2020-10-28, 09:49
Medlem
Skrev tidigare en tråd angående att Swedbank hade spärrat att göra betalningar till utlandet ( Kraken ). Hade tidigare gjort till "Fidor Bank AG ( Sepa )" genom Swedbank men det gick inte längre sen några månader tillbaka pga personer blivit "blåsta" samt "penningtvätt" enligt dom.

Fick ett mail nu från Kraken för några dagar sen att dom hade lagt till en ny funding möjlighet som heter "Clear Junction (Instant & SEPA)" som jag testade att lägga till i Swedbank vilket gick igenom.

Skickade en mindre summa pengar först för att testa och överföringen kom in nästa dag, skickade igen igår och funkade lika bra där också. Dock så måste överföringen genomföras i euro och Swedbank tar ingen avgift.

Hoppas det hjälper någon som har Swedbank. Ha det fint!
Citera
2020-10-28, 13:06
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callo86
Nu har jag Skandiabanken men bra att du hittade ett kryphål ändå, tror också att Wirex kan funka där man sätter in pengar med ett annat kort men är lite osäker på hur bra BTC kursen är.
Citera
2020-10-28, 22:15
Medlem
Frågan är hur swedbank ställer sig till om du vill ta ut pengar du investerat i krypto.... kommunisterna kommmer fråga vartifrån de kommer ochfryser ditt konto om du säger.
Citera
2020-10-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Nu har jag Skandiabanken men bra att du hittade ett kryphål ändå, tror också att Wirex kan funka där man sätter in pengar med ett annat kort men är lite osäker på hur bra BTC kursen är.

Ok, Tackar!
Citera
2020-10-30, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Frågan är hur swedbank ställer sig till om du vill ta ut pengar du investerat i krypto.... kommunisterna kommmer fråga vartifrån de kommer ochfryser ditt konto om du säger.

I slutändan kommer alla banker att jobba med kryptos. Om nu jag väljer att göra ett uttag innan Swedbank ändrat till att vara en "krypto vänlig" bank så kommer jag förmodligen byta bank.

Hittade den här för några dagar sedan. Publicerades i September:

https://news.trijo.co/nyheter/sa-staller-sig-svenska-storbanker-till-kryptovalutor-vi-har-strikt-bevakning/?fbclid=IwAR3dufLYTZdEuxxPUMl7Khny_weu6KnWgfEMyd4-89N5AEZs4gUTFPhDn80
Citera
2020-10-30, 13:54
Medlem
PayPal har ju börjat med cryptos nu, då borde det väl gå att överföra till/via PayPal från vilken bank som helst och sen därifrån till en exchange?
Citera
2020-10-30, 14:22
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
PayPal har ju börjat med cryptos nu, då borde det väl gå att överföra till/via PayPal från vilken bank som helst och sen därifrån till en exchange?

Så vitt jag förstått så kommer du inte kunna skicka dina Paypal-köpta kryptos någonstans utan dom ligger på ditt paypalkonto tills du säljer. Vet inte om detta ska ändras i framtiden. Det är alltså som Revolut i princip.
Citera
2020-10-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Så vitt jag förstått så kommer du inte kunna skicka dina Paypal-köpta kryptos någonstans utan dom ligger på ditt paypalkonto tills du säljer. Vet inte om detta ska ändras i framtiden. Det är alltså som Revolut i princip.
Ja, just nu är det så. Men PayPal har sagt att de kommer att integrera det i framtiden. Att tanken på sikt är att kunna stödja e-handlare som har en BTC wallet.

Sen menade jag inte att överföra BTC mellan PayPal och exchanges i det här exemplet, utan:
Svensk bank => PayPal => USD => Exchange. Borde ju gå?
Citera
2020-10-30, 19:41
Medlem
Citat:
Skrev tidigare en tråd angående att Swedbank hade spärrat att göra betalningar till utlandet ( Kraken ). Hade tidigare gjort till "Fidor Bank AG ( Sepa )" genom Swedbank men det gick inte längre sen några månader tillbaka pga personer blivit "blåsta" samt "penningtvätt" enligt dom.

Fick ett mail nu från Kraken för några dagar sen att dom hade lagt till en ny funding möjlighet som heter "Clear Junction (Instant & SEPA)" som jag testade att lägga till i Swedbank vilket gick igenom.

Skickade en mindre summa pengar först för att testa och överföringen kom in nästa dag, skickade igen igår och funkade lika bra där också. Dock så måste överföringen genomföras i euro och Swedbank tar ingen avgift.

Bra att du hittat en lösning men varför ska du fortsätta stötta en sån bank som inte låter dig göra vad du vill med dina pengar?
4 vänner har nu bytt bank från både Swedbank och Ica banken.
Citera
2020-10-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant

Jag börjar fundera över samma sak. Jag planerar att ringa danske bank innan och kolla med dem innan jag överför en krona. Drygar de sig så kollar jag runt med andra banker först.
Citera
2020-11-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damus
Bra att du hittat en lösning men varför ska du fortsätta stötta en sån bank som inte låter dig göra vad du vill med dina pengar?
4 vänner har nu bytt bank från både Swedbank och Ica banken.

Till vilken bank har dom bytt?
Citera
2020-11-01, 16:46
Medlem
Citat:
Till vilken bank har dom bytt?

SEB. Dem hade sagt till ena vännen att dem inte tycker om det men dem begränsar ingen från det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in