2020-10-30, 16:50
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
för övrigt riktigt dålig argumentation.

Du menar att Sverige gör något rätt också då, med tanke på resten av Europa?

Vad är för övrigt den dåliga argumentationen? Alla länder har givetvis olika förutsättningar, Sverige hade bra men gjorde och gör för lite.
Citera
2020-10-30, 16:51
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det har ju förfan ökat i hela världen. Inte minst i Europa. Fast våra grannländer är inte ens nära så mycket som vi har ökat.

Dessutom är Sverige den stora smittkällan i våra grannländer. Tyvärr så satsade Sverige på fel strategi från början och det gjorde att vi hela tiden har haft en smittspridning som aldrig gått att begränsa till skillnad mot Norge och Finland. Stängda gränser, isolering och massivt testande visade sig vara rätt väg att gå. Tegnell hade fel och Frode Forland rätt!
Senast redigerad av fernebo 2020-10-30 kl. 16:54.
Citera
2020-10-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Dessutom är Sverige den stora smittkällan i våra grannländer. Tyvärr så satsade Sverige på fel strategi från början och det gör att vi hela tiden har haft en smittspridning som aldrig gått att begränsa till skillnad mot Norge och Finland. Stängda gränser, isolering och massivt testande visade sig vara rätt väg att gå. Tegnell hade fel och Frode Forland rätt!
Japp. Sorgligt att se hur folket inte ens bryr sig. Dock är ju regeringen otydlig med Tegnell när det kommer till "rekommendationer".
Citera
2020-10-30, 16:53
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Utvecklingen i Kronobergs län är riktigt usel, måste vara nästan sämst i Sverige.
v42, 86
v43, 229
v44, 429
Från 3 till 20 inlagda på 2,5 veckor. Lär vara 40 om en vecka.

Har FHM överhuvudtaget infört några "rekommendationer" där eller tycker Tegnell att man ligger på för låg nivå än?

Men Tegnell har väl som strategi att inte sätta in åtgärder förrän det är försent? Han borde kallas Anders "Steget Efter" Tegnell.
Citera
2020-10-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det ser illa ut för Jönköping. Det har det gjort vid flera tillfällen under pandemin. Varför?
De samlas väl i kyrkan och sjunger psalmer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Svensken är grym, kall och egoistisk men även sjukt småsint. Detta i kombination med grupptänket som gör att ingen tänker självständigt har gett oss det här.

Men nu har till och med jag börjat tröttna, inte på att vara isolerad eller att ständigt vara på min vakt för coronan utan för allt runtomkring. Som att vaccinen aldrig kommer komma, vilket är ren skit. Kina och Ryssland gör helt rätt. Väst är passiva cucks. När vaccinen kommer här kommer ändå alla redan ha haft coronan. Må väst brinna i helvetet!

Kinas lockdown i Wuhan fungerade. Men att ställa ut beväpnade vakter i varje gathörn med order att skjuta skarpt om någon lämnar sin bostad utan tillstånd känns inte riktigt bra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Dessutom är Sverige den stora smittkällan i våra grannländer. Tyvärr så satsade Sverige på fel strategi från början och det gör att vi hela tiden har haft en smittspridning som aldrig gått att begränsa till skillnad mot Norge och Finland. Stängda gränser, isolering och massivt testande visade sig vara rätt väg att gå. Tegnell hade fel och Frode Forland rätt!

Möjligtvis så var vår "strategi" en källa till snabbare spridning. Något som faktiskt kan ses som positivt.
Man kan dra ut på det genom att "gömma" folket med allehanda restriktioner och "lockdowns" men förr eller senare så ska även dessa drabbas.
Citera
2020-10-30, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ok så då ska vi lyssna på dig och inte forskare på Karolinska? Jo de har sagt till Europa i april. Det stämmer. Andra världsdelar börjar kanske innan april. I övrigt är du naiv. Vi ser nu enligt högt uppsatta läkare och forskare i Sverige alarmerande neurologiska effekter även efter milda infektioner. Men enligt din skara skulle väl Norge vara ikapp redan nu och de är långt ifrån det. Det är väl som '2 veckor' ni skjuter upp det scenariet hela tiden.

Jag lyssnar gärna på forskare på Karolinska, men finns det en utbredd uppfattning bland dem att det är vanligt med hjärnskador hos patienter med milda symptom. På 45 miljoner fall hittar man som sagt vad som helst.

Vilka världsdelar får vaccin i december? Norge måste hålla viruset stången i minst sex månader till för att deras strategi ska lyckas. Troligen kommer Norge inte ifallt Sverige i dödsfall/capita, men tror att norrmännen har en minst lika lång bister vinter framför sig som svenskarna.
Citera
2020-10-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
ALla länder har klara problem. Dom ser ju problemen och försöker komma med åtgärder och restriktioner. Därför som dessa länder inte ökar såsom vi gör i Sverige. Det gör inte Sverige eller svenskarna.

De försöker, men kommer de lyckas? Då vi pratar sex månader till, så ger jag det inte mer än max 20%.
Citera
2020-10-30, 16:56
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
54?

Ja det låter lite, kanske inte stämmer men det är vad som står för idag på Worldmeter iaf.
54 nya fall i Norge idag och 1 avliden.
Citera
2020-10-30, 16:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Du har ingen aning om hur många som återsmittas eftersom man måste ha testat sig både första och andra gången för att veta. Alla undersökningar verkar vara överens om att ca hälften har förlorat sin immunitet efter 3-4 månader.

"Alla undersökningar", källa på det tack. Att antalet antikroppar minskar efter några veckor/ månader innebär inte att man förlorat sin immunitet. Det är en ytterst individualiserad process som kan innebära att man förlorat sin immunitet efter bara fyra månader. Medan andra kan behålla sin immunitet i hela åtta år.

Själv vet jag att jag hade antikroppar 3 1/2 månader efter att jag insjuknat i covid-19. Jag skall testa mig igen i slutet av februari hade jag tänkt.
Citera
2020-10-30, 17:00
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jag lyssnar gärna på forskare på Karolinska, men finns det en utbredd uppfattning bland dem att det är vanligt med hjärnskador hos patienter med milda symptom. På 45 miljoner fall hittar man som sagt vad som helst.

Vilka världsdelar får vaccin i december? Norge måste hålla viruset stången i minst sex månader till för att deras strategi ska lyckas. Troligen kommer Norge inte ifallt Sverige i dödsfall/capita, men tror att norrmännen har en minst lika lång bister vinter framför sig som svenskarna.

Nu säger du emot dig själv, Norge kommer inte ifatt Sverige i dödstal men de kommer ha en minst lika bister vinter som Sverige? Ok då kanske vi ska börja lyssna till forskarna på Karolinska igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in