Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Ungefär så ser jag det också och vi är inte i krig.
Jag har haft möjlighet att isolera mig frivilligt (fast fuskar lite ibland) och jag kan inte påstå att jag mår extra bra av det. All ork är bort, har blivit överviktig och är allmänt rätt nedstämd.
Fördelen är att jag kan hjälpa min ensamma mor och även träffa henne.
Nu har vi ju inte krig!
I övrigt håller jag med, allt för många har svårt att följa de enkla reglerna som finns idag och det är därför vi är där vi är när det gäller smittoläget just nu tror jag.
Eftersom många har svårt att följa enkla regler så tror jag inte det blir lättare att följa mer omfattande regler. Då återstår att patrullera gator och torg och bötfälla "alla som gör fel".
Bra eller dåligt?
Jag vet inte, men jag trivs bättre med att isolera mig själv än att bli tvångsisolerad.
Man kan faktiskt ta en timmes promenad varje dag i rask takt.
Det mår både psyket och kroppen bra av.
Om du gör det till en vana så kommer du att märka att du blir både gladare och får mer energi. Om du inte har motionerat tidigare kan du börja med 20 minuter till en halv timmes promenader och sedan öka lite de kommande dagarna.
Kolla om du har ett motionsspår i närheten. Det är ännu skönare att gå i naturen.
Jag garanterar att du kommer att må i alla fall lite bättre i själen och i kroppen märks det redan efter ett par veckor.
Det kan kännas lite motigt i början men tvinga dig ut i början för snart blir det till ett behov att komma ut och gå. Köp bekväma skor!
Jag har motionerat alltid men det har blivit lite extra sedan Corona startade.