2020-10-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har skrevet ned det som sto i trusselbrevet i sin helhet, men jeg er usikker på om sidetallene er riktig.

Jeg er enig med de som mener at det finnes likhet med Stavange*-dialekte*, men jeg mener at det kanskje finnes enda mer likhet med Haugesun*-dialekte*.

Trusselbrevet sitert i sin helhet:
Takk for at du skrev av og postet hele trusselbrevet og takk for dine meninger om dialekter!
Citera
2020-10-30, 16:29
Medlem
Jeg nevnte «bråk» i en bisetning i et tidligere innlegg på tråden her, noe en viss bruker hang seg opp i, og skapte mye «bråk» rundt, selv om det ikke var temaet for innlegget mitt. Men velger å poste denne informasjonen fra RB, fordi denne uttalelsen kanskje er noe av årsaken til rykteflommen om krangel m.m. i ekteskapet:
Tor Egil Berg har kjent Hagen-familien siden han var liten. – Jeg har pratet mye med Anne-Elisabeth. Jeg har vært med familien til hytta i Kvitfjell tidligere og stått på snowboard. Da jeg var mindre, gikk jeg inn og ut døra hos familien, sier han. Selv reagerte han på en spesifikk hendelse for en tid tilbake (dette er ikke nærmere tidsfestet i artikkelen). – Noen uker før jul kom jeg gående forbi huset på kvelden. Jeg hørte bråk der oppe og reagerte fordi det alltid er stille og rolig der. Jeg hørte høye stemmer og det var sent på kvelden, forteller han.
Postet i RB+ da saken ble offentlig kjent: https://www.rb.no/nyheter/kriminalit.../s/5-43-962214

Det er univers123 inlägg 21765 som har skrivit dette.

Er det noen som kan skrive ned artikkeln

Her er linken

https://www.rb.no/nyheter/kriminalitet/vold/nabo-og-venn-av-familien-jeg-er-i-sjokk-jeg-tror-familien-har-det-helt-forferdelig-na/s/5-43-962214
Citera
2020-10-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror ikke at det er slik som du skrev her i dine spekulasjoner.
Angående din påstand som jeg klippet bort: hvorfor kommer du med slike påstander?
Samme fotografi i dagens artikkel i Dagbladet er ikke klippet slik.
https://www.dagbladet.no/nyheter/barna---noen-sitter-pa-svarene/72892458

Fra en artikkel med uttalelser fra bistandsadvokat S*åle K*hle:
(30.10.2020) – Denne saken går mot henleggelse, og en krangel om henleggelseskode.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qAAJPz/hagen-barnas-advokat-kraftig-ut-mot-politiet-paa-villspor

Kan noen forklare om dette med en krangel om henleggelseskode?

Her er en bra link om henleggelsekod
https://www.dt.no/nyhet/krim/nedre-eiker/politiet-henlegger-overgrepssaken-i-mjondalen/s/5-57-1000160
Citera
2020-10-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Tok meg den frihet å sitere drsniffer i et tidligere innlegg her på fb.

Kan dette virkelig stemme ?

Jeg mener da at jeg leste et sted at grenseoverganger, havner og flyplasser var varslet og at det skulle holldes skarp utkikk etter kidnappere og offer ! ?

Eller har jeg drømt ?

Uansett - HVIS dette er riktig er det jo en skandale av dimensjoner.

At man ikke har utløst Riksalarm for å holde utkikk etter folk som har forøvet en slik forbrytelse er det vel bare Norge som får til.
Dette betyr jo at hun kan være skipet ut av landet, enten pr. bil, båt eller med litt kreativ forberedelse, ( privat )- fly.
Ganske utrolig hele greia, slik den fremstår.
De hadde nok klart det uansett.
Citera
2020-10-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det är ett allvarligt brott det här
Nettopp.Då kan man ikkje skriva at kebabsvensknorsk=stavangersk eller haugesundsk.Det e bare useriøst og vitne om mangel på kunnskap om dialekt.
Citera
2020-10-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er alt for forvilling
Hjemmelaget språk.Det e nåken ord i teksten som vitne om at pengefolk har skreve det.Norske investor folk.
Citera
2020-10-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Hjemmelaget språk.Det e nåken ord i teksten som vitne om at pengefolk har skreve det.Norske investor folk.

Jeg det tror jeg også. Jeg har mine tanker om dette
Citera
2020-10-30, 17:43
Moderator
OYs avatar
Tråden är inte en chat, OT raderat. Regel 1.02 om upphovsrätt gäller även i den här tråden, inlägg raderade, varningar kan komma att utdelas. Skärpning!

/Mod
Citera
2020-10-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
De hadde nok klart det uansett.
Kidnappingen ble meldt kl. 14, men det gikk to timer før grenseovergangene be varslet. Hvis hun ble fraktet ut av landet, skjedde det nok før TH meldte kona forsvunnet. Men ville trodd at det var standard prosedyre (om noe sånn finnes) å hindre at et kidnappingsoffer og GM kom seg ut av landet, og at grenseoverganger ble varslet umiddelbart når saken ble meldt inn.
Citera
2020-10-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har skrevet ned det som sto i trusselbrevet i sin helhet, men jeg er usikker på om sidetallene er riktig.

Jeg er enig med de som mener at det finnes likhet med Stavange*-dialekte*, men jeg mener at det kanskje finnes enda mer likhet med Haugesun*-dialekte*.

Trusselbrevet sitert i sin helhet:

Hva vil du fram til? At det er en fyr fra Haugesund som står bak?
Det jeg ser er at noen har skrevet et sammensurium av et brev uten noen som helst dialekt, det eneste jeg kommer fram til er at det er skrevet av en nordmann.
Citera
2020-10-30, 17:50
Bannlyst
Innlegg har plutselig blitt borte. Men jeg fikk med meg at noen hadde sitert fra RB.NO at Tor Egil Berg hadde sagt at det hadde vært høylytt bråk i S4 noen uker før jul. Muligens har innlegget blitt tatt bort pga. at det ikke er tillatt å poste artikler i sin helhet. Opphavsbeskyttet materiale muligens. Regel 1.02.

Her er en annen artikkel der det kommer fram mye av det samme, bortsett fra dette med høylytt bråk.
https://www.nrk.no/norge/naboen-til-anne-elisabeth-hagen_-_-jeg-trodde-familien-var-pa-ferie-1.14372654
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-30 kl. 17:54.
Citera
2020-10-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Kidnappingen ble meldt kl. 14, men det gikk to timer før grenseovergangene be varslet. Hvis hun ble fraktet ut av landet, skjedde det nok før TH meldte kona forsvunnet. Men ville trodd at det var standard prosedyre (om noe sånn finnes) å hindre at et kidnappingsoffer og GM kom seg ut av landet, og at grenseoverganger ble varslet umiddelbart når saken ble meldt inn.

Hva skulle være poenget med å frakte en død person til sverige da?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in