2020-10-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Svensken är grym, kall och egoistisk men även sjukt småsint. Detta i kombination med grupptänket som gör att ingen tänker självständigt har gett oss det här.

Men nu har till och med jag börjat tröttna, inte på att vara isolerad eller att ständigt vara på min vakt för coronan utan för allt runtomkring. Som att vaccinen aldrig kommer komma, vilket är ren skit. Kina och Ryssland gör helt rätt. Väst är passiva cucks. När vaccinen kommer här kommer ändå alla redan ha haft coronan. Må väst brinna i helvetet!
Det jag ändå inte förstår är dom som förespråk flockimmunitet *host* Anders Tegnell. Tänker dom inte på att så många människor kommer att behöva dö för det och att det kommer att överbelasta sjukvården? Sedan så har vi ju för fan inget vaccin.
Citera
2020-10-30, 16:18
Medlem
Citat:
Svensken är grym, kall och egoistisk men även sjukt småsint. Detta i kombination med grupptänket som gör att ingen tänker självständigt har gett oss det här.

Men nu har till och med jag börjat tröttna, inte på att vara isolerad eller att ständigt vara på min vakt för coronan utan för allt runtomkring. Som att vaccinen aldrig kommer komma, vilket är ren skit. Kina och Ryssland gör helt rätt. Väst är passiva cucks. När vaccinen kommer här kommer ändå alla redan ha haft coronan. Må väst brinna i helvetet!

Berätta gärna vad Ryssland gör rätt!
Citera
2020-10-30, 16:20
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vänta till åtminstone april och de första vaccinleveranserna innan du ropar ut detta. Ser även ut som att Norges strategi att hålla viruset nere på en låg nivå redan nu är på väg att haverera:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/norway/

De ser redan nu hjärnpåverkan efter milda fall i Sverige och runtom i världen. Har Sverige agerat rätt? Vissa menar att vaccinationer kommer finnas i december. Man skulle som ett ansvarstagande land ha gjort mycket för att bromsa spridningen. Sverige valde inte den vägen.
Citera
2020-10-30, 16:21
Medlem
Citat:

Kanske dags för Sverige att tänka om relationen till dessa två länder. Anlita kinesiska experter för att få råd när det gäller pandemibekämpningen. Om inget görs i Sverige, försök få det ryska vaccinet hit åtminstone för att ge det till de mest utsatta, vad har vi att förlora? Varför skulle USA vara ett bättre land att ha att göra med, med tanke på vem som är president där (som dessutom valts till det av amerikanerna själva)? Trump är knappast mindre auktoritär än vissa diktatorer.
Citera
2020-10-30, 16:23
Medlem
Citat:
Om de inte började helt nyligen har restriktionerna ingen eller liten effekt. För ca 2,5 veckor sedan var deras 7-dagars glidande medelvärde ungefär som Sveriges är nu. Idag är det mer än 5 gånger högre. Senaste veckan har det ökat med 60% från en redan mycket hög nivå. Om dagens siffra över smittade skulle ligga stabilt skulle hela befolkningen vara smittad inom drygt 1 år. Och detta bara av bekräftade fall.

Vad jag kunde läsa mig till, så började de på allvar runt den 19e. Det innebär 11 dagar.
Att det skulle märkas redan är inte troligt. Om man kollar länder som gjort lockdown tar det ca 3 veckor innan effekten syns fullt ut.
Vi får nog vänta en vecka med domen
Citera
2020-10-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Berätta gärna vad Ryssland gör rätt!

Ger sina medborgare vaccin och räcker ett finger åt välbetalda filosofikommitteer.
Citera
2020-10-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ger sina medborgare vaccin och räcker ett finger åt välbetalda filosofikommitteer.

Verkar vara ett bra vaccin med tanke på siffrorna alltså..
NOT!
Citera
2020-10-30, 16:25
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror att man börjar se kliniska fynd som bekräftar diagnosen nuförtiden:

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/brist-pa-vard-for-langtidscovidsjuka

Av intresse ?

https://www.lif.se/forskningsoversikt-coronavirus/kronika-johan-brun-2910--20-minskad-dodlighet-i-covid-19-men-fler-langtidssjuka/
Citera
2020-10-30, 16:27
Medlem
Polens premiärminister spår att antalet nysmittade kommer att börja sjunka nästa vecka, eller veckan efter och att situationen kommer att vara bättre efter nyår. Får han rätt? Polen satt rekord i nysmittade för fjärde dagen i rad idag, antalet positiva test per har fördubblats på 4 dagar (10241 i måndags, 21629 idag).

Och till munskyddsentusiasterna i tråden, i Polen är munskydd obligatoriskt när du lämnar din egen tomt eller bil sedan 3 veckor, och sedan 5 veckor är munskydd obligatoriskt i lokaltrafik, butiker och andra inomhusaktiviteter. Problemet med munskydd (sådana av tandläkartyp som är designade att stoppa saliv eller av tunt tyg som är designade för att se bra ut) är att de inger en falsk trygghet och har mycket begränsad effekt på virus. Alla i Polen köar och åker spårvagn som om det vore 2019, ingen håller avstånd.
Citera
2020-10-30, 16:28
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Vänta till åtminstone april och de första vaccinleveranserna innan du ropar ut detta. Ser även ut som att Norges strategi att hålla viruset nere på en låg nivå redan nu är på väg att haverera:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/norway/

Haverera? Norge 54 nya fall idag kontra Sveriges 3153. Skulle tro att Norge gör ngt rätt.
Citera
2020-10-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Haverera? Norge 54 nya fall idag kontra Sveriges 3153. Skulle tro att Norge gör ngt rätt.

54?
Citera
2020-10-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.

för övrigt riktigt dålig argumentation.

Du menar att Sverige gör något rätt också då, med tanke på resten av Europa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in