2020-10-26, 18:16
Medlem
WhaleMales avatar
Hejsan!
Man kan köpa Macbook (olika varianter) med rabatt om man har mecenat.
Jag undrar om det verkligen är billigare än en billig återförsäljare via prisjakt?
Någon som jämfört priser och specs?
Citera
2020-10-26, 18:31
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du kanske får delge vad den kostar!
Citera
2020-10-26, 19:01
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hejsan!
Jag undrar om det verkligen är billigare än en billig återförsäljare via prisjakt?

Den typen av "erbjudanden" brukar vara dyrare än att handla på utvald lågprisshop. Det är ganska ofta man får höra "vi har 20% rabatt via jobbet", ok men den butik som jobbet har rabatt hos är 30% dyrare än butiken X men det verkar man inte förstå.
Citera
2020-10-26, 19:56
Medlem
kattingSSs avatar
Citat:
Hejsan!

Ne. Jag skulle säga att det är bättre att avvakta tills det kommer en "riktig" rea. Alternativt köpa en riktig dator där man inte betalar flera tussen för ett äpple .
Citera
2020-10-26, 20:36
Medlem
sommarlovs avatar
Du får väl testa.
När man köper en sån dator vill man välja specen själv på Apple Store, inte gå till elgiganten och köpa den enklaste i serien.
Som min fru som kom hem med en Macbook Air som var långsammare än en zoomalier hög på kat!
Citera
2020-10-27, 00:28
Medlem
Citat:
Hejsan!

Beror på. Ibland kan man få en billigare Mac när det är rea än att köpa en med rabatt från Mecenat. För då brukar priset vara högt för att sedan ta ner det med 5-10%.

Jag köpte en mac för snart 2 år sedan när den var på rea. Fick den nästan 3000 kr billigare än ordinariepris.
Citera
2020-10-27, 11:52
Medlem
Farbror Fazers avatar
Det kan vara det, men måste inte. Grattis

Fick min för ett ganska bra pris för att ha varit ifrån en cert. applebutik via mecenat, alltså inte en av deras egna apple stores. Men nu är det många år sedan så idag kan det säkert se annorlunda ut.
Citera
2020-10-27, 19:06
Medlem
Det fina med att köpa en direkt från apple är att man brukar slippa dom är taffligt återställda returprodukterna. Finns ett gäng historier på nätet om datorer där användare redan finns på nyköpt dator osv, från kedjor som elgiganten och mediamarkt.

Nackdelen förr var att dom endast körde leverans med UPS, om jag minns rätt. UPS är definitivt den sämsta paketfirman för privatpersoner i Sverige.
Citera
2020-10-29, 10:07
Bannlyst
HIttat något med bra pris? jag är ockskå inresserad.
Citera
2020-10-30, 19:09
Medlem
WindowsSetups avatar
Citat:
Hejsan!

Apple lämnar 10% rabatt om du går genom mecenat, så 0,9*Apples pris och jämföra det med vad pricerunner ger dig låter som ett svar på din fråga.

Exempel på MacBook Air i3 1.1GHz 8GB 256GB:
Pricerunner i skrivande stund: 12 359 kr
Apple: 12 995 *0,9 = 11 695,5 kr
Slutsats: Apple genom mecenat är billigare på denna produkt i skrivande stund.

Har vid ett flertal gånger sett att priserna på Pricerunner har varit lägre än Apple genom mecenat i samband med kampanjer och liknande.
Citera
2020-10-30, 23:25
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WindowsSetup
Apple lämnar 10% rabatt om du går genom mecenat, så 0,9*Apples pris och jämföra det med vad pricerunner ger dig låter som ett svar på din fråga.

Exempel på MacBook Air i3 1.1GHz 8GB 256GB:
Pricerunner i skrivande stund: 12 359 kr
Apple: 12 995 *0,9 = 11 695,5 kr
Slutsats: Apple genom mecenat är billigare på denna produkt i skrivande stund.

Har vid ett flertal gånger sett att priserna på Pricerunner har varit lägre än Apple genom mecenat i samband med kampanjer och liknande.

Mycket bra inlägg. Du fick verkligen med alla detaljerrna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in