2020-10-31, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for et veldig godt og informativt svar! :-) Du har gode poeng og jeg er enig med deg.

Bare for å sette det i perspektiv, Politiet har altså siden før de gikk ut med bevisene til media for å etterlyse mannen, hatt forhåpninger om at dette var Tom Hagen, vi snakker altså om en periode på minimum 5 mnd.
Citera
2020-10-31, 10:33
Medlem
Forsvarer Svein Holden forteller at han har mottatt mange tips, og at alle er oversendt til politiet. Et par-tre av dem vil jeg betegne som svært interessante, sier han. Han ønsker ikke å gå inn på hva tipsene handler om.
(31.10.2020) – I hvilken grad har dere diskutert om det er aktuelt å gjøre egne etterforskningsskritt?
– Det er et tema som vi har diskutert. Samtidig har vi tiltro til og håp om at politiet vil finne ut dette på egen hånd. Det er den mest effektive måten å etterforske en straffesak. Politiet har helt andre midler til rådighet enn hva privatpersoner har, sier Holden.
– Hvilke aspekter ved saken ville det vært mest åpenbart å se nærmere på?
– Vi har en utfordring med at klienten ikke har innsyn i sakens dokumenter. Dermed er vi avskåret fra å diskutere sakens beviser og å vurdere ulike synspunkter med han. For alle praktiske formål umuliggjør det et initiativ fra vår side.

Politiet mener fortsatt at Tom Hagen har drept eller medvirket til å drepe kona si. Likevel har politiet ikke skrinlagt teorien om at det kan være en kidnapping, slik de først mente.
– Ser dere etter andre potensielle gjerningspersoner?
– Det kan jeg ikke uttale meg om, sier Hemiø
.

https://www.tv2.no/a/11746177/
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-31 kl. 10:40.
Citera
2020-10-31, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Bare for å sette det i perspektiv, Politiet har altså siden før de gikk ut med bevisene til media for å etterlyse mannen, hatt forhåpninger om at dette var Tom Hagen, vi snakker altså om en periode på minimum 5 mnd.
Jeg forstår. Og det er tragisk (og uforståelig for meg) at politiet ikke etterlyste hettemannen for lenge siden ettersom de mistenkte at vedkommende var involvert og ettersom de håpet på at det var TH.
Citera
2020-10-31, 10:53
Medlem
Jeg brukte også uttrykket indisierekke langt som et vondt år forleden, og det er akkurat det det er. Ser at mistanken nå er rettet mot eks svogeren av enkelte. Hans bevegelser den dagen må være sjekket ut for lenge siden. Å gi alarmerende informasjon til politiet er ikke ensbetydende med at man har en agenda eller selv er GM, det kan være noe så enkelt som at man faktisk har alarmerende informasjon. Det kan være en bitter pille å svelge for noen.
Citera
2020-10-31, 10:54
Medlem
Citat:
Jeg forstår. Og det er tragisk (og uforståelig for meg) at politiet ikke etterlyste hettemannen for lenge siden ettersom de mistenkte at vedkommende var involvert og ettersom de håpet på at det var TH.
Th har rekruttert internt, om vi skal tro ryktene her. Vi snakker kryptomannen som kjenner hans sønn, TEH.

Vi snakker om VE, som er hans nevø. Som formodentlig er personen siktet for trusler mot eks-svoger.

Rohde på Åsted Norge hinter om til en til slik kjent, men ukjent relasjon.

Mitt poeng, som jeg vet du er uenig i: Politiet har gjennom å nøste opp telefoner og datamaskiner, en viss kontroll på drapsmennene. Ikke hva de har sagt, men en viss kontroll om hvem som har snakket med hvem.

Det er den mest logiske forklaringen på at Politiet slipper ut så lite informasjon publikum kan hjelpe med. Jeg innser at det ikke er noe fasit, men jeg mener det er undervurdert her inne hvor mye Politiet kan trylle med gammel teledata og Internettdata m.m.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-10-31 kl. 10:58.
Citera
2020-10-31, 10:58
Medlem
Å gjennomgå et massivt videomateriale med 6.000 timer opptak og sette det i system, er enormt tidkrevende og krever mye arbeid for etterforskningen. Hettemannen ble aktuell senere, ettersom stadig flere videoopptak ble analysert og satt i sammenheng. Dette er hverken tragisk eller uforståelig, slik TT prøver å fremstille det som, men et imponerende stort arbeid som etterforskningen må jobbe seg igjennom.
Citera
2020-10-31, 11:04
Medlem
At eks svoger visste hun var borte, kan enkelt forklares med nære forbindelser til enkelte i familie.
Citera
2020-10-31, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Th har rekruttert internt, om vi skal tro ryktene her. Vi snakker kryptomannen som kjenner hans sønn, TEH.

Vi snakker om VE, som er hans nevø. Som formodentlig er personen siktet for trusler mot eks-svoger.

Rohde på Åsted Norge hinter om til en til slik kjent, men ukjent relasjon.

Mitt poeng, som jeg vet du er uenig i: Politiet har gjennom å nøste opp telefoner og datamaskiner, en viss kontroll på drapsmennene. Ikke hva de har sagt, men en viss kontroll om hvem som har snakket med hvem.

Det er den mest logiske forklaringen på at Politiet slipper ut så lite informasjon publikum kan hjelpe med. Jeg innser at det ikke er noe fasit, men jeg mener det er undervurdert her inne hvor mye Politiet kan trylle med gammel teledata og Internettdata m.m.
Takk! :-) Jeg håper at politiet er på rett spor og at de skyldige blir tatt. Men det kan se ut som at politiet er på villspor.
Citera
2020-10-31, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Å gjennomgå et massivt videomateriale med 6.000 timer opptak og sette det i system, er enormt tidkrevende og krever mye arbeid for etterforskningen. Hettemannen ble aktuell senere, ettersom stadig flere videoopptak ble analysert og satt i sammenheng.
Politiet kunne ha spart mange etterforskningstimer hvis de hadde valgt å etterlyse hettemannen på et langt tidligere tidspunkt.
Jeg klippet bort dine usakligheter og løgner!

Edit: Hvis politiet hadde gått ut tidligere med videoopptakene av bil på gangveien, hadde det vært større sjanse for at vitner husket eventuelle observasjoner av disse.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-31 kl. 11:19.
Citera
2020-10-31, 11:22
Medlem
Citat:
Takk for et veldig godt og informativt svar! :-) Du har gode poeng og jeg er enig med deg.
You br*wn-nosers...
Citera
2020-10-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
You br*wn-nosers...
Hva mener du med det?
Citera
2020-10-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Det begynner vel å bli ganske tydelig nå at det er den tidligere svogeren som peker seg ut som gjerningsmann, eller hva ?

Samme tanken slo meg i går. Så mye hat den mannen har mot TH ville jeg sjekket hans alibi og nettrafikk litt nøyere.
Noen som vet navnet på denne x-svogeren?

Etter å ha lest diverse nettaviser i dag er jeg iallefall ikke mer overbevist om at TH står bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in