2020-10-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Såg nu på lite fler bilder från dagen att Lindström var med, hon drog ett heat med Hagström, Settlin och Ebba. En som inte snackats så mycket om, men hon är ju senior nu och kan absolut slåss om sista sprintplatserna. Minst uppsnackade JVM-vinnaren någonsin?

Kan nog vara så. Möjligen är man lite mätt efter de senaste årens framgångar, framförallt när det gäller åkare med slagsida år sprint. Sen har hon väl inte gjort särskilt uppseendeväckande resultat i övrigt så hon faller knappast under supertalangkategorin, utan hennes juniorresultat är väl snarare en halvtalangs.

Sen har åtminstone jag sett för lite av henne för att kunna bedöma eventuella spetsegenskaper som åkare. Eventuell avsaknad av sådana kanske gör att hypen uteblir. Tänk typ Evelina Settlin. Just spetsegenskaper är väl något som gör att man kan hoppas på ett hyfsat tidigt genombrott, även om sådana åkare kan vara beroende av att det blir en viss typ av lopp (Skistad är väl extremexemplet här). Är man halvbra på mycket blir det svårt att slå igenom tidigt.

Att två sprintinriktade åkare i Bångman och Hansson, vilka jag anser vara större talanger i grunden, kommer i årgången efter kanske inte direkt gör att Lindström står ut.

Förhoppningsvis får man se Lindström i några tävlingar nu, så man får en bättre uppfattning kring var hennes styrkor och svagheter ligger och hur långt det är upp till toppen.
Citera
2020-10-29, 23:16
Medlem
Jag skulle främst säga att Lindström är en tekniskt bra åkare. I sprint ganska taktiskt driven också, inte kvalfantom-typen utan den som manövrerar sig framåt i heaten. Hon har knappt åkt på seniornivå så det blir svårt att säga mycket mer och vad grundnivån räcker till när hon måste maxa i kvarten för att gå vidare.
Citera
2020-10-30, 01:03
Medlem
Maja och Johanna krokade i varandra i finalen. I alla fall vad jag tolkar det som från Instagram.
Citera
2020-10-30, 01:53
Medlem
Nyhetstorka.

"Hellre en norsk på torget än en torsk i Norge". Eller "Hellre norsk torsk än torsk mot norsk". (Gunde).
Senast redigerad av ccnut 2020-10-30 kl. 01:59.
Citera
2020-10-30, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amak
Maja och Johanna krokade i varandra i finalen. I alla fall vad jag tolkar det som från Instagram.

Ur Folkelig Dagblad:

Där Ar medal KONKURRANSE i hurtigränna ALLEREDA!
Citera
2020-10-30, 06:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag har vid något tillfälle nämnt Lindström så nu när andra börja nämna henne så säger jag Persson. Tycker hon åkte bra i nationella tävlingar förra säsongen och borde ha fått åka sprinten i U23-VM. Kanske ett namn framför allt för Ulricehamn men kan ju vara aktuella om andra ställer till det för sig eller vid sjukdom.
Citera
2020-10-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Kan nog vara så. Möjligen är man lite mätt efter de senaste årens framgångar, framförallt när det gäller åkare med slagsida år sprint. Sen har hon väl inte gjort särskilt uppseendeväckande resultat i övrigt så hon faller knappast under supertalangkategorin, utan hennes juniorresultat är väl snarare en halvtalangs.

Sen har åtminstone jag sett för lite av henne för att kunna bedöma eventuella spetsegenskaper som åkare. Eventuell avsaknad av sådana kanske gör att hypen uteblir. Tänk typ Evelina Settlin. Just spetsegenskaper är väl något som gör att man kan hoppas på ett hyfsat tidigt genombrott, även om sådana åkare kan vara beroende av att det blir en viss typ av lopp (Skistad är väl extremexemplet här). Är man halvbra på mycket blir det svårt att slå igenom tidigt.

Att två sprintinriktade åkare i Bångman och Hansson, vilka jag anser vara större talanger i grunden, kommer i årgången efter kanske inte direkt gör att Lindström står ut.

Förhoppningsvis får man se Lindström i några tävlingar nu, så man får en bättre uppfattning kring var hennes styrkor och svagheter ligger och hur långt det är upp till toppen.

Kan bara hålla med om detta.
Citera
2020-10-30, 11:16
Moderator
Hjv9s avatar
Ulricehamn borde kunna vara en helg för sådana som Lindström & Persson att prestera bra på när den ligger som den gör i kalendern.
Citera
2020-10-30, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag har vid något tillfälle nämnt Lindström så nu när andra börja nämna henne så säger jag Persson. Tycker hon åkte bra i nationella tävlingar förra säsongen och borde ha fått åka sprinten i U23-VM. Kanske ett namn framför allt för Ulricehamn men kan ju vara aktuella om andra ställer till det för sig eller vid sjukdom.

Jag förmodar att du menar Alicia. Hon är en typisk B-åkare som kan görs hyggliga lopp i nationella tävlingar men som inte har en chans att ta en plats i ett svenskt sprintlandslag. Det är tveksamt om hon ens får åka sprint i Ullricehamn och Falun där Sverige får ställa upp med ytterligare 9 nationella åkare. Jag skulle där hellre låta juniorerna Hansson och Bångman åka tillsammans med Lindström.
Citera
2020-10-30, 11:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Jag förmodar att du menar Alicia. Hon är en typisk B-åkare som kan görs hyggliga lopp i nationella tävlingar men som inte har en chans att ta en plats i ett svenskt sprintlandslag. Det är tveksamt om hon ens får åka sprint i Ullricehamn och Falun där Sverige får ställa upp med ytterligare 9 nationella åkare. Jag skulle där hellre låta juniorerna Hansson och Bångman åka tillsammans med Lindström.

Well, jag tycker nog resultaten i nationella tävlingar bör avgöra vilka som får de sista platserna till Ulricehamn och att man inte på förhand bör boka upp två platser till juniorer som haft stora problem det senaste året, särskilt som Alicia Persson är inne i en utvecklingsfas och inte någon 29-åring utan någon bedömd utvecklingspotential. Sedan är det ju inte säkert att sådana som Kalla, Ebba och Frida kommer vara aktuella för Ulricehamn med tanke på att man kanske kör med ett litet annat säsongsupplägg med tanke på Corona.

Slutligen har vi väl två U23-platser på hemmaplan som i så fall inte Hansson och Bångman kan göra anspråk på.

OBS, jag har inget mot att låta juniorer tävla i världscupen, särskilt inte på hemmaplan. Och jag har har varit en Hanssons största fan här inne sedan hon började tävla som junior.
Senast redigerad av Alkibiades 2020-10-30 kl. 12:03.
Citera
2020-10-30, 14:30
Medlem
Borde det inte vara klart snart vilka som får vara med i Bruks?

I norska premiären har man satt startfältet till 80 på damsidan och 100 på herrsidan tror jag.
Citera
2020-10-30, 14:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Borde det inte vara klart snart vilka som får vara med i Bruks?

I norska premiären har man satt startfältet till 80 på damsidan och 100 på herrsidan tror jag.

Besked kommer nästa vecka, senast på fredag öppnar anmälningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in