2020-10-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nu var läraren som dog en man för det första.

Det har varit stor smittspridning även till lärare på gymnasier, även om den döda läraren var på ett högstadium. Det har även varit smittspridning på högstadiet, men detta "mörkar" man. Ingen information om smitta går ut till föräldrar och elever.

Jag känner till två fall där förskolebarn har smittat sina föräldrar efter att ha smittats på förskolan (smittade av personal). De verkar dock inte smitta varandra så mycket.

Du både har varit sjuk i covid-19 utan bekräftat prov. Din fru är långtidare, halva din bekantskapskrets har blivit smittade av sina barn, och nu känner du till två fall där dagisbarn blivit smittad av pedagoger på förskolan och sedan smittat sina föräldrar.

Din historia börja bli helt jävla patetisk. Såklart har ingen av dessa personer testat positivt (man fick ju inte testa sig i våras) Men du har såklart smittspårat allt detta..

Jag läste någon tråd för ett tag sen om någon som berättade om alla brudar han legat med. Allt var skrivet som sexnoveller, dvs det fanns bara i killens fantasi.

Jag tror att du lider av något liknande syndrom..
Citera
2020-10-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Intressant att 7 av 10 svenskar uppger att regeringen skött pandemin väl även om det är en viss minskning från våren. Vet dock inte hur mycket credd regeringen ska ha. Känns som dem enbart lastade över ansvaret på FHM.
Dock inte speciellt överraskande att förtroendet är fortsatt högt för Tegnell och co generellt. Antar att en stor del av dem som är välvilligt inställda till strategin har familj och släkt i andra länder där deras familjemedlemmar blivit instängda och isolerade likt djur.

Jag vet ju att det går tvärt emot vad de flesta Sverigehatare försöker måla upp, men svenskar är ju ett väldigt o-hysteriskt och sansat folk. Att låsas in som en mentalpatient som inte kan ta ansvar för sina egna handlingar är ju inget som ligger i det svenska folklynnet.
Citera
2020-10-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du både har varit sjuk i covid-19 utan bekräftat prov. Din fru är långtidare, halva din bekantskapskrets har blivit smittade av sina barn, och nu känner du till två fall där dagisbarn blivit smittad av pedagoger på förskolan och sedan smittat sina föräldrar.

Din historia börja bli helt jävla patetisk. Såklart har ingen av dessa personer testat positivt (man fick ju inte testa sig i våras) Men du har såklart smittspårat allt detta..

Jag läste någon tråd för ett tag sen om någon som berättade om alla brudar han legat med. Allt var skrivet som sexnoveller, dvs det fanns bara i killens fantasi.

Jag tror att du lider av något liknande syndrom..

Tro vad du vill.

Den ena som smittats av sitt barn är lärare på min frus skola. Den andra är en arbetskollega (min chef).

Jag måste ju tro på vad de säger.
Citera
2020-10-31, 21:49
Medlem
Citat:
Nu var läraren som dog en man för det första.

Det har varit stor smittspridning även till lärare på gymnasier, även om den döda läraren var på ett högstadium. Det har även varit smittspridning på högstadiet, men detta "mörkar" man. Ingen information om smitta går ut till föräldrar och elever.

Jag känner till två fall där förskolebarn har smittat sina föräldrar efter att ha smittats på förskolan (smittade av personal). De verkar dock inte smitta varandra så mycket.

Det spelar ingen roll hur många du känner typ. Faktum kvarstår. 200 000 lärare i grund och förskola. Helt öppna skolor och förskolor under hela våren. Endast ett dödsfall. Som dessutom inte är bevisat smittad av barnen. Det är facit. Går inte att komma ifrån.
Citera
2020-10-31, 21:50
Medlem
Citat:
Tro vad du vill.

Nu väntar jag bara på att du skall berätta om alla runt dig som återinsjuknat. Såklart värre än första vändan. Förmodligen inte testade denna gången heller. Men du VET att det är så..
Citera
2020-10-31, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Stanford har räknat fram att Trump rallies har orsakat 30 000 coronafall och 700 döda.

https://sebotero.github.io/papers/COVIDrallies_10_30_2000.pdf

Jag är ju för att lyssna på expertisen, men Stanfords räknande har ju inte direkt briljerat hittills direkt.

Vill de gå och lyssna på apan i tupé får de väl göra det. Det är vuxna människor och demokrati är viktigt, även om det är en apa i tupé som har valmöte.
Citera
2020-10-31, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nu väntar jag bara på att du skall berätta om alla runt dig som återinsjuknat. Såklart värre än första vändan. Förmodligen inte testade denna gången heller. Men du VET att det är så..
Jag tror inte att särskilt mycket folk kommer att återinsjukna än på länge. Tidigast att de siffrorna börjar öka nästa höst.
Citera
2020-10-31, 21:59
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vem f_n vill äta mat om man inte känner smak?! Som tjejen gör man nog det för att överleva, men man hade lika gärna kunna äta skit.
Det står i artikeln att hon känner grundsmaker som sött salt och surt, så en citron smakar surt/känns stickande men smakar inte citron. Dessutom att hon vill gärna ha saker som är krispiga. Antar att det ger lite mer ätupplevelse än mjuk mat, även om smaken saknas. Intressant att hon kan ange på timmen när smaken försvann. Synd bara att vården ignorerar henne.

Bortsett från det trista med avsaknad smakupplevelse så är smak och lukt viktiga för att varna om mat blivit dålig. Så länge hon bor hemma går det väl an för där finns alltid någon annan, men tänk flytta hemifrån och bo ensam och inte kunna avgöra om maten är dålig. Dålig lukt är ju en varningssignal i många olika sammanhang. Hoppas det ordnar sig för henne.
Citera
2020-10-31, 22:00
Medlem
Citat:
Tro vad du vill.

Den ena som smittats av sitt barn är lärare på min frus skola. Den andra är en arbetskollega (min chef).

Jag måste ju tro på vad de säger.
Min frus kollega testade positivt i början av april. Hon var sjukskriven i åtta veckor pga trötthet. Hon har fortfarande problem med hjärntrötthet. Om det beror på Covid vet jag inte, men hon fick det när hon hade covid.
Citera
2020-10-31, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pica-pikant
Nej. Det faktum att av de (troligen 100 miljoner+) som blivit sjuka hittills så har bara en handfull som är konstaterat återinsjuknade. Det är den hårdaste fakta vi har för tillfället, går inte att dribbla bort.

Du var mig en riktigt knepig fuck...fattar inte vad du vill ha sagt..

Du hyllar svenska modellen, som i din värld är ungefär det samma som Trumps. Total frihet och låt skiten rulla igenom populationen, å så får vi typ laga efter läge. Det här har vi ju hört från Boris, Putin, Trump och Bolsanaro sen day1.

Nu låter det lite annorlunda från ex. Boris tal ikväll.

Men samtidigt har vi haft riktigt jävla hårda restriktioner mot idrott, kultur och nöje, hårdare än i de flesta andra länder.

Vi stänger ner badhus/idrottshallar och Museum just nu like a mother.

Är du riktigt säker på att du gillar Tegnell? För ni två står jävligt långt ifrån varandra.

Tegnell var ju så sent som i torsdags och dillade lite om att klippa hela kollektivtrafiken i Sthlm.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2020-10-31 kl. 22:10.
Citera
2020-10-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det står i artikeln att hon känner grundsmaker som sött salt och surt, så en citron smakar surt/känns stickande men smakar inte citron. Dessutom att hon vill gärna ha saker som är krispiga. Antar att det ger lite mer ätupplevelse än mjuk mat, även om smaken saknas. Intressant att hon kan ange på timmen när smaken försvann. Synd bara att vården ignorerar henne.

Bortsett från det trista med avsaknad smakupplevelse så är smak och lukt viktiga för att varna om mat blivit dålig. Så länge hon bor hemma går det väl an för där finns alltid någon annan, men tänk flytta hemifrån och bo ensam och inte kunna avgöra om maten är dålig. Dålig lukt är ju en varningssignal i många olika sammanhang. Hoppas det ordnar sig för henne.
Att hon känner grundsmaker beror på att de är smaker. Det är luktsinnet som ger resten av smakupplevelsen.
Senast redigerad av Pisseman 2020-10-31 kl. 22:04.
Citera
2020-10-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pica-pikant
Nej. Det faktum att av de (troligen 100 miljoner+) som blivit sjuka hittills så har bara en handfull som är konstaterat återinsjuknade. Det är den hårdaste fakta vi har för tillfället, går inte att dribbla bort.

Har du 300 fingrar på din hand? Det är nämligen siffran från Mexico.

För en vecka sedan handlade det om ca 25 personer och så dina händer måste se väldigt konstiga ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in