2020-10-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Men kjære deg! Har du aldri hørt om pensjonister som har en svart inntekt ved siden av pensjonen? Jeg vet ikke om det er slik, men jeg kjenner flere som har småjobber. AEGs og disse pensjonistenes lønn er ofte små beløp. De fleste bedrifter har en liten "pott", hvor det er rom for betale svart. Det dreier seg oftr om små beløp. Jeg tror heller ikke det økonomiske var viktig for AEH. Mange pensjonister savner den sosiale delen av arbeidslivet, ikke den økonomiske.

Vi vet vel ikke om AE var pensjonist engang ???
Citera
2020-10-31, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
og det gleder deg. Uoppklart brutalt rovmord. Litt av en gjeng diise politihaterne.

Jeg kan ikke tenke meg at noen gleder seg over dette. Men for noen kan det virke som om at det er viktigere at TH blir dømt, enn at man finner de riktige gjerningspersonene.
Og er det noe dagens aviser viser, er det at det langt fra er sikkert at TH er skyldig.
Og det er ikke forutsetning å være "politihater", for å se at politiet står i stampe. Flere mediehus har i dag påpekt dette.
Citera
2020-10-31, 17:11
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har høy tillit ttil Rachlew. Når jeg viste til hans avhandling, var det for at jeg ville gjøre brukerne i denne gruppa oppmerksomme på hvilke feller man kan gå i. Og de er det mange av! Hadde brukerne hatt kjennskap til fellene, tror jeg mange hadde vært langt mindre bastante.
Min hensikt var ikke å kritisere politiet. Men det er høyst forståelig at hvis ettrforskningen står på stedet hvil, fører dette til frustrasjon, og dette vil kanskje føre til at man ikke alltid holder seg til Rachlews "manual" . Det er fort gjort å strekke strikken. Litt til. Og, enda litt til.

Hva mener du om denne lista over "mistenkelige ting"? Kan man bygge en troverdig hypotese, basert på rykter, og på hendelser, som kan ha naturlige/alternative forklaringer? Denne lista består av 38 punkter. 38 "mistenkelige ting". Hvor mange av disse må være "udiskutable", for at dette skal fremstå som en troverdig hypotese? Jeg har ikke tatt denne lista alvorlig. Det er åpenbart at det kan finnes andre forklaringer på mange av disse punktene.

Her er lista:
1. Kidnapperne ikke var ute etter penger i et halvt år
2. Kidnapperne ikke har sendt livsbevis
3. Hun ønsket skilsmisse
4. TH og familien mente forholdet var lykkelig
5. Separasjonspapirer bare hun hadde underskrevet, lå gjemt i huset
6. Hun ble kraftig skjevfordelt i ektepakten
7. Hun ble kalt et negativt kallenavn av sine nærmeste
8. TH’s fingeravtrykk manglet på konvolutten og 2 av 5 sider i trusselbrevet
9. TH’s skoavtrykk manglet i huset
10. Telefontrafikken med familien viser et underlig mønster
11. TH slettet to samtaler til AE
12. Motstrid i sms 0910
13. Kidnapping av «sivile» er svært uvanlig i Norge
14. Konedrap topper soleklart statistikken over drap på kvinner i Norge
15. Null tårer fra familien i media for å få kone/mamma hjem.
16. TH utlover dusør først etter selv å ha blitt siktet. Måneder etter at politiet ga klarsignal til dusør.
17. Kidnappere som tar seg tid til husvask midt på lyse dagen på åstedet(!!)
18. Et fryktelig merkelig trusselbrev som desperat forsøker å fordekke et opprinnelig norsk språk og hinte til gebrokken svensk.
19. GM hadde kontroll på aehs telefonbruk
20. GM visste på hvilket bord telefonen pleier å ligge.
21. TH nekter å vedkjenne egen forklaring
22. TH nekter nye avhør.
23. TH mener aeh har levd livet
24. TH villeder og skylder på båndopptaker og anklager politiet.
25. TH nekter videre undersøkelser på åstedet
26. Alibiet er uklart selv om sh mener noe annet.
27. Maskert mann på vei fra Futurum eller ishallen mot sv. Ikke ulik TH.
28. TH og familien fastholder at aeh ble kidnappet. Brukte sh og 10mnok for å blåse nytt liv i kidnappingsteorien.
29. Dusøren gjelder kun funn av AE, ikke oppklaring av saken.
30. THs eneste kjente alibi er at bilen hans ankom Futurum 09.10/09.15.
31a. SH (som selvfølgelig vet hvor viktig dette er) har aldri engang antydet at det var TH som kjørte den!
31b. Ingen i media har spurt SH om å bekrefte at TH kjørte! (Hva faen vet media som de ikke sier? Det spørsmålet hadde muligens naglet TH, til ettertanke for de som synes avisene er så slemme)
32. Kun ei datter er nevnt i trusselbrevet
33. Brev fra datter datert tidligere med kritikk av politiet, forsvar av th, løsepenger Lite om aeh aom mor.
34. THs svigersønn har av ukjente grunner forlatt familien midt oppi dette marerittet, og gått i skjul på andre siden av kloden.
35. TH bor hos datter involvert i virksomheten til egen boligen frigis. Redd for å miste denne ved skilsmisse.
36. Turbulent ekteskap der aeh opplyser venninne at th er brutal. Tidligere voldsepisode undersøkes av politiet.
37. Aeh letet etter leilighet å leie i Gjøvik.
38. TH ønsket politiet hjem til huset da han ringte 1410. Hvorfor fikk han «sjokk» da de ville møte han et annet sted, enda det sto i trusselbrevet at de holdt øye med huset?

Jeg har ikke gjort meg opp en mening om hvert enkelt punkt i denne lista.
Men jeg synes at vi på enkelte punkt etter hvert har fått tilstrekkelig info til å sannsynliggjøre.
Det gjelder bl.a. noe så sentralt som motiv:
Ektepakt, økonomiske skjevfordeling, turbulent ekteskap, skilsmisseplaner.
Sett i helhet er ikke dette lett å bortforklare. Men ser at enkelte her bagatelliserer det.
Det har jeg veldig liten forståelse for. Vi vet at kvinner har blitt værende i uutholdelige ekteskap av økonomiske grunner.
Men slik skal det ikke være i dag.
Noen har ment at hun burde kunnet løsrive seg tidligere hvis det var et turbulent ekteskap.
Men turbulente ekteskap kan også inneholde lojalitet og sterke følelser.
Noen har et elsk-hatforhold der det kan ta veldig lang tid å løsrive seg.
Ofte skjermer man barna, også når de er voksne.
Mange kvinner betror seg heller til venninner man stoler på. Slike ser jeg som sentrale vitner.
Noen menn vil nok også betro seg til venner,
men etter hva venner har fortalt var ikke TH ikke den typen.
Fasade utad gjør at andre venner og bekjentskaper ofte vet veldig lite.
Ganske vanlig å reagere med vantro over en skilsmisse hos folk vi kjenner.
Ekstrem situasjon om det gjelder en venns kriminelle handlinger.
Det vil berøre vårt menneskebilde.
Jeg vil presisere at vi vet alt for lite til å ta et endelig standpunkt i skyldspørsmålet.
Men mye peker mot TH dessverre.
Senast redigerad av brukerinne 2020-10-31 kl. 17:26.
Citera
2020-10-31, 17:22
Medlem
(31.10.2020) Juli 2020...Støttespillere og advokater begynner å bli svært utålmodige.«Hvor lang tid skal politiet bruke på å etterforske dette», spør en av dem. De er overbeviste om at et tips om Tom Hagens mobiltelefon kan føre til at enda et av politiets beviser faller:

Teledata viser at han ringte til kona klokken 10.06 og 10.07 på forsvinningsdagen - ikke lenge etter at politiet mener Anne-Elisabeth forsvant.
Men anropene var ikke å finne igjen på selve telefonen.
Hadde Tom Hagen virkelig slettet dem?
I midten av mai skriver VG om de to anropene. Et par dager senere tar en tipser kontakt:
«Den telefonen jeg ringer på nå, er en sånn gammel Nokia-telefon. Her forsvinner også anrop», sier mannen.

Tom Hagens støttespillere blir sterke i troen på at politiet kan ha gjort en tabbe. Ifølge VGs opplysninger ber forsvarer Svein Holden om at de skal etterforske om tipsene kan stemme.
Så går ukene, uten at støttespillerne hører noe fra politiet.

https://www.vg.no/spesial/2020/lorenskog-forsvinningen-to-aar/?maaned=juli2020
Er det slik at politiet ikke etterforsket dette før Svein Holden ba politiet om det?
(08.06.2020) Mener Tom Hagen kan ha slettet anrop.
De to første anropene fra hans telefon var klokken 10.06 og 10.07.
Dette har vært et viktig argument for politiet i mistanken mot Tom Hagen, som er siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone. Sentrale personer i etterforskningen skal også ha ment at politiadvokat Mathias Hager burde bruke disse opplysningene i retten da de ville varetektsfengsle Tom Hagen.

Nettavisen får også opplyst at politiet foretar konkrete undersøkelser av årsaken til at de to anropene er borte fra telefonen. En sentralt plassert kilde opplyser at det undersøkes om «det kan ha andre naturlige forklaringer».
Fortsatt venter politiet på bekreftelser på disse undersøkelsene
.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/3423979326.html
Har det blitt publisert noe om hva som var resultatet av disse undersøkelsene?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-31 kl. 17:32.
Citera
2020-10-31, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Man skulle tro dette var NM i bortforklaringer, og nå er det altså eks-svogeren som er mistenkt som GM

Ja, undrer på hva det neste blir. Nå har sønnen blitt beskyld for drap, elektriker Skansen, og nå er det altså svogerens tur. Men han kan nok ta beskyldningene med stor ro. Ingen tror på noe slikt tull og tøys.
Citera
2020-10-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
1: Jeg har aldri trodd/sagt at det var planlagt. Men det kan ha gnaget i bakhodet, og blitt trigget av alkohol.
2: Jasså gitt.. Er det fordi du sier det er slik, eller har du belegg for det du hevder? Link?

Jeg gidder ikke bla fram dette igjen. Jeg har skrevet utførlig om det tidligere:

I virkeligheten er det stort sett bare idioter og dypt religiøse fanatikere som begår planlagte drap fordi de har tapt sin ære.

Jeg har henvist til en rekke forskningsartikler om dette tidligere.
Citera
2020-10-31, 17:36
Medlem
Citat:
og det gleder deg. Uoppklart brutalt rovmord. Litt av en gjeng diise politihaterne.

Jeg er ingen politihater, men jeg er svært overrasket over hvor stor troen på politiet er på dette forumet.

Jeg tenker det er skjedd fordi politiet har spilt på lag med folketro, fordommer og gapestokkmentalitet alt for lenge.

Siden jeg først har ordet: Dagens VG artikkel er det sleipeste den gjengen har begått på lenge. Nå oppfører de seg plutselig som om de er på lag med oss som hele tiden har sagt at politiet har tunnelsyn.

VG jukser!!!!!
Senast redigerad av Sandemose 2020-10-31 kl. 17:40.
Citera
2020-10-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hvem som er mest sint av oss kan vel diskuteres. Det så vi jo når du prøvde deg ut med å bruke Wikipedia for å vise at Rune Fardal er en man ikke burde lytte til. Du skreiv at det sto at han var dømt for det ene og det andre og at man ikke burde lytte til han. Kort etter viste jeg til at både Stoltenberg og Jagland hadde blitt hengt ut som pedofile i nettopp Wikipedia. Hvem som helst kan opprette en profil der og skrive hva en vil, f.eks. at Kurasittmannen nå heter Arnfinn Nesset. Rett etter dette eksploderte du og hengte meg ut som psykopat i forumet, noe jeg ikke gadd å rapportere engang.

Havhest, som forøvrig ikke visste at en psykopat er en narsissist, sa at hun hadde sykdom som følge av å ha blitt utsatt for en narsissist. Jeg påpekte at psykisk sykdom kan utvikle seg til fysisk sykdom.
Så sånnsett har det ingenting å si om hun hadde nevrose eller nevropati.
Folk som blir utsatt for psykopater får som oftest først depresjon som utvikler seg til posttraumatisk stressyndrom osv. Det er jo ikke slik at om man blir utsatt for en psykopat i flere år, så plutselig en dag våkner man opp og har vondt i kneet eller stortåa, det skjønner du også. Det starter psykisk. Poenget var ikke om hun hadde nevroser eller nevropati slik dere har hengt dere opp i, men at hvordan hun kan forsvare TH, når hun vet hva AE har vært gjennom. Men jeg fikk nå et svar fra en annen da. Stockholmsyndromet. Det som gjør at damer kan forelske seg i menn som Psykopatiske tyranner som Ubåt-Madsen, Breivik og TH.

Og nå er du så lite smart at du nok en gang trekker frem nevropati. Dette kan ikke utløses av psykisk stress. Dette med nevropati ble tilbakevist av flere brukere. Du måtte innrømme at du tok feil. Og nå er du i gang igjen.

Det er greit at du ønsker å diskreditere Wikipedia, men det tok meg under 2 minutter å dokumentere at Ru*ne Far*dal er straffedømt. Det er mulig at han har flere dommer, men det holder egentlig med den ene dommen. Fyren er en sjarlatan. Det er tragisk at mennesker som er i konflikt med barnevernet, tyr till denne svindleren . Det er forståelig at folk er fortvilte, men Fa*rdal er ikke rette mannen til å hjelpe folk i en allerede sårbar posisjon. Jeg vil ikke legge ut dommen her, men hvis du trykker på linken, dokumenterer det alt jeg har skrevet om.
"I 2013 søkte F*rdal opptak til årsstudium i psykologi ved Universitet i Bergen. Sammen med søknaden vedla han vitnemål fra Ski videregående skole i 1980. På vitnemålet er karakterene i alle fag skrevet både med tall og bokstaver, og alle karakterene er skrevet for hånd. For flere av karakterene er det forskjell mellom tallkarakteren og de skrevne karakterene. Universitetet oppdaget dette ved behandlingen av søknaden, og kontaktet Ski videregående skole for å få bekreftet karakterene. Det ble avdekket at F*rdal hadde endret åtte av karakterene som var skrevet med tall, mens han ikke hadde endret det som var skrevet med bokstaver. Dette er bekreftet i retten ved dokumentert vitnemål. Det er på det rene at F*rdal ikke ville kommet inn på studiet med sine egentlige karakterer".

https://argumentasjon.wordpress.com/2019/03/02/grunnen-til-at-rune-fardal-ikke-har-organisert-familiekanalen/
Citera
2020-10-31, 17:43
Medlem
Citat:

Hvorfor skulle det glede meg? Personlig så er jeg jo høyst bekymret over at politiet tilsynelatende dummer seg fullstendig ut, fremfor at de oppklarer saken.
Citera
2020-10-31, 17:44
Medlem
Citat:
Eks-svogerens lydinnspilling ble lagt ut først ETTER at TH ble arrestert, etter avtale.

Hvordan vet du det?
Jeg kan ikke huske å ha lest/hørt det, men ikke alt jeg har fått med meg.

At eks-svogeren har noe er dette å gjøre er vel ikke noe verre teori eller påstand enn det meste annet i denne tråden.
Citera
2020-10-31, 17:44
Medlem
Citat:
Eks-svogerens lydinnspilling ble lagt ut først ETTER at TH ble arrestert, etter avtale.
Den ble publisert 5 mai, en uke etter arrestasjonen. Men 3 dager etterpå blir TH løslatt. Det var en strek i regninga.
Alle trodde jo at TH skulle bli sittende i spjeldet i 4 og 4 uker helt til han ble dømt, men slik ble det ikke.
Så eks-svogeren har nok fryktet represalier fra TH.

Når det gjelder din påstand om at eks-svogeren kan stå bak drapet på AE, så høres det akkurat like dumt ut som at elektriker Skansen skal ha drept henne for å kunne spe på lønna si.

Hvordan kan eks-svogeren vite at TH blir dømt?
Resonnementet henger ikke på greip.
Citera
2020-10-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, hvorfor skal ikke en trebarnsmor og mormor degraderes til en ansatt på luselønn i hennes manns milliardkonsern, uten å få en liten smule av kaka? Si det, si det du. Kanskje fordi det finnes begreper som anstendighet, respekt og rettferdighet?

At noen jobber for noen utelukker jo ikke akkurat anstendighet, respekt og rettferdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in