2020-10-27, 16:44
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ja det får vi verkligen hoppas!

Kul med Lunkan i Capitals, det känns som en bra lösning för båda parter.
Lunkan har fortfarande chansen att vinna SC, och Caps får för en billig peng en rutinerad målvakt som både kan avlasta och säkert lära Samsonov en del.

Nu skulle det ju bli dubbel glädje om Caps vinner!

Är verkligen vår "Bästa" målvakt genom tiderna inte ens tillräckligt bra för att kunna konkurrera om en förstaspade? Jag menar motivationen lär ju vara på topp nu i ett topplag.
Citera
2020-10-27, 17:35
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Är verkligen vår "Bästa" målvakt genom tiderna inte ens tillräckligt bra för att kunna konkurrera om en förstaspade? Jag menar motivationen lär ju vara på topp nu i ett topplag.
Taggad lär han vara ja.
Kollar man dock på Henkes formkurva och ställer det mot hur Samsonov såg ut senaste säsongen, så är jag tämligen säker på att Samsonov lär vara förstamålvakt kommande säsong.

Jag kan tänka mig att Henke kommer starta cirka 25 matcher om det blir en full säsong och Samsonov inte råkar ut för en skada som håller honom borta en längre tid.
Citera
2020-10-28, 20:51
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Taggad lär han vara ja.
Kollar man dock på Henkes formkurva och ställer det mot hur Samsonov såg ut senaste säsongen, så är jag tämligen säker på att Samsonov lär vara förstamålvakt kommande säsong.

Jag kan tänka mig att Henke kommer starta cirka 25 matcher om det blir en full säsong och Samsonov inte råkar ut för en skada som håller honom borta en längre tid.

Får se om det handlar om formkurva eller om Henke bara är sjukt överskattad.
Citera
2020-10-28, 21:23
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Han är 38 år och självklart sämre än i sin prime för 5-10 år sedan, inte överskattad. Förväntar mig inga stordåd från honom efter den senaste VM-turneringen. För 1,5M är han dock en klockren backup till Samsonov och det ska bli jävligt spännande o se om han har en sista säsong i kroppen.
Citera
2020-10-28, 23:01
Medlem
Citat:
Om jag sympatiserade med caps skulle jag vara mer orolig med Samsonov som uttalad etta än Henke som tvåa. Henke spelade bättre än vad hans backar gjorde igenom hela sin karriär mer eller mindre. Rangers backuppsättning har varit usel enda sedan McDonagh försvann. Att Shestyorkin gjorde det bra handlade egentligen bara om att han är jävligt duktig. Samsonov har faktiskt hittills inte bevisat ett jääk shit.
Senast redigerad av Enisen 2020-10-28 kl. 23:05.
Citera
2020-10-29, 00:46
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Om jag sympatiserade med caps skulle jag vara mer orolig med Samsonov som uttalad etta än Henke som tvåa. Henke spelade bättre än vad hans backar gjorde igenom hela sin karriär mer eller mindre. Rangers backuppsättning har varit usel enda sedan McDonagh försvann. Att Shestyorkin gjorde det bra handlade egentligen bara om att han är jävligt duktig. Samsonov har faktiskt hittills inte bevisat ett jääk shit.

Shestyorkin klarade alltså det Henke inte klarade..vilket Rangers insåg.
Normalt sett blir man inte uttköpt, klubben brukar snarare vilja att man ska fortsätta om man varit bra.
Se Lidström som exempel som dom jagade efter han lagt av till och med och då la han ändå av som "gubbe"
Citera
2020-10-29, 14:44
Medlem
LFCYNWAs avatar
Var fan är J-dilla?

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ja, jag tror att det här skulle kunna bli året dom tar sig till slutspel till slut. Men det är mycket som ska klaffa och det är tufft motstånd. Eller hur nu divisionerna kommer se ut, det får vi se...

Ja man kan räkna med att det diskuteras flitigt om olika lösningar. Jag tror det lutar åt en förkortad säsong med andra divisioner än vad vi är bekanta med. Vilket innebära att det kan skilja en del i kvalité. Eftersom det är olika strategier i Usa och Kanada gällande Covid så tror jag att lagen i Kanada kommer vara i en egen division.
Citera
2020-10-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Var fan är J-dilla?

Ja man kan räkna med att det diskuteras flitigt om olika lösningar. Jag tror det lutar åt en förkortad säsong med andra divisioner än vad vi är bekanta med. Vilket innebära att det kan skilja en del i kvalité. Eftersom det är olika strategier i Usa och Kanada gällande Covid så tror jag att lagen i Kanada kommer vara i en egen division.

Vegas ägare Bill Foley hintade starkt om det när de trejdade Nate Schmidt till Nucks.
Han fick frågan om hur det kommer att bli för Vegas att möta honom och svarade:
Citat:
"Yeah, but they're going to be playing in the Canadian division," Foley replied, adding that he doesn't think Canadian teams would be crossing the border.

Den som lever får se...
Citera
2020-10-29, 17:00
Medlem
Citat:
Normalt sett blir man inte uttköpt, klubben brukar snarare vilja att man ska fortsätta om man varit bra.
Se Lidström som exempel som dom jagade efter han lagt av till och med och då la han ändå av som "gubbe"
Jag tycker alla gjorde så rätt man bara kunde. Rangers ger två unga målvakter chansen samt gav Henke en ordentligt chans att vinna SC genom att köpa ut honom. Caps värvade en billig och minst sagt rutinerad målvakt. Hade dock älskat att se honom i mitt Colorado.

Att Henke blev utköpt handlar nog mer om att de vill satsa ungt samt spara in på cap space än att han varit dålig. Hade inte Shestyorkin kommit och tagit över förstaspaden hade man aldrig köpt ut honom. Georgiev var ju ute på marknaden ett tag dessutom.
Citera
2020-10-29, 23:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

För det första så var situationen lite annorlunda då. Capspace är värt mer än det någonsin har varit nu.

För det andra hade Rangers 3 riktigt bra målvakter. Är det 38-åringen man satsar på då, när man håller på att bygga nytt?

Jag ska garva hårt åt dig när Henke väljs in i HoF.

Citat:
Var fan är J-dilla?

Jag tror också att Kanada får en egen division, för det kommer inte vara praktiskt lösbart att skicka spelare över gränsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Jag tycker alla gjorde så rätt man bara kunde. Rangers ger två unga målvakter chansen samt gav Henke en ordentligt chans att vinna SC genom att köpa ut honom. Caps värvade en billig och minst sagt rutinerad målvakt. Hade dock älskat att se honom i mitt Colorado.

Att Henke blev utköpt handlar nog mer om att de vill satsa ungt samt spara in på cap space än att han varit dålig. Hade inte Shestyorkin kommit och tagit över förstaspaden hade man aldrig köpt ut honom. Georgiev var ju ute på marknaden ett tag dessutom.

Ja, Henke hade ett jättekontrakt och Rangers hade två andra bra, unga målvakter. Det var inte så konstigt att man köpte ut honom.
Citera
2020-10-30, 18:39
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Var fan är J-dilla?

J-dilla är frisläppt men har inte tagit upp postandet ännu.
Jag hetsar honom lite lagom, håller tummarna för att han inte lackat ur totalt på FB.

Jäkligt intressant om det blir en Kanada-division. Dom matcherna kommer jag garanterat att följa lite speciellt i så fall.
Citera
2020-10-30, 19:00
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
J-dilla är frisläppt men har inte tagit upp postandet ännu.
Jag hetsar honom lite lagom, håller tummarna för att han inte lackat ur totalt på FB.

Jäkligt intressant om det blir en Kanada-division. Dom matcherna kommer jag garanterat att följa lite speciellt i så fall.

Irriterande att jag varken hittar när han blev avstängd eller hur lång tid. Tack för svaret då slipper jag vara orolig för att något värre har inträffat.

Ja en Kanadensisk division kommer bli jämn känns det som på förhand. Det är mycket rivalitet mellan lagen så det kan nog bli många bra duster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in