2020-10-31, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nja, tveksam till om Hunter haft någon "grand scheme" med detta. Så stor tänkare än han inte. Plus, att det är en djäkligt korkat sätt att göra det på. I så fall hade det varit bättre att vara en "deep throat" (i ordets andra bemärkelse hö hö hö ) och ge FBI, Guiliani, Tucker eller vem som helst, info om Joes förehavanden i lönndom, om han nu varit så pass sr på Joe att han velat honom illa.

Angående vem som filmat så är det inte omöjligt att Kina filmat honom OCKSÅ, men det som finns på Bidens dator torde ju rimligtvis vara sådant som han själv iscensatt och som han varit medveten om att han haft att tillgå.

Ja, men det kan han ju ha gjort också, det vet vi inte. "Datareparatören" kanske bara är ett alibi för det som Tok-Frans konstaterar:

Citat:
Kanske var porrbilderna som kommit ut en del av dealen för åtalsimmunitet eller löfte om strafflindring. och då öppnas möjligheten att Hunter själv lämnat in datorn för att tvätta den juridiskt och fimpa alla spår som leder tillbaka till sitt samarbete med myndigheten.
Senast redigerad av RobRoys 2020-10-31 kl. 08:52.
Citera
2020-10-31, 09:00
Medlem
Tok-Franss avatar
Joe "Big guy" Biden lämnar svar om laptop.

https://youtu.be/Orrdt8qUH3Q
Citera
2020-10-31, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, men det kan han ju ha gjort också, det vet vi inte. "Datareparatören" kanske bara är ett alibi för det som Tok-Frans konstaterar:
Om så var fallet så tror jag nog Hunter hade bevakat sina intressen och sett till att det grövsta sexuella materialet om sig själv (barnporren, incesterna, våldtäkterna etc.) INTE kommit med, och att han tagit med mer om det som hade med hans far att göra. Som det är nu så har fokus hamnat helt på Hunters sexuella pervesioner, vilket i så fall knappast kan ha varit syftet. Om Guiliani varit med på det hela frånj början så hade han heller inte lyft fram Hunter som den sexuella avarten som han är, utan han hade nog gått direkt på Joe och korruptionen.

Hunters liv är nu helt förstört, troligtvis på ett sätt som är långt värre än vad enbart ett kortare fängelsestraff på en öppen anstalat för pengatvätt hade varit. Jag vet i varje fall att jag hellre suttit i ett "pay jail" (tro mig, Bidens har råd med det!) i några månader, kanske ett år och sedan kommit hem med fotboja och eventuellt även benådad av sin far inom något år, än att dras med att hela världen vet om vilken sjuk, pervers djävel man är, samt att man är ett försupen, nedpundand misslyckande till en människa i allmänhet som inte fört något annat än skam till ens familj där ens exfru inte vågar låta en vara ensam med sina egna barn i fruktan att man ska våldta dem, PLUS allt det andra om korruption och pengatvätt etc.

Nej, om så är fallet så måste jag säga att Hunter gjort århundradets sämsta deal!
Citera
2020-10-31, 09:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Joe "Big guy" Biden lämnar svar om laptop.

https://youtu.be/Orrdt8qUH3Q

Han spelar oskyldig och menar att då folk tidigare ljugit under ed till försvar för sonens ageranden i Burisma skandalen, så gäller dessa lögner nu också.

Citera
2020-10-31, 09:07
Medlem
Svårt att förstå att vit och svart och brun och gul medelklass kan rösta fram Biden. Gubben kan inte ens prata. En snorigt nasal röst som stakar sig och sprider plattityder och felaktigheter. Men tyvärr för amerikanska folket kan konstateras att medierna vinner ännu ett presidentval efter sin chockartade och enda förlust 2016. För att hålla mig till ämnet: tragiken i Bidens familj kan och bör ha skadat sonen. Mor och två syskon döda i förtid. Men tragedierna skall inte ha någon roll hos väljarna i valet av president.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-10-31 kl. 09:14.
Citera
2020-10-31, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Han spelar oskyldig och menar att då folk tidigare ljugit under ed till försvar för sonens ageranden i Burisma skandalen, så gäller dessa lögner nu också.

Lyssna noga på orden han säger. "Classic smear", "This is Trump". Ingenstans säger han orden "lies", "fake", "false", "fabrication" eller liknande. Noterar att han fortfarande aldrig förnekat innehållets autencitet.

Sen undrar jag vad för "overwhelming evidence that the Russians are engaged" som han pratar om när USAs underrättelsetjänst fastslagit att det INTE finns rysk påverkan kring detta?
Senast redigerad av scrollock 2020-10-31 kl. 09:36.
Citera
2020-10-31, 09:22
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Lyssna noga på orden han säger. "Classic smear", "This is Trump". Ingenstans säger han orden "lies", "fake", "false", "fabrication" eller liknande. Noterar att han fortfarande aldrig förnekat innehållets autencitet.

Sen undrar jag vad för "overwhelming evidence hat the Russians are engaged" som han pratar om när USAs underrättelsetjänst fastslagit att det INTE finns rysk påverkan kring detta?

Han måste syfta på de 50 personerna med tidigare anställningar inom underrättelsetjänsten som gått ut och sagt detta. Att folk som jobbar där idag hävdar motsatsen talar ett tydligt språk. Frågorna han får ger han väl avvägda svar på. Han håller borta skandalen från sig själv i alla fall, genom att hänvisa till den tidigare utredningen.
Han nämner något som skulle hänt eller varit på tapeten för 4 månader sedan, vad var det?

Edit: Joe vet att det kommer följa ett juridiskt efterspel på det här och att de han säger kommer kunna användas emot honom.
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-10-31 kl. 09:25.
Citera
2020-10-31, 09:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Sen undrar jag vad för "overwhelming evidence hat the Russians are engaged" som han pratar om när USAs underrättelsetjänst fastslagit att det INTE finns rysk påverkan kring detta?

Citat:
More than 50 former intelligence officials said emails alleged to have been found on a laptop belonging to Hunter Biden show signs of a Russian disinformation operation.

Det är det här brevet han syftar på. Notera ordet "former"

https://thehill.com/homenews/campaign/521823-50-former-intelligence-officials-warn-ny-post-story-sounds-like-russian

Edit: Joe säger.
Citat:
"overwhelming evidence hat the Russians are engaged"

I brevet står det.
Citat:
show signs of a Russian disinformation operation.
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-10-31 kl. 09:43.
Citera
2020-10-31, 09:39
Avslutad
Citat:
Om så var fallet så tror jag nog Hunter hade bevakat sina intressen och sett till att det grövsta sexuella materialet om sig själv (barnporren, incesterna, våldtäkterna etc.) INTE kommit med, och att han tagit med mer om det som hade med hans far att göra. Som det är nu så har fokus hamnat helt på Hunters sexuella pervesioner, vilket i så fall knappast kan ha varit syftet. Om Guiliani varit med på det hela frånj början så hade han heller inte lyft fram Hunter som den sexuella avarten som han är, utan han hade nog gått direkt på Joe och korruptionen.

Hunters liv är nu helt förstört, troligtvis på ett sätt som är långt värre än vad enbart ett kortare fängelsestraff på en öppen anstalat för pengatvätt hade varit. Jag vet i varje fall att jag hellre suttit i ett "pay jail" (tro mig, Bidens har råd med det!) i några månader, kanske ett år och sedan kommit hem med fotboja och eventuellt även benådad av sin far inom något år, än att dras med att hela världen vet om vilken sjuk, pervers djävel man är, samt att man är ett försupen, nedpundand misslyckande till en människa i allmänhet som inte fört något annat än skam till ens familj där ens exfru inte vågar låta en vara ensam med sina egna barn i fruktan att man ska våldta dem, PLUS allt det andra om korruption och pengatvätt etc.

Nej, om så är fallet så måste jag säga att Hunter gjort århundradets sämsta deal!

Hur många val tror du att han hade då? "Beggars can't be choosers". Av två onda ting väljer man det minst onda. Att spela med kanske skänker honom möjligheten att fortsätta livet under en ny identitet längre fram i livet när det värsta är över. Vi kan ju bara spekulera i vilka eventuella dealer som har slutits bakom lyckta dörrar. Men visst, jag tror ingen människa i nuläget skulle vilja byta liv med Hunter Biden.
Citera
2020-10-31, 09:44
Medlem
LadySwedens avatar
[quote=Tok-Frans|73426042][quote]More than 50 former intelligence officials said emails alleged to have been found on a laptop belonging to Hunter Biden show signs of a Russian disinformation operation.
Citat:

Det är det här brevet han syftar på. Notera ordet "former"

https://thehill.com/homenews/campaign/521823-50-former-intelligence-officials-warn-ny-post-story-sounds-like-russian

Edit: Joe säger.

I brevet står det.
Då gräver han ju sin egen grav, eller menar han att Bobulinski är en rysk desinformatör stick i stäv med vad senaten kommit fram till?

Det påminner om våra svenska marionetter, som oavsett vad nytt som framkommer kör efter sitt inövade manus.
Citera
2020-10-31, 09:52
Avslutad
Citat:

Sen undrar jag vad för "overwhelming evidence that the Russians are engaged" som han pratar om när USAs underrättelsetjänst fastslagit att det INTE finns rysk påverkan kring detta?

Precis, så har det låtit hela tiden. Ingen från Bidens läger har någonsin förnekat själva innehållet i infon och på så vis riskera att göra sig skyldig till ytterligare lögner som motbevisas av uppgifter som kan komma att släppas senare. Det är väl just detta som är en del av själva spelet med att droppa lite info i taget.

Biden framstår som tagen här och inte särskilt övertygad ens av sina egna lögner så som man vanligtvis är van att se honom. Jag ser en slagen man här som vet om att han är slagen.
Senast redigerad av RobRoys 2020-10-31 kl. 09:54.
Citera
2020-10-31, 09:52
Medlem
Tok-Franss avatar
[quote=LadySweden|73426121][quote=Tok-Frans|73426042]
Citat:
More than 50 former intelligence officials said emails alleged to have been found on a laptop belonging to Hunter Biden show signs of a Russian disinformation operation.
Då gräver han ju sin egen grav, eller menar han att Bobulinski är en rysk desinformatör stick i stäv med vad senaten kommit fram till?

Det påminner om våra svenska marionetter, som oavsett vad nytt som framkommer kör efter sitt inövade manus.

Han har inte sagt någonting. Har citerar bara vad andra människor sagt tidigare i rättegångar och i brevet. Sen får jag uppfattningen av att han menar då många media kanaler har samma inställning så måste folket förstå att allt är "fake".

Han vaktar de får som fortfarande finns kvar i hagen. Inget vettig människa kan tro på detta.
Bara lättlurade/lättstötta människor kommer ta honom på orden, vänta ska du få se när trollen i den här tråden vaknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in