2020-10-31, 00:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ok du har uppenbarligen svårt att fatta.

Citera mig aldrig mer, det är bara slöseri med tid eftersom jag inte diskuterar med idioter.
En fråga i all enkelhet????
Varför är man på ett forum och diskuterar om man inte vill diskutera?
Citera
2020-10-31, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Varför lugnar sprängningar och skjutningar ned sig när Corona tar fart? Samma sak förra gången. Det känns i alla fall som det minskar något då.

Fast det lugnar inte ner sig under Corona, det har vi sett på sistone i alla fall.
Citera
2020-10-31, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja vad säger du om matematik då, är det vetenskap? 99% av världen länder gör tvärtemot Sveriges strategi. Kan det ligga något i den matematiken? Eller är det också en åsikt?
Matematik är givetvis vetenskap.

Fast ditt påstående är inte matematiskt korrekt. Korrekt hade varit att säga "95% av världens länder någon gång tillämpat totalt sett hårdare restriktioner än Sverige".

Sen är frågan vad diskussionsunderlaget för det är. Det låter som något man skulle inleda en politisk diskussion med.
Citera
2020-10-31, 00:13
Medlem
tjallepetters avatar
Fyfan vilket helvete det närmsta månaderna kommer bli. All form av logik pekar på det.
Citera
2020-10-31, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Varför lugnar sprängningar och skjutningar ned sig när Corona tar fart? Samma sak förra gången. Det känns i alla fall som det minskar något då.

Var ju värre än någonsin i Helsingborg och Malmö 2/3 e kvartalet.

Bor en bit uppåt landet å det enda ni skåningar är duktiga på är att skippa cannabis uppåt landet.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2020-10-31 kl. 00:16.
Citera
2020-10-31, 00:14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jaha, okej
Det var intressant åsikt. Så att säga ska folk förlora sina liv så att företagen går inte i konkurs!
Jag hittar ingen logik i den.
Företag kan gå i konkurs av olika anledningar. Exempelvis dåliga bostadslån i USA som 2008, dåliga investeringar sim IT bubblan år 2001, Asien krisen 1998 och oljekrisen 1979.
Sen när ska folk offra sina liv för att motverka lågkonjunktur?!
FHM ska vara oberoende som centralbanken och bestämma sig för det som bra för folkhälsan oavsett ekonomiska konsekvenser.
Det är statens bekymmer om ekonomin går dålig. Den kan låna pengar.
Oavsett ekonomiska konsekvenser? Givetvis funkar det inte så. Alla kan räkna ut vad som är bäst för folkhälsan. Vi får varsin rymddräkt som vi har på oss i en månad...

Skit i att det blir dyrt.
Citera
2020-10-31, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja vad säger du om matematik då, är det vetenskap? 99% av världens länder gör tvärtemot Sveriges strategi. Kan det ligga något i den matematiken? Eller är det också en åsikt?

Editerad.
Hur många länder i absoluta tal är det, och vilka? Jag antar att du med tvärtemot menar att de inte gör någonting alls? Hur har utfallit av en sådan strategi blivit? Mycket spännande om det stämmer.
Citera
2020-10-31, 00:21
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Han kanske helt enkelt vill (ska?) vara Snälla Farbrorn?

Och i sak har han ju rätt: Är resorna OK så är det OK.
Och om alla kör lugnt och försiktigt, håller avstånd och anpassar körningen till väglaget, har fräscha däck samt är utsövda och inte stressade så behöver man inte heller hastighetsbegränsningar. Det räcker att följa råden om att köra på höger sida av vägen så blir allt bra ...
Jo, jag är för anarki och anser att den ända riktiga lagen är den om handling och konsekvens. Sedan är vi kanske en aningen för många människor och utan några direktiv och riktlinjer blir det kanske svårt.
Dit exempel om hastighets begränsning är väl ett typiskt sådant exempel.

Löfven ger ju också förklaringen till detta i sin text som jag länkade ”Det är lätt att tänka ”men min resa har jag anpassat, min resa kommer inte göra någon skada”. När många tänker så uppstår precis den situation som samhället och sjukvården vill undvika. Då riskerar vi att det nya coronaviruset sprids snabbare i hela landet, att svärföräldrarna blir sjuka och att sjukvården blir överbelastad. Mindre orter i landet behöver sina resurser för den egna befolkningens hälsa.” Så enligt Löfven var det inte ok ens när resorna var ok.

Men spelar det ens någon roll vem som har rätt i detta fall? FoHM, statsministern och kungen går ut med ett gemensam rekommendation som sedan Tegnell på eget bevåg omkullkastar. Det kan han ju knappast ha befogenhet till att göra. Ändå låter man honom göra det och även upprepa det nu med bus och godis. Har Tegnell mer makt en vi tror för att han springer ärenden till ännu ”mäktigare ting”. Eller är Löfven, Johan Carlson och kungen bara små möss.
Senast redigerad av virvelbagg 2020-10-31 kl. 00:27.
Citera
2020-10-31, 00:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Matematik är givetvis vetenskap.

Fast ditt påstående är inte matematiskt korrekt. Korrekt hade varit att säga "95% av världens länder någon gång tillämpat totalt sett hårdare restriktioner än Sverige".

Sen är frågan vad diskussionsunderlaget för det är. Det låter som något man skulle inleda en politisk diskussion med.

Det måste inte vara 100% korrekt, även du har haft fel. 99% är bra nog, 6000 döda i förhållande till våra grannländer är det inte! Jag tror faktiskt inte det finns någon som har haft 100% rätt i den här jävla härvan!

Jag skiter i politiken, stoppa viruset helst igår. Du får gärna diskutera politik när ryssen anfaller, jag kommer inte att vara med i diskussionen för det finns inget att diskutera!
Citera
2020-10-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men detta inlägg var ju fyllt av åsikter!

För övrigt är åsikter precis som rövhål. Alla har ett, så även du (hoppas jag).
Nej, jag skrev fakta.

Åsikter är inte vetenskap. Och det är ingen åsikt i sig. Det är ett faktum.

Vetenskap är kunskap som nås med förbestämda vetenskapliga metoder, som har utformats för att personens åsikter eller förutbestämda uppfattning inte ska påverka resultatet.

Jag har åsikter, men inte lika mycket åsikter som ni, och definitivt inte lika starka åsikter.
Citera
2020-10-31, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast det lugnar inte ner sig under Corona, det har vi sett på sistone i alla fall.

Tycker det skrivs betydligt mindre i alla fall om detta nu, men det kan bero på att det skrivs desto mer om Corona. Förut var det ju nästan en skjutning om dagen.
Citera
2020-10-31, 00:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
Hur många länder i absoluta tal är det, och vilka? Jag antar att du med tvärtemot menar att de inte gör någonting alls? Hur har utfallit av en sådan strategi blivit? Mycket spännande om det stämmer.

Hur ska jag veta det? De jag vet som stretar emot är väl Belarus och Sverige, kanske Nordkorea men de är ju som China i kvadrat så där var nog alla insvetsade från början, alternativt skjutna på plats! Jag tror befolkningsmängden platsar inom 1%en. Sveriges utfall är ju inte lysande jämfört med våra nordiska grannar. Sen säger jag att det är möjligt att Tegnell får rätt till slut, men skillnaden är att våra grannländer tog upp kampen, vill de ha en allierad som lägger sig platt direkt - vad är det för en allierad liksom? Tveksamt. Tegnell har ju inte den meriten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in