2020-10-31, 15:39
Medlem
Legokatts avatar
Klipp fra VG artikkel i dag.

-"Uvitende om dramaet i kulissene forteller Tom Hagen folk rundt seg at han bruker all tid på å finne kona, blant annet ved å skrive brev til politiet"

-"De endelige resultatene skal vise at sporene på skjorta ikke har noen verdi likevel"

"Er det blod i bagasjerommet?
"Og merkene i bagasjerommet i bilen var ikke blod likevel"

"håndskrevne kort fra Anne-Elisabeth. Til ektemannens 67-årsdag i 2017 skriver hun at hun elsker ham, og at «livet hadde vært tungt og stusselig uten» ham."

Jeg må vel være ærlig å si at jeg skulle ønske at du litt oftere kunne si du satte pris på meg, står det.

– Veldig glad i deg"

"Samtidig gir den mediesky milliardæren uttrykk for at han er misfornøyd med medienes dekning. Særlig trekker han frem VG"

"731 dager. Ingen svar"

Kan man se konturene av en konflikt mellom TH og VG her?
Citera
2020-10-31, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Takk for et viktig innlegg!
Jeg har undervist i psykologi, deriblant vitnepsykologi der Rachlews funn står sentralt.
Dette bygger på kognitiv psykologi som omhandler hvordan mennesker behandler info.
Dvs persepsjon, tolkning, hvordan vi skaper sammenhenger, samt hva som huskes og glemmes.
Vi er alle utsatt for bias gjennom denne prosessen. Men politiet har blitt oppmerksomme på dette,
og jobbet mye for å unngå det. De vet at om de gjør feil så vil det få alvorlige konsekvenser.
Rachlews arbeid bør ikke misbrukes til å så tvil om politiarbeid generelt,
eller til å nedvurdere deres arbeid i en konkret sak der vi har mangelfull kunnskap.
Vi som skriver her bør nok heller ha mer oppmerksomhet omkring vår egen bias.
Minner også om at man i retten oppfordres til å se saker i helhet,
og at man ikke skal legge vekt på ren teoretisk tvil, men at tvilen skal være reell.
Det er enkelt å plukke fra hverandre ett og ett bevis gjennom rent teoretiske øvelser,
men det bør ha rot i virkeligheten. Og det er helhetsbildet som teller.

Jeg har høy tillit ttil Rachlew. Når jeg viste til hans avhandling, var det for at jeg ville gjøre brukerne i denne gruppa oppmerksomme på hvilke feller man kan gå i. Og de er det mange av! Hadde brukerne hatt kjennskap til fellene, tror jeg mange hadde vært langt mindre bastante.
Min hensikt var ikke å kritisere politiet. Men det er høyst forståelig at hvis ettrforskningen står på stedet hvil, fører dette til frustrasjon, og dette vil kanskje føre til at man ikke alltid holder seg til Rachlews "manual" . Det er fort gjort å strekke strikken. Litt til. Og, enda litt til.

Hva mener du om denne lista over "mistenkelige ting"? Kan man bygge en troverdig hypotese, basert på rykter, og på hendelser, som kan ha naturlige/alternative forklaringer? Denne lista består av 38 punkter. 38 "mistenkelige ting". Hvor mange av disse må være "udiskutable", for at dette skal fremstå som en troverdig hypotese? Jeg har ikke tatt denne lista alvorlig. Det er åpenbart at det kan finnes andre forklaringer på mange av disse punktene.

Her er lista:
1. Kidnapperne ikke var ute etter penger i et halvt år
2. Kidnapperne ikke har sendt livsbevis
3. Hun ønsket skilsmisse
4. TH og familien mente forholdet var lykkelig
5. Separasjonspapirer bare hun hadde underskrevet, lå gjemt i huset
6. Hun ble kraftig skjevfordelt i ektepakten
7. Hun ble kalt et negativt kallenavn av sine nærmeste
8. TH’s fingeravtrykk manglet på konvolutten og 2 av 5 sider i trusselbrevet
9. TH’s skoavtrykk manglet i huset
10. Telefontrafikken med familien viser et underlig mønster
11. TH slettet to samtaler til AE
12. Motstrid i sms 0910
13. Kidnapping av «sivile» er svært uvanlig i Norge
14. Konedrap topper soleklart statistikken over drap på kvinner i Norge
15. Null tårer fra familien i media for å få kone/mamma hjem.
16. TH utlover dusør først etter selv å ha blitt siktet. Måneder etter at politiet ga klarsignal til dusør.
17. Kidnappere som tar seg tid til husvask midt på lyse dagen på åstedet(!!)
18. Et fryktelig merkelig trusselbrev som desperat forsøker å fordekke et opprinnelig norsk språk og hinte til gebrokken svensk.
19. GM hadde kontroll på aehs telefonbruk
20. GM visste på hvilket bord telefonen pleier å ligge.
21. TH nekter å vedkjenne egen forklaring
22. TH nekter nye avhør.
23. TH mener aeh har levd livet
24. TH villeder og skylder på båndopptaker og anklager politiet.
25. TH nekter videre undersøkelser på åstedet
26. Alibiet er uklart selv om sh mener noe annet.
27. Maskert mann på vei fra Futurum eller ishallen mot sv. Ikke ulik TH.
28. TH og familien fastholder at aeh ble kidnappet. Brukte sh og 10mnok for å blåse nytt liv i kidnappingsteorien.
29. Dusøren gjelder kun funn av AE, ikke oppklaring av saken.
30. THs eneste kjente alibi er at bilen hans ankom Futurum 09.10/09.15.
31a. SH (som selvfølgelig vet hvor viktig dette er) har aldri engang antydet at det var TH som kjørte den!
31b. Ingen i media har spurt SH om å bekrefte at TH kjørte! (Hva faen vet media som de ikke sier? Det spørsmålet hadde muligens naglet TH, til ettertanke for de som synes avisene er så slemme)
32. Kun ei datter er nevnt i trusselbrevet
33. Brev fra datter datert tidligere med kritikk av politiet, forsvar av th, løsepenger Lite om aeh aom mor.
34. THs svigersønn har av ukjente grunner forlatt familien midt oppi dette marerittet, og gått i skjul på andre siden av kloden.
35. TH bor hos datter involvert i virksomheten til egen boligen frigis. Redd for å miste denne ved skilsmisse.
36. Turbulent ekteskap der aeh opplyser venninne at th er brutal. Tidligere voldsepisode undersøkes av politiet.
37. Aeh letet etter leilighet å leie i Gjøvik.
38. TH ønsket politiet hjem til huset da han ringte 1410. Hvorfor fikk han «sjokk» da de ville møte han et annet sted, enda det sto i trusselbrevet at de holdt øye med huset?
Citera
2020-10-31, 16:10
Medlem
Legokatts avatar
I 2017 skrev AEH "At hun elsker TH, men at hun kunne håpet at han kunne sette mere pris på henne"

I tiden rett før forsvinningen:
-nettsøk om skilsmisse
-SMS til venninne om ekteskapsproblemer
-innmelding i Facebook-guppe - boliger på Gjøvik
-oppussing av bolig = alarmsystem fortsatt deaktivert
-anskaffet valp

= Gone Girl -oppskrift

Forsvinningsdagen:
-avtalte med TH å ringe hjem etter ca 1 time
-ringte / sendte SMS til sine barn - hytteturen var avlyst - TH forklarte av hytteturen ikke var avlyst = TH ble mistenkeliggjort.
- etter ca 1 time ble telefonen til AEH lagt på feil side av bordet = tyder på en GM som la den der mens AEH satt i bil / ikke var til stede

Sett gjennom hypotese:
GM manipulerte AEH med på dette plottet. GM la trusselbrev i gangen uten at AEH viste om det
Citera
2020-10-31, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvorfor skulle det være problematisk at hun jobber for ektemannen?
Ja, hvorfor skal ikke en trebarnsmor og mormor degraderes til en ansatt på luselønn i hennes manns milliardkonsern, uten å få en liten smule av kaka? Si det, si det du. Kanskje fordi det finnes begreper som anstendighet, respekt og rettferdighet?
Citera
2020-10-31, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg zoomet inn på håndleddet der, og det var første fang jeg kunne se hevelse. Jeg har sett etter det før, men ikke sett noe.

Jeg slo meg da til ro med at jeg nok ikke har like godt trent øye som alke andre. Har tidligere tenkt at jeg ikke ser så godt verken når det gjelder dette, futurum menn, hettemenn etc.

Men i alle fall, i den artikkelen så jeg hevelsen.

Om den skyldes vold fra TH vet jeg derimot ikke, og det er heller ingen automatikk i det.

Hun har nå fått et voldsomt slag der da ihvertfall. Fettkul, leddgikt eller myggstikk er det ikke. Kulen dukker heller ikke opp på andre bilder.
Det er litt ovenfor selve leddet, ikke selve håndleddet, men 10 cm lengre opp. Så dermed er Hellsculls bortforklaring om leddgikt uten tyngde.
Citera
2020-10-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hun har nå fått et voldsomt slag der da ihvertfall. Fettkul, leddgikt eller myggstikk er det ikke. Kulen dukker heller ikke opp på andre bilder.
Det er litt ovenfor selve leddet, ikke selve håndleddet, men 10 cm lengre opp. Så dermed er Hellsculls bortforklaring om leddgikt uten tyngde.

Man skulle tro dette var NM i bortforklaringer, og nå er det altså eks-svogeren som er mistenkt som GM
Citera
2020-10-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
«Esther blir også fortalt at Anne-Elisabeth hadde begynt å jobbe for ektemannen igjen noen måneder tidligere. Som alltid snakker hun om barn og barnebarn.»
FOR ektemannen.
https://www.vg.no/spesial/2020/lorenskog-forsvinningen-to-aar/?maaned=januar2020&utm_source=vgfront&utm_content= row-6

Jeg har kun lest VGs dekning avsaken. Nettutgaven og VG+, ikke papirutgaven. Det som slår meg, er VG har en veldig god, og ikke minst objktiv dekning. På videoen uttrtykker Mill* og Li*r h*rst, at de tviler på at politiet har veldig mye å slå i bordet med, men må selvsagt legge til at det kan dukke opp nye ting. VG viser til indisier, men påpeker at flere av disse er svake. Så svake at de ble avvist av retten, eller at politiet har vurdert disse så svake, at de ke kan legge det frem for retten.
For de som har bastante meninger om skyldspørsmålet, må dette ha vært nedslående lesning. Noen spådde at politiet og media kanskje ville komme med nyheter. Det som er nytt, er AEHs kjærlighetserklæring til ektefellen, Og at en venn av TH, nærmest utelukker at TH kan være skyldig. Det siste har jeg ikke lest, er det publisert kun i papirutgaven?
Citera
2020-10-31, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
1) Det er jo ikke noe nytt at du tilpasser dine innlegg etterhvert som du blir konfrontert eller ser at du har tatt feil.
2) Hvis man ser på dine innlegg så ser man at så og si alle dine innlegger redigert.
1) Det du påstår stemmer ikke.
2) Jeg redigerer ofte mine innlegg ja, og årsaken er at jeg har tilføyelser eller at jeg vil rette skrivefeil el.l.
Citera
2020-10-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Eks-svogeren påstår at han tror TH er skyldig i drap, og eks-svogeren har gått ut i media med påstanden, så det er tydelig at han ikke føler seg truet av TH. Det virker tvert imot som om eks-svogeren tror at TH "ikke kan gjøre en flue fortred".
Nei, det lukter noe mistenkelig av denne eks-svogeren.

Og nå er en Kornblomst ute med pekefingeren!
Hen holder krampaktig fast på egen hypotese. Det kan nesten se ut som om hen er krenket på eks-svogerens vegne.
Dette er oppsiktsvekkende, ikke minst med tanke på hvor mange spekulasjone h*en selv har delt. Ikke lenge siden det ble konspirert om en ukjent X, noe i retning av en ukjent (russisk) venninne. Hun er bekymret for at eks-svogerens identitet kan bli kjent. Han kan jo være uskyldig! Ja han kan være uskyldig. I likhet med alle de andre i tråden som forlengst er identifisert. Og som kan være uskyldige.

"Til dere som nå åpenlyst peker på eks-svoger som mulig mistenkt

"Vanligvis er folk på jobb på en onsdag morgen. De fleste har bil, mobiltelefon, passerer bomstasjoner. På jobb finnes ofte kolleger. Folk gjør helt vanlige ting som å handle noe med bankkort, fylle bensin, kjøpe aviser, whatever.

Kan det tenkes at eks-svoger har 100% alibi? Er ikke det mest sannsynlig?

Her er en tydelig agenda. Rene konspirasjonsteorier. Basert på null fakta. Grove og grunnløse beskyldninger mot en person som er identifiserbar for mange.

Det er trist å se på TT i disse dager. Det er som om panikken griper om seg. Det pekes hit og dit. Bare ikke mot Tom Hagen."
Citera
2020-10-31, 16:50
Medlem
GG99Slayers avatar
Holden fikk spørsmål hvorfor ikke TT har hyret egne folk som kan ettergå en etterforsking.

Holden svarte,: Nei vi har da tiltro til at politiet vil gjøre en god jobb. *
På kanten til komiskt, TT vet så jævelig godt at om det kommer priv etterforskere inn her kommer de raskt til å konkludere med det samme som politiet å da er det game over..
Citera
2020-10-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.vg.no/spesial/2020/lorenskog-forsvinningen-to-aar/?maaned=januar2020&utm_source=vgfront&utm_content= row-1

Vanskelig å lese dette uten å konkludere at Politiet har kjørt seg fullstendig fast
og det gleder deg. Uoppklart brutalt rovmord. Litt av en gjeng diise politihaterne.
Citera
2020-10-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hun jobber for ektemannen, men er kontraktfestet til ikke å få en krone av avkastning av hans milliardbedrift. Inntektene hennes viser at hun får luselønn. Jeg skjønner at du synes det er fullstendig ok og helt normalt. 🤮

Men kjære deg! Har du aldri hørt om pensjonister som har en svart inntekt ved siden av pensjonen? Jeg vet ikke om det er slik, men jeg kjenner flere som har småjobber. AEGs og disse pensjonistenes lønn er ofte små beløp. De fleste bedrifter har en liten "pott", hvor det er rom for betale svart. Det dreier seg ofte om små beløp. Jeg tror heller ikke det økonomiske var viktig for AEH. Mange pensjonister savner den sosiale delen av arbeidslivet, ikke den økonomiske.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-31 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in