2020-10-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva mener du med det?
Det hadde etterforskerne i politiet klart å finna ut... men ikkje flinke du?
Citera
2020-10-31, 11:31
Medlem
Citat:
Jeg er enig i at det er spesielt at eks-svogeren gikk ut i media. Jeg vet ikke hvorfor han har sagt ting som ikke stemmer overens med det som de nærmeste har sagt.
I den krimpodden som heter "Jeg måtte gå til politiet (2)", sa eks-svogeren dette:"Ut i fra det jeg visste om deres forhold og det jeg hadde opplevd selv fra TH i perioder, så konkluderte jeg med at dette var et konedrap".

Da jeg lytta til podcasten, fikk jeg inntrykk av at eks-svogeren var veldig krenket og hevngjerrig, nærmest hatsk. En mann med selvtillit, en mann med evne til å lede andre. Og jeg klandrer ham selvsagt ikke for at han meldte seg for politiet. Men når han går ut i en podcast, virker det som han har et sterkt behov for å ramme TH.

Og det er merkelig at han fortsatt er helt anonym i denne tråden. Masse navn er droppa, navn på THs søsken, ansatt og tidligere ansatt i THs bedrifter, og mange andre.
Det kunne vært interessant å vite noe om hans bakgrunn. Alder, yrke, sivil status etc.
Hvor bor han? I gangavstand fra S4?
Hvis han er en selvstendig næringsdrivende med for eksempel en eller flere konkurser bak seg, kan det jo være interessant.

Det har blitt nevnt flere ganger at AEH var utro med en av THs brødre. Kanskje det ikke var en av brødrene, men eks-svogeren? Det snakkes om at TH kan ha hatt et forhold til en annen kvinne. Det kan selvsagt være noe i det, men kan vi utelukke at AEH og eks- svogeren hadde et forhold. Dette kan ha vært av og på over flere år, helt til hun forsvant.
Vi vet mye om telefonsamtalene dagen AEH forsvant, men ingenting om samtalene dagen og ukene før hun forsvant.

Ro*hde nevne at det kan være noe vi har oversett, og som et eksempel trakk jeg inn mannen til prestedatteren. Eks-svogeren kan være annen kandidat. Nettopp derfor er det viktig å få vite noe mer om denne fyren.
Citera
2020-10-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Der det står om flekker, potensielt blod, i bil?
Hva var konklusjonen der?
Aldri hørt noe om dette og artikkelen ga ikke noe svar heller.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQpy03/foer-hagen-paagripelsen-ba-om-blodsjekk-etter-funn-i-bil
Citera
2020-10-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OT-och-trams
Til dem som trekker fram Rachlew: Mitt inntrykk, som jeg har gjennom kontaktene mine, er at hans arbeid er kjent og respektert i politiet. Og tekstene hans står på pensum i flere studieplaner ved Politihøgskolen, blant annet i videreutdanningen i avhørsteknikk: https://www.politihogskolen.no/globalassets/etter-og-videreutdanning/etterforskning-og-kriminalteknikk/etterforskning-vef/studieplan-etterforskning-politihogskolen.pdf.

Det betyr ikke at politiet aldri gjør feil, for det gjør de selvsagt. Men de har stadig bedre verktøy og systematikk for å oppdage motvirke de menneskelige feilene som ellers kan oppstå i kunnskapsarbeid av deres type.

Politiet gjør selvsagt feil, og barnevernet gjør feil, det er ikke til å unngå. Men konsekvensene kan bli fatale for de som rammes.
I forhold til fx et avisbud som legger en avis i feil postkasse.
Citera
2020-10-31, 11:54
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Da jeg lytta til podcasten, fikk jeg inntrykk av at eks-svogeren var veldig krenket og hevngjerrig, nærmest hatsk. En mann med selvtillit, en mann med evne til å lede andre. Og jeg klandrer ham selvsagt ikke for at han meldte seg for politiet. Men når han går ut i en podcast, virker det som han har et sterkt behov for å ramme TH.

Og det er merkelig at han fortsatt er helt anonym i denne tråden. Masse navn er droppa, navn på THs søsken, ansatt og tidligere ansatt i THs bedrifter, og mange andre.
Det kunne vært interessant å vite noe om hans bakgrunn. Alder, yrke, sivil status etc.
Hvis han er en selvstendig næringsdrivende med for eksempel en eller flere konkurser bak seg, kan det jo være interessant.

Det har blitt nevnt flere ganger at AEH var utro med en av THs brødre. Kanskje det ikke var en av brødrene, men eks-svogeren? Det snakkes om at TH kan ha hatt et forhold til en annen kvinne. Det kan selvsagt være noe i det, men kan vi utelukke at AEH og eks- svogeren hadde et forhold. Dette kan ha vært av og på over flere år, helt til hun forsvant.
Vi vet mye om telefonsamtalene dagen AEH forsvant, men ingenting om samtalene dagen og ukene før hun forsvant.

Ro*hde nevne at det kan være noe vi har oversett, og som et eksempel trakk jeg inn mannen til prestedatteren. Eks-svogeren kan være annen kandidat. Nettopp derfor er det viktig å få vite noe mer om denne fyren.

Jeg synes man skal være forsiktig med å mistenkeliggjøre folk når det kun er basert på spekulasjoner.
Oppfordring til namedropping av vitner er heller ikke bra.
Citera
2020-10-31, 11:58
Bannlyst
Citat:
LØGNER! Jeg redigerte innlegget kl. 08.58, og du siterte det innlegget kl 09.09.

Når du siterer et innlegg, hvorfor skriver du ikke et svar som er relevant for saken og det som jeg spurte om, som bl.a. dette?! :

Jeg spurte deg: "Du kan kanskje fortelle om hvorfor sporene på skjorta ikke var et spor allikevel?"

Hvis han har trykket på redigeringsknappen litt tidligere, la oss si 08.57, så er det jo teksten du hadde skrevet på det tidspunktet som blir postet i hans sitat. Det er jo ikke noe nytt at du tilpasser dine innlegg etterhvert som du blir konfrontert eller ser at du har tatt feil. Hvis man ser på dine innlegg så ser man at så og si alle dine innlegger redigert.
Citera
2020-10-31, 12:00
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Jeg synes man skal være forsiktig med å mistenkeliggjøre folk når det kun er basert på spekulasjoner.
Oppfordring til namedropping av vitner er heller ikke bra.
Riktig, vi vet at det forekommer alvorlige trusler i samband med denne saken og siktelsen, så all grunn til å trå forsiktig. Folk er redde, med god grunn.
Citera
2020-10-31, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
www.dagbladet.no/nyheter/barna---noen-sitter-pa-svarene/72892458/

I denne artikkelen er det bildet i helfigur.

Ja, men som jeg sa til z-z-z, det bildet er mye mindre.
Citera
2020-10-31, 12:04
Bannlyst
Citat:
Vet du hvilket år han skrev dette?

Jeg tenker at hvis han hadde vært skyldig så hadde det vært logisk om han tilintetgjorde slike notater. Så det at disse notatene ikke var tilintetgjort er nok et tegn på at TH er uskyldig.

2018. Ja, det er greit med etterpåklokskap. Skulle ha gjordt sånn og sånn.
Dessuten er han tatt i løgn i avhørang skilsmisse, så kanskje han ikke visste om dette oghadde glemt det av. Kanskje dette kommer fra de forsvunnede bøkene. De som han hadde gjemt unna.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-31 kl. 12:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg brukte også uttrykket indisierekke langt som et vondt år forleden, og det er akkurat det det er. Ser at mistanken nå er rettet mot eks svogeren av enkelte. Hans bevegelser den dagen må være sjekket ut for lenge siden. Å gi alarmerende informasjon til politiet er ikke ensbetydende med at man har en agenda eller selv er GM, det kan være noe så enkelt som at man faktisk har alarmerende informasjon. Det kan være en bitter pille å svelge for noen.

Apropos indisierekke: Hva finner du av viktige indisier i denne artikkelen?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OQpy03/foer-hagen-paagripelsen-ba-om-blodsjekk-etter-funn-i-bil
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

Så din teori er at eks svoger drepte den dama han egentlig var glad i, for å hevne seg på TH ? Eller hadde et økonomisk motiv?
Jeg har verken inntrykk av eks svoger er hevngjerrig, hatsk eller krenket. Han er veldig saklig, uten å si for mye offentlig. Til politiet har han gitt alle opplysninger, all ære til ham for det. Bare så tragisk at flere ikke varslet om ugreie hendelser mens hun levde.
Citera
2020-10-31, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Å gjennomgå et massivt videomateriale med 6.000 timer opptak og sette det i system, er enormt tidkrevende og krever mye arbeid for etterforskningen. Hettemannen ble aktuell senere, ettersom stadig flere videoopptak ble analysert og satt i sammenheng. Dette er hverken tragisk eller uforståelig, slik TT prøver å fremstille det som, men et imponerende stort arbeid som etterforskningen må jobbe seg igjennom.

Du har en foraktelig og nedlatende tone overfor de du kaller TT.
Hvilket team tilhører du?
Team VG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in