ikke alle er det like nye hold i av de heller. TH har ikke alle typiske kjennetegn på psykopati.

Jeg har hørt mye rykter om denne «dysfunksjonelle» familien, også fra folk som hevder å være lokale.
Jeg tror dynamikken er en annen enn den dominerende og kontrollerende TH, og det forkomne offeret AEH.

Jeg tror godt det kan være hold i ryktene om vold i hjemmet. Den kulen på det bildet trenger allikevel ikke være bevis på dette, den er for eksempel ikke blålig.

Ikke blålig, men det blir den først etter noe tid.
Jeg mener ihvertfall å se så mange tegn til psykopati, at jeg vil kalle han psykopat. Om andre har en annen oppfatning, så er det greit. Jeg har også annen informasjon som ikke kommer fram i media å støtte meg til.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-11-01 kl. 11:27.
Citera
2020-11-01, 11:35
Medlem
GG99Slayers avatar
Havhest har aldri tatt feil, i hele denne tråden sin levetid..

Vel, om noen gidder å gå igjennom alle innlegg Havhest har hatt og finner man en feil, vennligst skriv i samme tonefall som "han/hun/det" gjør til fenahue
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in