2020-10-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
MEn du är för rolig gubben, det låter som att du lever i en Bond film, anslut dig till verkligheten nu.

Det läskiga är ju att det han säger kanske stämmer.
2020-10-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Det läskiga är ju att det han säger kanske stämmer.

Att dom klippte ett gäng vittnen i en gubbrunk sidor rättegång? Jo men ok kompis.
2020-10-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Att dom klippte ett gäng vittnen i en gubbrunk sidor rättegång? Jo men ok kompis.

Det enda jag vet är att folk gör vad fan som helst för pengar. Det är du och jag levande bevis på.
2020-10-29, 15:01
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Det enda jag vet är att folk gör vad fan som helst för pengar. Det är du och jag levande bevis på.
Jag håller med dig. Jag älskar det här jobbet. Inte gubbslemmen, utan upplägget. Men man skulle inte vilja jobba på huvudkontoret 🤣 Låter riktigt farligt.
2020-10-29, 17:25
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag håller med dig. Jag älskar det här jobbet. Inte gubbslemmen, utan upplägget. Men man skulle inte vilja jobba på huvudkontoret 🤣 Låter riktigt farligt.

Det är allvarligt. Men alltså, det kvittar ändå för det berör liksom inte er. Ingenting som påverkar ert jobb. Men det är alltid lite konstiga saker som sker högst upp i toppen av hierarkin, så är det bara.
2020-10-29, 18:55
Medlem
Mannen gör en tråd om mercurius i skvallertråden
2020-10-29, 19:19
Medlem
Någon som kan berätta lite om Mercurius? Känner givetvis till företaget men om ''mannen bakom''. Skicka pm om det är känsligt.
2020-10-30, 11:34
Medlem
Jobba-Hemifrån har kontrakt med företaget som driver ChattCentralen.

Någon som vet vilket företag dom driver ChattCentralen och hur man får eget kontrakt med dom?
2020-10-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vakande
Jobba-Hemifrån har kontrakt med företaget som driver ChattCentralen.

Någon som vet vilket företag dom driver ChattCentralen och hur man får eget kontrakt med dom?

Kontakta krechting & co. De hjälper dig hela vägen att börja tjäna pengar!
2020-10-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Om du nu är så lost är det väl bara att använda ett platåbolag. Ett företag som fakturerar åt dig, betalar skatter och avgifter för att sedan betala ut din lön skattat och klart. Inte gratis såklart. Kräver en uppdragsgivare att du har F-skatt kan man även där gå den vägen för att inte själv behöva ordna det.

Gör du på detta sätt själv med inkomster från chattandet? Om inte är det bara ännu ett hypotetiskt svar.
2020-10-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Ja undra varför ingen vill ta sig tid och sitta här och skriva en utförlig guide till dig om hur man skattar som frilansare? Helt sjukt dåligt eller hur? Prova att googla "betala skatt som frilansare" så får du svar som inte är så "svävande och hypotetiska". Har du frågor efter det så kan du ställa dem i forumsdelen "Företagande och företagsekonomi".

Jag vet mkt väl hur det funkar i vanliga fall, jag tänkte specifikt på hur man ska gör med inkomsterna i denna bransch.
2020-10-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jag vet mkt väl hur det funkar i vanliga fall, jag tänkte specifikt på hur man ska gör med inkomsterna i denna bransch.

Vad är det du vill veta egentligen? Det som är specifikt med detta är att du inte behöver betala någon moms så länge du kan uppvisa ett giltig VAT - nummer från sidorna som betalar. Vill du veta mer exakt vad som ska göras så starta en tråd i ekonomiforumet och fråga på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in