Tillbaka på gården och en hjort skjuten i morse
Solceller på taket och bara nåt elfix kvar så ska det fungera, leverantör ljuger givetvis men enligt deras beräkningar ska jag klara den drift jag behöver, kyl, lyse mm i 1 månad på batteri utan tillförsel av ny el från solen. Tja de har väl beräknat utan/effekt osv men jag tror detta kommer bli som jag vill ha det.
Corona på g igen!
Har fört ganska långtgående diskussioner med vd om att jag kan arbeta på distans, mitt kontor kan användas av andra, kostnader hit och dit. Tror jag börjar få över han till min idé. Tanken från mig är kunna jobba där jag är och endast in då det behövs osv.
Min egna plan är dock annorlunda. Den är sluta på fysiskt på arbetet, flytta till gården permanent, få med frun och sälja villan i fina stan så man får loss pengar bundna i den. Sen bara försöka glida så långt de går innan jag säger upp mig. Ekonomi har jag redan idag för bara slut arbeta men i min plan så skulle jag fortsätta några år till, men då fanns inte tanken på sälja hus och flytta. Nu tänker jag annorlunda.
Vi får se vart det hamnar, ja och varför är jag inte på jobbet idag kanske någon undrar? Tja Corona härjar igen, jobba hemma om ni kan...klart jag kan!