Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Att flytta tråden är kanske inte rätt lösning.
Det finns flera i tråden som jag ofta är oense med, typ Ikea-Kamprad, arbetet m. fl. Men vi rör oss i alla fall (oftast) i samma logiska system, och jag tar del av deras vetenskapligt resonerande inlägg. Inte sällan tycker jag att de drar fel eller för långtgående slutsats, men ibland lär jag mig också nåt, och justerar min position lite. Ibland håller vi rakt av med varandra.
Men alla de här tusentals inläggen som fyller tråden om Tegnell och Sveriges coronastrategi, utan en vetenskaplig kontext. Det är faktiskt OT för tråden, som du säger. Men de modereras inte.
Jag vet inte var gränsen ska dras, men som sagt, politiska och känslobaserade åsikter om Sveriges coronastrategi och politiska företrädare tar väldigt mycket plats i den här tråden numera. Provocerande utspel om ministrar, partier och andra politiska figurer borde exempelvis tas bort och varnas för, som OT i vetenskapsdelen, eftersom det drar ner och tramsar sönder den mer civila vetenskapliga diskussionen.
Men om man kritiserar Tegnell av en grund och skriver om den grunden är inte det ok. Det kan ju inte vara så att man inte ska få lov att kritisera myndigheter och staten, var skulle de satt oss då. Men jag håller med dig, en bättre ton och mindre illvilliga påhopp hade varit trevligt. Liksom en minskning av intet sägande kommentarer och kommentarer med kvinno- förakt.
Tyvärr tror jag nog att du får finna dig i en del känslomässiga kommentarer, då det finns en risk att de ökar med ökningen av död och elände. Alla är vi inte enbart vetenskapliga varelser med en smula torrt känsloliv. En del är temperamentsfulla och även känsliga. Förlorar man någon nära eller sitt jobb och sitt hus så kan ju det råka färga inläggen en smula.
Sedan blir ju en del inlägg bortplockade redan. Varningar om innehåll vet jag inte om man får. Fick dok en varning själv för ett tag sedan p.g.a. ett inlägg här. Men kanske inte av de anledningar du skulle vilja se.