Citat:
Nej det var så här. . Gipset skavde. Jag hade ont - fick en tid för omläggning. Mycket ont i en stortå. Behövde läkare. Fick alltså svaret det finns inga läkare på fredagar. Jag svarade förvånat: Men det är ju ett sjukhus. Dom blev sura på mig och snäste av - jag stod på mig, och till slut sa dom det finns EN läkare som har hand om massa avdelningar som dom kan ringa till - i nödfall. Då sa jag att jag ville det. Efter en kvart kom faktiskt denne - och tittade på min tå och kunde även konstatera vad det var för fel. Sen blev jag omlagd. Och på vägen ut konstaterade jag att entrehallen var tom. Alla andra vardagar är det fullt med folk. En kassa var öppen, men inga patienter. (kanske bra med lite verklighet)
Måste vara stora skillnader i verklighet på väst och östkust, själv besökte jag Vrinnevisjukhuset i Norrköping igår, hade en sedan tidigare bokad tid på allergimottagningen och träffade där en läkare för att prata om min förestående allergivaccination. På Vrinnevi, men samma gäller även på det största sjukhuset i Östergötland (Linköping) men även det mindre i Motala så finns det inga kassor alls dit man går som icke inbokad patient, förutom akuten. Det närmaste man kan komma en kassa är sjukhusens receptioner/informationsdiskar dit man som patient kan gå för att betala det redan inbokade besöket, fråga om vägen eller liknande, annars får man vänligen pallra sig därifrån eller som sagt besöka akuten alternativt kontakta sin vårdcentral. Besökte NÄL i våras, men där hade de inga kassor, men flera läkare, var där på en fredag, kanske skulle Södra Älvsborg kolla verkligheten där lite, alternativt kolla in sjukhusen på östkusten. Just saying...