2020-10-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Håller med dig.
Men när den anklagade sidan inte bemöter påståendena så ökar inte deras trovärdighet i alla fall.

Det är ju väldigt naivt att tro att någon vettig människa skulle tala om detta med media. Varför skulle Bidens vilja att media skrev och pratade MER om det hör för?
Citera
2020-10-30, 12:31
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Tror du på riktigt att FBI och polis skulle vänta år på att förhöra en med foton bevisad incestuös pedofil? En pedofil som förutom att kunna djupt skada aktuellt offer, även skulle kunna traumatisera kommande. Pedofili som är ett avskyvärt brott mot barn och som rättsapparaten kräver att man omedelbart rapporterar till sociala myndigheter om det endast finns misstanke om det, för att man snabbt ska kunna eliminera risken att det händer igen. Har jag förstått dig rätt?

Det finns tydliga tecken på politisk aktivism inom FBI.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45173015

Citat:
A veteran FBI agent who exchanged anti-Trump text messages with a colleague during the election has been fired from the FBI, his lawyer has said.//

//Mr Strzok served on the Russia probe and the Hillary Clinton email inquiry.

Citera
2020-10-30, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ett råd för framtiden är att inte dra för snabba slutsatser.

Ett bevis är alltid ett bevis. Du kan lägga fram motbevis som jag kommer att beakta. Dvs: bevis är alltid bevis.

Hittills har du lagt fram dina egna teorier, men inga bevis. Som jag redan nämnt anammar jag inte konspirationsteorier. Lägg fram dina bevis, så ska jag beakta dem!
Du börjar låta som Quick-gruppen som fortfarande sitter med sina "bevis" och tycker att de har rätt. Även de en grupp som aldrig ställt sig frågan om vad som krävs för att de skulle kunna ändra sig. Ett fullkomligt vansinnigt sätt att närma sig sanningen på.
Citera
2020-10-30, 12:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är ju väldigt naivt att tro att någon vettig människa skulle tala om detta med media. Varför skulle Bidens vilja att media skrev och pratade MER om det hör för?

För att folk vill/behöver veta sanningen.
Citera
2020-10-30, 12:36
Bannlyst
Citat:
Det finns tydliga tecken på politisk aktivism inom FBI.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45173015
Ett tecken så gott som nåt annat på konspirationsteoretikern. Man får en fråga om en aktuell händelse och svarar på en helt annan som dessutom visat att systemet fungerar - att man gör sig av med människor som inte kör rent spel.

Snipp snapp snut, så var den intellektuella hederligheten slut.
Citera
2020-10-30, 12:38
Medlem
Citat:
För att folk vill/behöver veta sanningen.

Men då får väl de som anklagar lägga fram bevis då? Och sen får myndigheter ta vid och åtala om det finns fog för det. Tills dess finns inget att kommentera.

Om det skulle bli klart att något brottsligt pågått kommer Joe Biden att avgå och Harris ta över. Då kommer ett uttalande antingen från Bidens eller någon av deras advokater.

Så om Bidens blir gripna hamnar saken i ett annat läge. Men det är en sak för polisiära myndigheter. Inget som går att hetsa fram genom att utpeka en massa kvinnor som sexpartners till Hunter. Just det tror jag faller i väldigt dålig jord. Folk tycker inte om att dessa kvinnor är kanonmat.
Citera
2020-10-30, 12:40
Medlem
Citat:
Så du menar att konspirationsteorier blivit ett så normaliserat fenomen hos tokhögern att de inte upplever det som konspirationer längre, eller menar du att konspirationer har blivit en medveten politisk metod?
Bådadera, konspirationer och trollfabriker på sociala medier och forum på internet har onekligen blivit en medveten politisk metod.

Nästa steg i utvecklingen är deepfakes där man kan byta ut ansiktet på folk och släppa bilder på vad som helst. Ofta lite suddiga bilder med tveksam källa som i det här fallet. FBI och media kan givetvis avslöja sånt snabbt men underblåser man samtidigt envetet deras trovärdighet som Trump gör så ligger vägen öppen till en skrämmande framtid.
Citera
2020-10-30, 12:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du börjar låta som Quick-gruppen som fortfarande sitter med sina "bevis" och tycker att de har rätt. Även de en grupp som aldrig ställt sig frågan om vad som krävs för att de skulle kunna ändra sig. Ett fullkomligt vansinnigt sätt att närma sig sanningen på.
Du frågade inte vad som krävs för att jag ska ändra mig. Du är inte tydlig, varför jag valde att förtydliga att om frågan var vad som krävs för att jag ska bortse från bevis är svaret lobotomi. "Han är dum och i en hemsk konspiration" är inget bevis.

Förstår du inte att det är skillnad på bevis och teori?

Det finns bevis för Joe Bidens agerande då åklagaren sparkades, tex, även om detta inte i sig självt håller vattentätt vad gäller korruption.
Citera
2020-10-30, 12:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ett tecken så gott som nåt annat på konspirationsteoretikern. Man får en fråga om en aktuell händelse och svarar på en helt annan som dessutom visat att systemet fungerar - att man gör sig av med människor som inte kör rent spel.

Snipp snapp snut, så var den intellektuella hederligheten slut.

Jag visar dig att FBI verkat syssla med politisk aktivism i närtid. Det är problematiskt för myndigheten. När nu nya uppgifter kommer som pekar mot att denna aktivism inte försvunnit med Strzok's avsked, så vill jag mena att FBI dras med ett förtroende problem som förvärras med de nya uppgifterna från Hunter Bidens dator.
Förstår du nu vad jag menar?
Citera
2020-10-30, 12:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men då får väl de som anklagar lägga fram bevis då? Och sen får myndigheter ta vid och åtala om det finns fog för det. Tills dess finns inget att kommentera.

Om det skulle bli klart att något brottsligt pågått kommer Joe Biden att avgå och Harris ta över. Då kommer ett uttalande antingen från Bidens eller någon av deras advokater.

Så om Bidens blir gripna hamnar saken i ett annat läge. Men det är en sak för polisiära myndigheter. Inget som går att hetsa fram genom att utpeka en massa kvinnor som sexpartners till Hunter. Just det tror jag faller i väldigt dålig jord. Folk tycker inte om att dessa kvinnor är kanonmat.

Det är det dom gjort. Vem är "The Big guy"?
För att hålla diskussionen så enkel det bara går.
Citera
2020-10-30, 12:51
Medlem
Daniel501s avatar
Så Christopher Wray är alltså personligen insyltad i "laptop from hell" enligt nyligen publcierade mails, färga mig chockad.

Du blir inte politiker/högt uppsatt idag om du inte är kompromissad s.a.s, det måste finnas smuts på dig så att det kan användas emot dig om du får för dig att göra "något dumt".

95% av alla i Kongressen, oavsett parti tillhörighet är korrupta mer eller mindre. Jag tror på minst samma siffror i Sverige.
Citera
2020-10-30, 12:52
Medlem
En politisk skandal av episka mått som USA aldrig tidigare upplevt säger Trump.
Vad hände, tystaden är ju öronbedövande.
Den troliga förklaringen är nog att det rent politiskt ändå inte leder någonvart för republikanerna och att ingen ändå vill ta i det hela då ett agerande så här nära valet kan tolkas som inblandning i valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in