2020-10-31, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Han overbeviste iallefall ikke meg.

Nei. Ikke meg heller.

Og så har han den anonyme støttespilleren som er ute i VG i dag og forteller at ... Tom har i de senere år lagt av sin tidligere voldsomme hevngjerrighet ... .

Liksom .. Tom kunne være slem før ... men nå er han blitt bare snill ... i den senere tiden... .

Saken er full av underligheter og konstruksjoner.
Citera
2020-10-31, 21:27
Medlem
Teori fra VGD. Kan dette stemme med tidspunktene?
Citat:
1
Selv kriminelle har et tidspunkt hvor de starter arbeidsdagen!
Noen har ført AEH bort fra sloraveien 4, uansett hvem som står bak, så er hun ført bort derfra den 31. oktober 2018.
Sannsynligvis så er dette gjort på formiddagen ettersom det ikke er kjent livstegn fra henne etter kl. 09.16.
Jeg tror bil hadde tatt oppstilling ved andemateplassen ca kl. 07.30 denne morgenen, og at det også stod en bil parkert ved innkjørsel til Futurumbygget som er TH arbeidsplass.
Arbeidsdagen startet ved at den første Futurummannen ca kl. 07.30 gikk for å observere om TH`s bil var ankommet P-plassen ved Futurum bygget.
Da den ikke var det, snudde han øyeblikkelig(kl. 07.36), og returnerte til parkert bil ved innkjøring og kommuniserte med de i bil parkert ved andemateplassen(Elveveien)om at TH som forventet ikke var ankommet jobb, og at han sannsynligvis fortsatt var hjemme.
Han begynte vanligvis kl. 08.00, og hadde stort sett samme rutine hver morgen.
De ved andemateplassen kunne da følge med på om TH passerte dem i elveveien på vei til jobb.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49836091/#49836091
Citat:
2

De i bil ved andemateplassen gjør seg klar til å innta boligen rett før kl. 08.00, da de vet at TH vanligvis pleier å ankomme kontoret på dette tidspunktet.
Bil som står stille er da også observert på kamera på gangstien ved sloraveien kl. 07.56 (stillestående). For dem er det imidlertid no som ikke stemmer. De har ikke observert TH`s bil passere på vei mot jobb, og de rygger tilbake til andemateplassen ved elveveien.
Ny mann sendes ut for å sjekke p-plassen til TH ved futurum bygget, og han har en samtale mens han passerer parkeringsplassen der, og kan fortsatt rapportere tilbake om at de ikke har misset i sin observasjon. TH er fortsatt ikke ankommet jobb. Første Futurummann kjører bilen rundt, og plukker opp denne mannen ved firmaet Steinar Stolen As i gamleveien.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49836153/#49836153
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-31 kl. 21:33.
Citera
2020-10-31, 21:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Han gråt nærmest da han snakket om AE, men smilte, formelig ropte og strammet seg opp da det var snakk om seg selv og sin rolle.

«Ikke opptatt av penger og status» men hva med ektepakten?

Hvor i alle dager var SH hen? Dette kan umulig ha styrket saken hans.
Citera
2020-10-31, 21:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hvis TH er skyldig så er det annet motiv det handler om, å ikke skilsmisse, noe EH kunne bruke imot han for å ødelegge ryktet hans. At motivet skulle være skilsmisse etter 48 år er latterlig. Helt ærlig, skjerp dere.

Varför inte?
Antalet år man har varit gift spelar ingen roll, partnermord i norge 1990 - 2020 så har åldern varierat från 18 till 90 för GM och något liknande för BO...
motivet minskar inte med åldern när det gäller ekonomi, makt,förlust av ära etc...
Citera
2020-10-31, 21:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Vi venter fortsatt på dette "nye" som du mener at de vet. Vi venter og venter og venter.
Jeg skrev: «jeg tror det kommer en del info i media framover».
Synes du ikke det har vært litt av hvert i media de siste par dagene?
Citera
2020-10-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg sitter igjen med et ubestemmelig inntrykk. Han ser sorgtung ut, når han leser fra trusselbrevet begynner han å gråte og avbryter intervjuet.

Men så er det disse ekte smilene som han flasher til journalisten. Stadig vekk.
Jeg tror at det hadde vært bra om du leste de artiklene som omhandler hvorfor man kan smile i forskjellige bl.a. vonde og vanskelige og alvorlige situasjoner og i situasjoner med frykt bl.a. (som ble postet for noen uker siden).
Jeg fant den ene artikkelen for deg, så slipper du å lete:

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Her finnes forklaringer på hvorfor man kan smile i en slik situasjon:

"Spør en forsker: Det usikre smilet.
En leser undrer seg over at man noen ganger begynner å smile eller le hvis man blir redd eller står midt i en alvorlig situasjon. Svaret ligger gjemt i urinstinktene våre."
"Mange av oss har nok vært i en situasjon hvor vi selv eller noen vi kjenner plutselig bryter ut i latter på det mest upassende tidspunkt. Og selv om det bare er et bredt smil i morfars begravelse, kan en slik atferd raskt føre til problemer.
Men hvorfor skjer dette? Det har en av videnskab.dks lesere, Lisbeth Krøyer Julius, spurt om. Hun forklarer at hun opplevde det selv som barn, og at det samme nå gjelder hennes sønn.
Vi har spurt Jill Byrnit, som er psykolog, atferdsforsker og primatolog. Hun kan forklare at smilet egentlig er en instinktiv reaksjon med mange betydninger, blant annet frykt og nervøsitet.
En fryktgrimase i apenes verden
Smilet er fra naturens side en fryktgrimase som signaliserer underkastelse, sier Byrnit."
...
Det er ikke alle som strever med ufrivillige smil i uheldige situasjoner.
– Reaksjonen kommer ofte av lav selvtillit.

...
Alvor gjør oss nervøse og usikre.
Det er ikke bare nervøsitet og frykt som kan føre til en upassende latter. Midt i det dypeste alvor kan vi også ha en hang til å komme med en usikker latter.
Når ting plutselig blir alvorlig, blir vi ofte mer usikre. Alvoret kan, ubevisst, virke som en personlig trussel som rammer egen selvtillit.

Nervøsitet oppstår blant annet når du står overfor noe du ikke føler du mestrer. Da overtar de dyriske instinktene inn, og man underkaster seg gjennom smilet.

https://forskning.no/psykologi-spor-en-forsker/spor-en-forsker-det-usikre-smilet/675972
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-31 kl. 21:58.
Citera
2020-10-31, 21:47
Medlem
Minnimuss avatar
Skulle vært utrolig interessant å fått en ekspertvurdering fra Peter Hyatt på dagens intervju/hjemmebesøk hos TH. Tips til mediehusene kanskje?

Peter Hyatt er statement analyst, og jobber med avhørsanalyse, kroppsspråk, tolkning av ordvalg og setningsoppbygging i forhold til skyld/uskyld.

Han underviser bl.a ved FBI Academy Behavioral Science Unit

https://www.hyattanalysis.com/
Citera
2020-10-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Skulle vært utrolig interessant å fått en ekspertvurdering fra Peter Hyatt på dagens intervju/hjemmebesøk hos TH. Tips til mediehusene kanskje?

Peter Hyatt er statement analyst, og jobber med avhørsanalyse, kroppsspråk, tolkning av ordvalg og setningsoppbygging i forhold til skyld/uskyld.

Han underviser bl.a ved FBI Academy Behavioral Science Unit

https://www.hyattanalysis.com/

Jeg vil tro at politiet vil innhente eksperthjelp til å analysere akkurat dette intervjuet, samt politiets avhør av TH.
Citera
2020-10-31, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg ser ikke noe link til noen dom. Tingrett driver vel ikke å legger ut dommer på nett?
Uansett om han har en dom eller to, så betyr vel ikke det at han automatisk er en løgner.
Wikipiedia er ikke til å stole 100 % på, og det samme med andre sider der man anonymt kan legge inn artikler. At Rune Fardal eller Marius Reikerås skulle være psykopat tviler jeg sterkt på.
Ser ikke noen grunn til å bruke så mye mere tid på disse dikedarene dine og konkluderer med at du må være desperat etter å fjerne psykopatstempelet som jeg har satt på TH. Desperat når du prøver å så tvil om Rune Fardal uten at jeg har sagt at det er han mine kunnskaper bygger på.
Denne desperasjonen avslører hvem du er.
Jeg ba deg påpeke ting som Rune Fardal hadde sagt, som er feil, men der får du et problem ser det ut som.
Når det gjelder barnevern, så er det OT, men jeg kan si på generelt grunnlag at de gjør mye bra, og de gjør også endel som ikke burde vært gjordt. Mere om barnevernet har jeg ikke å si. Da får du ta det PM.

Det er ikke mine dikkedarer, men dine dikkedarer. Men du gjengir ikke hva jeg skrev. Hvis du ikke skjønner hva du leser, skal jeg ikke laste deg for det. Hvis du derimot bevisst juger og fordeier, er det straks verre. Jeg har ikke sagt at de er psykopater, jeg skrev "skal du finne psykopater, anbefaler jeg at du begynner jakten i disse miljøene".

Linken til dommen, som du ikke finner, er på tredje linje, under bildet. Der står det "uansett er dommen god lesing". Du skal trykke på den linken, da kommer du rett til dommen.
Jeg har ikke dratt fram Fard*l og Reiker*s, det har du greid på egen hånd, helt uten hjelp av andre.
Du må gjerne fortsette å forsvare Fard*l, en mann som juksa seg inn på psykologistudiet. Dette er omtalt i dommen, samt andre ting han ble dømt for.
Når du har lest dommen, bør du legge dette bak deg. Dette blir for dumt!

https://argumentasjon.wordpress.com/2019/03/02/grunnen-til-at-rune-fardal-ikke-har-organisert-familiekanalen/
Citera
2020-10-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Venstrehåndsarbeid,var et begrep jeg brukte om de som satte opp denne lista, ikke politiet. Jeg vil etter hvert gå gjennom alle punktene på denne lista. Enten alene, eller i et samarbeide med andre. Per nå er det ikke mulig å samarbeide, jeg kan ikke sende pm før torsdag neste uke.
Jeg brukte ti minutter på å finne andre forklaringer på veldig mange av punktene. Forklaringer som er like troverdige som de punktene på lista som viser til "mistenkelige ting" som "pekte mot TH".
Jeg kommer tilbake til dette.
Du er utrolig flink som finner på ting.
Citera
2020-10-31, 22:01
Medlem
Citat:
Nei. Ikke meg heller.

Og så har han den anonyme støttespilleren som er ute i VG i dag og forteller at ... Tom har i de senere år lagt av sin tidligere voldsomme hevngjerrighet ... .

Liksom .. Tom kunne være slem før ... men nå er han blitt bare snill ... i den senere tiden... .

Saken er full av underligheter og konstruksjoner.

Han overbeviste meg om at alle sneversynte, fordomsfulle gapestokksultne deltagere på denne tråden i hvert fall kom på litt bedre tanker.

Til tross for at etterforskerne lobber for at de skal få beholde jobben sin helt frem til sommeren (statsadvokaten MÅ gripe inn), var det i hvert fall noe som var oppfløftende i dag.

« - For å ta ut en tiltale skal de samlede bevisene være så gode at det holder til en domfellelse i retten. Vi er fortsatt midt i en etterforskning. På nåværende tidspunkt er ikke bevisene av en styrke som gjør at vi kan ta ut en tiltale, sier politiinspektør Agnes Beate Hemiø til Nettavisen.»
Citera
2020-10-31, 22:03
Medlem
Citat:
Dette var en stor overraskelse. Intervju med Tom Hagen. Hjemme i S4. På NRK.

La merke til at TH hadde sko på, mens journalisten og kameramennesket var i sokkelesten.

Som andre har nevnt, hva skal være den tenkte logiske sammenhengen mellom et bakhon diagonalt på trappen, og at AEH kunne ha fått hjerteinfarkt? Er det uvennlig klipping, eller snakker TH så usammenhengende.

Det er trist, men jeg synes heller ikke at TH virket troverdig. Jeg synes han smilte for mye. Flashet sine ekte smil til journalisten. Stadig vekk.

Kilde nrk.no i dag https://www.nrk.no/norge/xl/_-jeg-har-ikke-noe-a-tilsta-1.15223540

VG kom omsider med artikklen der Hagens anonyme støttespiller gir sin støtte. Anonymt ? Ja.
"– Hvis Lisbeth virkelig ville gå, kunne hun bare ha gjort det. Personer som har kommet på kant med Tom Hagen i nyere tid, har han i ettertid bevisst forsøkt å ha et godt forhold til, og lykkes med det, sier støttespilleren.
Og sånn var det ikke tidligere. Personer som hadde kommet på kant med Tom Hagen i tidligere tider, gjorde han ingen forsøk på å ha et godt forhold til. Nei. Det har vi hørt rykter om. At Hagen er langsint og hevngjerrig.

Kilde VG i dag
Hagen-støttespillerens oppgjør med politiet: − Fullstendig skivebom
Han er nok stolt og fornøyd med at han kommer seg unna ugjerningen og reddet pengesekken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in