2020-10-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
RU er siktet for kidnapping, så det er vel en miks her.
grunnen er at politiet er usikre om hans rolle evt kun var krypotorigget som kidnapping ihht brevet og ikke visste at dette i realiteten var drap. Han er foreløpig siktet for medvirkning til begge deler. Registrerer at barna fortsatt er hjernevasket av th.
Citera
2020-10-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg tror ikke RU har noe med saken å gjøre, han er bare (den eneste?) linken politiet finner mellom TH og kryptovaluta.
Tenker du også (som jeg tenker) at det kan hende at både RU og TH er uskyldige?
Hvis politiet ikke har (ut fra en teori om at RU og TH er eller kan være uskyldige) lett etter og ikke har etterforsket grundig andre mulige GM (som kan ha planlagt forbrytelsen etter å ha fått kjennskap til RUs møter med TH), så er det tragisk synes jeg. Og ikke bare er det tragisk; det kan også tyde på at politiet tror at TH og RU er dumme.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-30 kl. 18:39.
Citera
2020-10-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du også (som jeg tenker) at det kan hende at både RU og TH er uskyldige?
Hvis politiet ikke har lett etter og ikke har etterforsket grundig andre mulige GM (som kan ha planlagt forbrytelsen etter å ha fått kjennskap til RUs møter med TH), så er det tragisk synes jeg.
Jeg tror ikke TH eller RU er GM i denne saken, nei. Tror RU har blitt viklet inn i saken kun fordi han er en link mellom TH og kryptovaluta.
Citera
2020-10-30, 18:45
Medlem
Citat:
Jeg tenkte på hvis både Kryptomannen og TH er uskyldige. Politiet bør finne ut hvem som visste om Kryptomannens møter med TH og som også visste diverse andre detaljer.
kanskje ru fant en annen måte å skaffe penger fea hvalen. Kidnappe kona men så satte hun seg til motverge og det endte i drap. Problemet er ths forklaring og spor som tilsier th er involvert. Han har også motiv.
Citera
2020-10-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg tror ikke TH eller RU er GM i denne saken, nei. Tror RU har blitt viklet inn i saken kun fordi han er en link mellom TH og kryptovaluta.
Det er bra at også du tenker slik. Det kan virke som at politiet har kjørt seg fast fordi de bestemte seg for at TH er skyldig. Hvis politiet ikke har etterforsket de som leste om (eller fikk greie på på andre måter) RUs forretningsplaner og møter med TH/"hvalen" og andre detaljer, blir jeg ganske oppgitt over etterforskerne i denne saken.

En eller flere GM kan ha planlagt og utført den forbrytelsen mot AE etter at hen/de fikk greie på RUs planer og møter m.m.
Jeg tenker at forbrytelsen kan ha vært en kidnapping for penger eller et planlagt drap.
Citera
2020-10-30, 19:03
Medlem
Citat:
Det er bra at også du tenker slik. Det kan virke som at politiet har kjørt seg fast fordi de bestemte seg for at TH er skyldig. Hvis politiet ikke har etterforsket de som leste om (eller fikk greie på på andre måter) RUs forretningsplaner og møter med TH/"hvalen" og andre detaljer, blir jeg ganske oppgitt over etterforskerne i denne saken.

En eller flere GM kan ha planlagt og utført den forbrytelsen mot AE etter at hen/de fikk greie på RUs planer og møter m.m.
Jeg tenker at forbrytelsen kan ha vært en kidnapping for penger eller et planlagt drap.
Jeg tror ikke de som planla dette hadde RU i tankene. Politiet har undersøkt THs forbindelser til kryptovaluta, og dermed dukket RU opp, forøvrig etter informasjon fra TH selv.
Citera
2020-10-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kanskje ru fant en annen måte å skaffe penger fea hvalen. Kidnappe kona men så satte hun seg til motverge og det endte i drap. Problemet er ths forklaring og spor som tilsier th er involvert. Han har også motiv.
Jeg forstår at noen kan ha slike teorier som du beskrev her. Men jeg tenker at hvis TH og eller RU hadde vært involvert i forbrytelsen så må de ha vært dumme. Og jeg har ingen grunn til å tro at noen av de to er dumme.
Jeg tror at det er mulig at trusselbrevforfatteren og forfatteren av epost fra motparten plantet spor i tekstene som skulle peke mot RU og TH i et forsøk på å få politiet til å tro at RU og/eller TH forfattet tekstene.

Jeg tror ikke at Kryptomannen ville ha skrevet noe slikt dersom han var skyldig:
(12.05.2020) Dagbladet har sett en kommentar mannen har skrevet kort tid etter at forsvinningen av Hagen ble kjent i begynnelsen av 2019, der han beskriver at det er blitt «enklere å kidnappe mennesker» på grunn av kryptovaluta som ikke kan spores.
https://www.dagbladet.no/nyheter/kryptomannens-innlegg---ingenting-a-skjule/72454037
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-30 kl. 19:19.
Citera
2020-10-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dn05874
Efter var da riktig skriftspåk tidligere i Norge. Begge mine foreldre brukte dette hele sitt liv, f. 1900 og 1907. Mener jeg selv lærte det og.
Jeg lærte også det. Det var vanlig på 50-60 tallet. På min ute-og-sykle teori tenkte jeg også at kanskje en gammel mann kunne skrevet Donald Duck-brevet.
Citera
2020-10-30, 19:41
Medlem
Citat:
Jeg forstår at noen kan ha slike teorier som du beskrev her. Men jeg tenker at hvis TH og eller RU hadde vært involvert i forbrytelsen så må de ha vært dumme. Og jeg har ingen grunn til å tro at noen av de to er dumme.
Jeg tror at det er mulig at trusselbrevforfatteren og forfatteren av epost fra motparten plantet spor i tekstene som skulle peke mot RU og TH i et forsøk på å få politiet til å tro at RU og/eller TH forfattet tekstene.

Jeg tror ikke at Kryptomannen ville ha skrevet noe slikt dersom han var skyldig:
(12.05.2020) Dagbladet har sett en kommentar mannen har skrevet kort tid etter at forsvinningen av Hagen ble kjent i begynnelsen av 2019, der han beskriver at det er blitt «enklere å kidnappe mennesker» på grunn av kryptovaluta som ikke kan spores.
https://www.dagbladet.no/nyheter/kryptomannens-innlegg---ingenting-a-skjule/72454037
mulig th fikk en lys ide
Citera
2020-10-30, 19:44
Medlem
Citat:

Enig med dere. Vet ikke med RU, men nekter for at TH er så dum at han sammen med RU bygger et kryptorigg etter at de har snakket om det og det er kjent blant de som jobber på Futurum og folk på forum og kommentarfelt. Det blir for opplagt når dette er planlagt over lang tid mener jeg.
Om RU er innblandet er det uten at TH er involvert. Og da tenker jeg at grunnen til at han dukket opp 8(?) ganger uanmeldt på Futurum var for å overbevise TH at han hadde peiling. Bakgrunnen for dette kan være at de var sikker på at TH skulle ta kontakt med RU da han leste trusselbrevet siden han var eneste TH kjente som hadde peiling på krypto. Så kan mye ha gått i vasken da han kontaktet politiet + at det var amatørmessig utført med tanke på spor som lå igjen. Vi vet heller ikke om TEH har foreslått for TH da han var innom 31.10 å ta kontakt med RU om han er innblandet også.
Alternativ 2 er at noen fulgte med RU på forum og visste han gikk til TH. Så har de planlagt med bakgrunn i å vinkle skyld bort på TH og RU.
Det er for mye som indirekte peker på TH og RU uten at det finnes klare bevis til at de kan ha planlagt dette lenge.
Jeg tror dette er hevn. Refererer til «rettferdighet» i trusselbrevet. Jeg tror det er noe der. Er spent på å se hva de nye språkekspertene sier.
Citera
2020-10-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
TH skulle ha undvikit att kontaka polisen då, men han kontaktade polisen för att han ville slippa att betala, för att han är en snåljåp. Om han nu skulle vara oskyldig, lider jag med TH.

Ja det är litet konstigt, sättet han reagerade på där i början-
Har försökt förklara för mig själv och andra att de kan berott på att han trodde
att AEH var i livet; hade försvunnit frivllligt.
Något kan ha förekommit som gjorde att han tänkte så.
Men ja, de flesta vet ju från media, att när kidnappare ställer precisa krav, är det bara att betala.
Sen kan man gå till polisen, när / om AEH kommit tillbaka.
Eller åtminstone betalat först.

Men hur många väljer att inte gå till polisen ...
Han borde: betalat, avvaktat, gått till polisen om inte livsbevis levererades.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-30 kl. 20:03.
Citera
2020-10-30, 20:01
Medlem
Citat:

Hvorfor må TH ha vært dum, mener du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in