2020-10-31, 18:55
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Det fanns bedömare som sa både att Trump kunde vinna, och att han skulle vinna innan 2016.
Finns det någon som uttalar sig så nu? T.o.m. Cruz, Graham, och McConnel börjar distansera sig.

Nu syftade jag på studier gällande kognitions psykologi. Vem som vinner låter jag vara osagt detta väl för där finns faktorer och variabler vi kan diskutera i oändligheter.
2020-10-31, 18:56
Medlem
Draken55s avatar
Jag tycker diskussionen nu ska handla om hur Trump kommer att agera efter förlusten,
lämnar han frivilligt ?, kommer det nåt Concession speech?

Oerhört viktiga frågor.
2020-10-31, 18:58
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jag tycker diskussionen nu ska handla om hur Trump kommer att agera efter förlusten,

Oerhört viktiga frågor.

Tror att han kommer skylla ifrån sig, sen ha en mer försonande ton - för att efter avgången köra igång med Trump TV
2020-10-31, 19:02
Medlem
Citat:

Oerhört viktiga frågor.

Här en en artikel från Politico som spekulerar just i hur Trump kan tänkas agera efter förlusten:

https://www.politico.com/news/magazine/2020/10/30/imagining-post-president-trump-433704

Eller tekniskt sett hur han kan tänkas agera när han avgått
Senast redigerad av USP89 2020-10-31 kl. 19:07.
2020-10-31, 19:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky991
Den här tråden kan användas i framtiden för att studera filterbubblor och kognitiv dissonans.

Felen i hur man viktar röster i förra valet har rättats till av opinionsinstituteten.
All statistik pekar på att Biden vinner och förmodligen med en rejäl marginal.

Det är antal röster som betyder något, inte hur entusiastiska några är på ett valmöte eller vad din favorit youtube stjärna säger.

Det blir lite som att försöka diskutera med religiösa. Oavsett vilken fakta som presenterades så tolkar Trump supporterna det utifrån sina känslor istället för verkligheten.

Jag lämnar nu den här tråden men kommer citera det här inlägget när Trump förlorar med rejäl marginal om några dagar.

Så är det, Trump har gjort bort sig för många gånger nu att även ledande republikaner kommit fram till att han kostar mer än vad han smakar.
Detta är inte 2016 återigen, testmetoderna är förbättrade och Hillary hade inte så stort försprång i mätningarna som Biden nu har.
2020-10-31, 19:12
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:

Oerhört viktiga frågor.

Glöm.

Trump landslide incoming.
2020-10-31, 19:12
Medlem
vemsfels avatar
Finns det på allvar människor som tror att Trump kommer förlora? Vakna, för att slå kungen måste det ske med en K.O., det räcker inte med att bara kunna hålla jämna steg. Om man tror att Trump skulle ha en sämre chans för att bli vald nu en andra gång jämfört med att vinna valet första gången, sett till hans mandatperiod, så har man ju inte hängt med.
2020-10-31, 19:19
Medlem
sebastian_s avatar
https://www.betsson.com/sv/odds/politik-och-naringsliv/usa/amerikanska-presidentvalet?tab=outrights

Oddsen på Biden sjunker hela tiden. Var 1.55 igår.

Ser ut som att vi går en mörk framtid till mötes.
2020-10-31, 19:20
Medlem
Idittfejss avatar
Varför är det så viktigt för er att övertyga varandra om vem som vinner?
2020-10-31, 19:25
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
https://www.betsson.com/sv/odds/politik-och-naringsliv/usa/amerikanska-presidentvalet?tab=outrights

Oddsen på Biden sjunker hela tiden. Var 1.55 igår.

Ser ut som att vi går en mörk framtid till mötes.
Bur kommer du och Sverige att drabbas om Biden vinner tror du?

Jag själv har kommit fram till att det inte har någon stor betydelse vem som blir nästa president.
2020-10-31, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Du måste ha ett riktigt tråkigt liv eftersom du uppenbart saknar humor..

Joe! en 70-åring trollar maga:iterna och ni kan inte se det med glimten i ögat.

tagga ner och ha lite kul.

Du menar snarare 80 år
2020-10-31, 19:27
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Varför är det så viktigt för er att övertyga varandra om vem som vinner?
Har man inget annat att göra så kan man ju göra det som tidsfördriv.
Det verkar ju som att det är så den här tråden funkar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in